خرید و فروش آنلاین

ساخت وبلاگ

ورق استیل مشکی

ورق استیل مشکی چیست و چه کاربردی دارد؟ فهرست مطالبورق استیل مشکی چیست؟مراحل تولید ورق استیل مشکیانواع ورق استیل مشکیعوامل موثر بر قیمت روز ورق استیل مشکینرخ دلارعرضه و تقاضاگرید آلیاژی کیفیت ابعاد

ورق استیل مشکی

ورق استیل مشکی از محصولات ساخته شده با آلیاژ فولاد زنگ نزن یا استنلس استیل است که مورد توجه تولید کنندگان قرار گرفته است. در واقع تولید کننده با استفاده از ورق استیل مشکی به دنبال جذب بیشتر مخاطب،‌ سلیقه آن را دنبال کرده و به تنوع کالاهای خود می‌افزاید.

آلیاژهای فولادی

تولید و عرضه ورق استیل به بازار آهن آلات، موجب تحول عظیمی در بازارهای مصرف کننده آلیاژهای فولادی شد. آنچه بیش از همه این کالا از بقیه مقاطع فولادی متمایز می‌کرد، مقاومت به خوردگی آن بود. علاوه بر این درخشندگی و زیبایی ظاهری ورق استیل بسیاری از صنایع را جذب این محصول کرد. طوری که نتیجه این اتفاق را در زندگی روزمره به خوبی می‌توان لمس کرد.

ورق استیل

[caption id="attachment_7407" align="aligncenter" width="344"]ورق استیل مشکی ورق استیل مشکی[/caption]

در کنار تمام مواردی که ذکر شد نباید قابلیت پوشش دهی ورق استیل را فراموش کرد. همین مورد به گستردگی و تنوع در بازار ورق فولاد زنگ نزن افزوده است. به دنبال این اتفاق دست طراحان داخلی برای اجرای ایده‌ها و طرح‌ها خود کاملا باز شده است.ورق استیل مشکی همانند ورق استیل طلایی،‌ نقره‌ای و … گزینه انتخابی در ساخت ساعت مچی و یا تجهیزات آشپزخانه است. اگر به دنبال مطالعه بیشتر درباره ورق استیل مشکی و کاربردهای آهن هستید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

ورق استیل مشکی چیست؟

شاید در وهله اول، ورق استیل مشکی برای شما کالای کاملا جدیدی باشد. اما ادامه نظر شما تغییر خواهد کرد. چرا که این محصول در واقع همان ورق فولادی است که از نورد بیلت‌های استیل ساخته می‌شود. تنها تفاوت آن با سایر ورق‌های استیلی که پیش از این دیده‌اید، رنگ ظاهری آن است. این محصول بیشتر جنبه تزیینی دارد. به همین خاطر در گروه ورق‌های استیل دکوراتیو قرار می‌گیرد. ورق استیل مشکی ورق استیل مشکی

مراحل تولید ورق استیل مشکی

همان طور که پیش از این گفته شد، روش تولید ورق استیل مشکی مشابه سایر ورق‌های فولادی است. شمش استیل گداخته پس از چندین مرحله نورد به ورق نازکی تبدیل می‌شود. در ادامه پس از طی فرایندهای هایی چون اسید شویی و عملیات حرارتی، ورق استیل آماده خواهد شد.پس از عبور از این مراحل به مرحله پوشش دهی خواهیم رسید. معمولا هدف از پوشش دهی ورق و یا سایر مقاطع، حفاظت در برابر شرایط محیطی است. اما در اینجا علاوه براین هدف، زیبایی ظاهری نیز اهمیت دارد. بنابراین نوع روش پوشش دهی باید به گونه‌ای باشد که ظاهر نامطلوبی ایجاد نکند.

روش‌های مختلفی در پوشش دهی مقاطع فولادی استفاده می‌شود. روش‌های چون

  • گالوانیزه کردن
  • آبکاری
  • آندایزینگ
  • رنگ آمیزی
  • آندایز کردن
    می‌تواند در پوشش دهی مورد استفاده قرار گیرد. اما در تولید ورق استیل مشکی از روش Physical Vapor Deposition یا به اختصار PVD استفاده می‌شود. هدف از این روش که با نام آبکاری تحت خلا نیز شناخته می‌شود، نشاندن لایه‌ای از رسوب بر روی سطوح مختلف است.

سطح ورق استیل

در این فرایند فلزات چون تیتانیوم، آلومینیوم و کربن به صورت لایه مشکی رنگ بر روی سطح ورق استیل قرار می‌گیرد. نحوه انجام پوشش دهی مانند همان روشی است که در مقاله ورق استیل طلایی چیست توضیح داده شد.فراهم کردن محفظه خلا به تکنولوژی خاصی نیاز دارد. به همین خاطر این روش پوشش‌دهی روشی گران قیمت به حساب می‌آید. اما فراموش نکنید که کیفیت سطح نهایی فوق العاده بالا خواهد بود.

انواع ورق استیل مشکی

ورق استیل
در دسته بندی‌هایی که برای ورق استیل در نظر می‌گیرند، به کاربرد و حالت سطح توجه می‌شود. از نظر کاربرد ورق استیل به دو صورت صنعتی و دکوراتیو قابل تقسیم است. کاربرد ورق استیل در بخش‌های تزئینی باعث قرار گرفتن این محصول در گروه ورق‌های استیل دکوراتیو می‌گردد.براساس سطح ورق استیل مشکی به سه صورت مات، براق و خشدار تولید می‌شود. این سه مدل ورق استیل مشکی تفاوت ویژگی برتری نسبت به یکدیگر ندارند. به طور مثال کاربرد ورق استیل مشکی خش دار در مواردی است که انعکاس نور چندان خوشایند نباشد. در حالی ورق استیل مشکی براق نور زیادی را منعکس می‌کند

خواص مکانیکی و آنالیز شیمیایی

نوع آلیاژ نیز می‌تواند در ورق استیل مشکی متفاوت باشد. آلیاژ استیل گرید های مختلفی دارد. خواص مکانیکی و آنالیز شیمیایی در هر سری با بقیه فرق کند. ورق استیل مشکی معمولا در دو گرید آلیاژی 304 و 316 بیشترین فروش را دارد. این دو آلیاژ در گروه استیل‌های نگیر یا غیر مغناطیسی قرار می‌گیرند. کاربرد ورق استیل مشکی

کاربرد ورق استیل مشکی

شاید شما با کاربرد ورق استیل مشکی در زندگی روزمره مواجه شده باشید. بدون آنکه بدانید آن قطعه از آلیاژ استیل ساخته شده باشد. چرا که معمولا تصور افراد از ورق استیل رنگ نقره‌ای است. اما امکان پوشش دهی ورق استیل در رنگ‌های مختلف موجب برانگیخته شدن ذوق و سلیقه طراحان شده است.

به طور کلی در موارد زیر شاهد کاربرد ورق استیل مشکی خواهید بود:

  • تجهیزات آشپزخانه چون یخچال
  • ساعت مچی و زیور آلات
  • کابین آسانسور
  • تزئین و دکور نمای داخلی و خارجی ساختمان
  • لوازم خانگی
  • کاربرد ورق استیل مشکی در ساخت لوازم خانگی
  • کاربرد ورق استیل مشکی در ساخت لوازم خانگی
  • عوامل موثر بر قیمت روز ورق استیل مشکی
  • قیمت ورق استیل روزانه تحت تاثیر عوامل مختلف و شرایط روز بازار دستخوش تغییر و تحول می‌شود.

معمولا عوامل زیر بر نوسان قیمت تاثیر زیادی دارند

  • نرخ دلار
    انواع ورق استیل در ایران در گروه کالاهای وارداتی قرار می‌گیرد. به همین خاطر خرید این محصولات با توجه به نرخ روز دلار انجام می‌شود.
  • عرضه و تقاضا
    بازار آهن به طور کلی بر پایه میزان عرضه و تقاضا پیش می‌رود. بدین صورت که با افزایش تقاضا معمولا قیمت‌ها در کانال افزایشی قرار می‌گیرد.

معمولا عوامل زیر بر نوسان قیمت تاثیر زیادی دارند

  • گرید آلیاژی
    شمش استیلی که به عنوان ماده اولیه در ساخت ورق استیل مشکی استفاده می‌شود، ترکیبات مختلفی دارد. قیمت شمش اولیه با تغییر ترکیب، ثابت نمی‌ماند. به همین خاطر نباید توقع داشت ورق استیل 304 با 316 برابر باشد.
  • کیفیت
    کارخانه‌های مختلفی تولید کننده ورق استیل مشکی هستند. کیفیت ورق تولید تمام برندها یکسان نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. در انتخاب ورق استیل باید به برند تولید کننده توجه داشت. در مقاله برترین تولید کنندگان استیل زنگ نزن دنیا با مهم‌ترین برندهای استیل آشنا خواهید شد.

معمولا عوامل زیر بر نوسان قیمت تاثیر زیادی دارند

  • ابعاد
    ورق استیل دکوراتیو مشکی معمولا به صورت شیت‌های برش خورده در ضخامت‌های مختلف عرضه می‌شود. ضخامت، طول و عرض بر روی قیمت روز ورق تاثیر می‌گذارد.

استعلام قیمت ورق مشکی از آیرومارت

بسیاری از تولید کنندگان برای اجرای طرح‌ها و تولید قطعات به ورق استیل مشکی نیاز دارند. بنابراین مشتریان این ورق استیل دکوراتیو لازم است تا از قیمت‌های روز مطلع باشند.

معرفی ورق استیل دکوراتیو

[caption id="attachment_7409" align="aligncenter" width="300"] ابعاد ورق[/caption]

با توسعه روز افزون جوامع بشری، رقابت در بین طراحان دکوراسیون و امور مرتبط با تزئینات جهت افزایش جذابیت و زیبایی توام با ماندگاری بالا رشد چشمگیری داشته است. به همین دلیل مبحث انتخاب مواد همواره یکی از چالش های پیش روی فعالان این بخش بوده است. متریال انتخاب شده باید دارای طول عمر بالایی بوده و از منظر زیبایی شناسی و جذابیت نیز مناسب باشد. فولادهای زنگ نزن در قالب ورق یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین موادی هستند که مورد توجه بسیاری از معماران و طراحان نمای داخلی و خارجی سازه ها بوده اند. در بین انواع ورق استیل با سطوح پایانی مختلف،

ورق استیل دکوراتیو

ورق استیل دکوراتیو جهت بکارگیری در امور مرتبط با تزئینات و دکوراسیون توسعه یافته است. ورق استیل دکوراتیو ترکیب شیمیایی جدید و خاصی نیست بلکه این ورق ها دارای سطحی متفاوت از ورق استیل معمولی می باشند. سطح ورق استیل دکوراتیو معمولا دارای طرح و رنگ هایی است که متناسب با نوع کاربرد آنها روی سطح ورق ایجاد می گردد. ورق استیل آینه ای طلایی و نقره ای، ورق استیل خشدار، ورق استیل براق و دیگر انواع ورق استیل که دارای طرح و رنگ می باشند نمونه هایی از ورق استیل دکوراتیو می باشند. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد ویژگی ها و مشخصات ورق استیل دکوراتیو ارائه می شود.

ورق استیل دکوراتیو تزِینی

آشنایی با ویژگی های ورق استیل دکوراتیو ورق استیل دکوراتیو تمامی ویژگی های فولادهای زنگ نزن همچون مقاومت به خوردگی، استحکام و دوام بالا، شکل پذیری، درخشندگی و زیبایی ظاهری را دارد. همانطورکه در قسمت قبل نیز اشاره شد عمده ترین ویژگی ورق استیل دکوراتیو، وجود رنگ و طرح در سطح این ورق ها می باشد. وجود طرح و رنگ در سطح این ورق ها باعث شده است که در مواجهه با رطوبت قطرات آب، روغن و دیگر مایعات، به سطح ورق استیل نچسبند. یکی دیگر از عمده ترین مزیت های ورق استیل دکوراتیو مقرون به صرفه بودن آن هاست در مقایسه با دیگر ورق های دکوراتیو است.

فرایند تولید ورق استیل دکوراتیو

ورق استیل دکوراتیو همچون دیگر ورق های استنلس استیل به شکل کویل (رول) و شیت عرضه می شوند. پروسه تولید این ورق ها با ورق استیل معمولی تفاوت چندانی نداشته منتهی عملیات پرداخت بیشتری روی سطح ورق استیل دکوراتیو انجام می شود. همین عامل نیز سبب می شود که این ورق ها نسبت به ورق استیل معمولی قیمت بالاتری داشته باشند.لازم به ذکر است که ورق استیل دکوراتیو موجود در کشور، همچون دیگر فولادهای زنگ وارداتی می باشند.

ورق استیل تزئینی

ورق استیل 304 و 430 نمونه هایی از گریدهای آلیاژی در بین استنلس استیل هایی هستند که با سطح دکوراتیو تولید می شوند. ورق استیل دکوراتیو 304 برای کاربردهایی که در معرض رطوبت قرار دارند مناسب تر است. ورق استیل دکوراتیو 430 بیشتر جهت بکارگیری در امور دکوراسیون و تزئینات فضاهای داخلی که کمتر در معرض محیط ها و جوهای خورنده هستند، مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد ورق استیل دکوراتیو

ورق استیل دکوراتیو ورق استیل دکوراتیو در نمای بیرونی بسیاری از سازه ها، مراکز خرید، هتل ها، فرودگاه ها و دیگر مکان های عمومی مورد استفاده می گیرد. این ورق ها در طراحی و دیزاین دکوراسیون فضاهای داخلی ساختمان ها نیز همچون راهروها، درهای ورودی، مبلمان لوکس و.... نیز مورد بکارگیری می شوند. ساخت در و دیگر اجزای کابین آسانسور نیز نمونه ای دیگر از کاربردهای ورق استیل دکوراتیو است. یکی دیگر از مشتری ها و مصرف کننده های ورق استیل دکوراتیو تولید کنندگان لوازم خانگی هستند که در ساخت محصولات خود به وفور از این ورق ها استفاده می کنند.

قیمت ورق استیل دکوراتیو

ضخامت، ابعاد، گرید و سطح پرداخت پایانی از جمله عواملی هستند که در تعیین قیمت ورق استیل دخیل هستند. اما در یک گرید خاص و با ابعاد و ضخامت یکسان، ورق استیل دکوراتیو بنابر پرداخت های سطحی که روی آنها انجام می شود در مقایسه با ورق استیل معمولی از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

 

خدمات و تجهیزات

لیست قیمت ورق استیل در سایت آهن آنلاین بر اساس آخرین نرخ بازار به‌روز‌رسانی می‌شود. ورق استیل ضد زنگ (stainless steel sheet) بر اساس ضخامت و آلیاژ سازنده آن قیمت متفاوتی دارد که جداول موجود بر همین اساس طراحی شده‌اند.

در مورد قیمت ورق استیل باید در نظر داشته باشید که:

خصوصیت ضد زنگ بودن ورق‌های استیل مهمترین عامل بالا بودن تقاضای این محصول است. به دلیل تأمین بخش زیادی از این تقاضا توسط واردات، این کالا نوسانات بسیاری را در قیمت تجربه می‌کند. تهیه ورق استیل با قیمت مناسب به یکی از دغدغه‌های فعالان این حوزه تبدیل شده است.

ورق‌های موجود در بازار

ماده اولیه به کار رفته در ساخت این نوع ورق با توجه به درصد کربن، نیکل و کروم موجود در آن انواع مختلفی دارد، اما ورق‌های موجود در بازار معمولا از یکی از استیل‌های 304، 316، 420، 310، 321، 309 و 430 ساخته می‌شوند. یکی از عواملی که سبب تنوع قیمت ورق‌های استیل می‌گردد گسترده بودن بازه ضخامت ورق‌های تولیدی است که از 0.3 تا 50 میلی‌متر متغیر است. فیلتر موجود در کنار صفحه امکان جستجو در میان لیست قیمت ورق استیل را فراهم می‌کند و با انتخاب ضخامت و استاندارد مورد نیاز خود به سرعت به قیمت ورق مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

استنلس استیل

هنگام انتخاب یک فولاد ضد زنگ که باید محیط های خوردگی را تحمل کند، معمولا استیل های ضد زنگ آستنیتی (استنلس استیل) مورد استفاده قرار می گیرند. این فولاد از دو فلز کرم (بین ۱۸ تا ۲۰ درصد) و نیکل ( بین ۸ تا ۱۰.۵ درصد) به عنوان اجزای غیر اصلی آهن تشکیل شده است.
. این فولاد از دو فلز کرم (بین 18 تا 20 درصد) و نیکل ( بین 8 تا 10.5 درصد) به عنوان اجزای غیر اصلی آهن تشکیل شده است.

انواع گریدهای ورق استیل

انواع مختلفی از ورق استیل ها وجود دارند از جمله می توان به ؛ ورق استیل 304، 316، 309، 321،310 ، 430 و اشاره کرد. که از این بین ورق استیل 304 و 316 رایج ترین نوع استیل ضد زنگ هستند که در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرند. ادامه مطلب زیر تفاوت بین این دو ورق استیل را بیان می کند تا متوجه شوید کدام گرید برای کار شما مناسب تر است

تفاوت اصلی استیل 304 و 316

در ابتدا شایان به ذکر است که خواص مکانیکی هردو تقریبا مشابه است اما تفاوت اصلی استیل 304 و 316 در این است که گرید 316 حاوی نیکل و مولیبدن بیشتری هست ، که این نیکل و مولیبدن افزایش یافته سبب می شود که استیل 316 کمی گران قیمت تر از گرید 304 شود.فولاد 304 جزء استاندارد 18.8 فولاد ضد زنگ است. این ورق استیل در طیف گسترده ای از محصولات در دسترس است و دارای ویژگی های فرم دهی و قابلیت جوشکاری برجسته ای است.

استیل 316

از طرفی فولاد ضد زنگ 316 معمولا در بسیاری از کارهای صنعتی استفاده می شود که شامل مواد شیمیایی پردازش شده و همچنین محیط های حاوی نمک زیاد مانند مناطق ساحلی و فضاهای باز است که در آن نمک های ضد یخ رایجی وجود دارند. با توجه به ویژگی های غیر واکنشی آن، استیل 316 در ساخت وسایل پزشکی جراحی نیز استفاده می شود.بدنه فولاد ضد زنگ 316 از نظر مقاومت در برابر خوردگی، به ویژه در برابر کلرید و محلول کلر، مقاوم تر از گرید 304 است،

استیل 304

که این موضوع خود یکی از عوامل افزایش قیمت آن نسبت به استیل 304 است و باعث می شود که گرید 316 ضد زنگ برای مکان هایی که در معرض نمک قرار دارند، مطلوب تر باشد.با این حال، برای پروژه هایی با اسید های ملایم و یا مکان هایی که مواد در معرض نمک قرار نمی گیرند، و همچنین جاهایی که نیازمند فرم دهی بالایی هستند، گرید 304 می تواند انتخاب خوبی باشد. محتوای مولیبدن بالاتر در گرید 316 می تواند اثرات نامطلوبی بر شکل پذیری آن داشته باشد، بنابراین ورق استیل 304 انتخاب بهتری است. به علاوه در پروژه هایی که محدودیت مالی وجود دارد، ورق استیل 304 ارزان قیمت تر از 316 است.

موارد کاربرد فولاد 304

در شرایطی که مواد زیر آب قرار می گیرند یا به طور مداوم در معرض آب هستند، و یا پروژه هایی که سختی زیادی مد نظر است و زمانی که محیط شامل مقدار زیادی عناصر خورنده است، ورق استیل 316 انتخاب بهتری است و ارزش هزینه بیشتر را دارد. به طور کلی؛ اگر بخواهیم موارد استفاده ورق استیل 304 و 316 را به طور خلاصه دسته بندی کنیم به شرح زیر خواهد بود:

موارد کاربرد فولاد 304

  • تجهیزات فراوری مواد غذایی به ویژه شیر
  • صندلی های آشپزخانه، سینک ظرفشویی ، فریزر، تجهیزات و سایر لوازم
  • پنل های معماری مانند نرده ها
  • مخازن شیمیایی از جمله مخازن انتقال مواد شیمیایی
  • مبدل های حرارتی
  • صفحه های بافته شده یا جوش داده شده برای معادن و فیلتراسیون آب
  • اتصال دهنده ها
  • فنر ها

موارد کابرد فولاد 316:

  • تجهیزات آماده سازی مواد غذایی به ویژه در محیط های کلرایدی
  • نیمکت و تجهیزات آزمایشگاهی
  • پنل معماری ساحلی، نرده ها
  • اتصالات قایق
  • ظروف شیمیایی، از جمله در حمل و نقل
  • مبدل های حرارتی
  • صفحه های بافته شده یا جوش داده شده برای معادن و فیلتراسیون آب
  • اتصال دهنده ها
  • فنرها

پرداخت هزینه بیشتر برای استیل 316

اگر پروژه شما در محیطی با خوردگی بسیار قوی قرار دارد یا وجود کلریدها در آن مشهود است، در آن صورت پرداخت هزینه بیشتر برای استیل 316 قطعا ارزشش را دارد. زیرا در چنین پروژه هایی گرید 316 مدت طولانی تری نسبت به استیل 304 ضد زنگ خواهد بود و این به معنای عمر طولانی تر این ورق استیل است. در غیر این صورت گرید 304 می تواند تمام نیاز های شما را با هزینه کمتری برآورده کند.شما می توانید انواع گرید های ورق استیل را به صورتآنلاین تهیه کنید.

ورق استیل چیست؟

ورقاستیل ورقی از مقاطع فلزی است که از فلز خالص استیل با ترکیب سایر عنصر ها ساخته می شود. ورق استیل یا استنلس استیل (به لاتین stailess steel) یا فولاد زنگ نزن در آلیاژها و کاربردهای متعددی تولید و عرضه می شوند.در یک دسته بندی کلی ورق های استیل به دو گروه استیل بگیر (ورق استیلی که به آهنربا جذب می شود) و استیل نگیر(ورق استیلی که به آهنربا جذب نمی شود) تقسیم می شوند.

در دسته بندی کلی ورق های نگیر کاربردی تر و در عین حال گرانتر هم هستند.

اما در طبقه بندی دقیق تر ورق های استیل ،براساس آلیاژ دسته بندی می شوند:

  • ورق استیل ۳۰۴
  • ورق استیل ۴۳۰
  • ورق استیل ۴۲۰
  • ورق استیل ۳۰۹
  • ورق استیل ۳۱۰
  • ورق استیل ۳۱۶
  • ورق استیل 201
  • ورق استیل رنگی
  • ورق استیل طرحدار

البته اختصاراتی مانند حرف s یا L نیز بعد از این آلیاژها معانی خاصی به شرح زیر دارند

حرف L انتهای آلیاژ ورقاستیل مانند 304L یعنی

حرف S انتهای آلیاژ ورقاستیل مانند 316S یعنی

ورقاستیل تولید کدام کشور است؟

ورق استنلس استیل در کشور ما تولید نمی شود و در گذشته از آمریکا ، ژاپن و آلمان وارد کشور می شده است ؛ولی امروزه بیشتر از کشورهای چین،تایوان و آفریقای جنوبی وارد می شود.

ورقاستیل چه ابعادی دارد؟

ورق های استنلس استیل بیشتر در ابعاد 1*2 متر و 1/25*2/50 متر و 1/22*2/44 متر و 3*1/5 متر و 1/5*6 متر و 2*6 متر تولید و عرضه می شوند.

وزن ورقاستیل چقدر است؟

وزن ورقاستیل از وزن آهن تبعیت می کند و به خاطر ترکیب با عناصری مثل کروم عدد چگالی استیل 7/8 خواهد بود.برای مثال وزن یک برگ ورق2 میل 304 وزنی حدود 31 کیلوگرم برای ابعاد 1*2 متر است.

 

خرید و فروش آنلاین...
ما را در سایت خرید و فروش آنلاین دنبال می کنید

برچسب : https,ahanexperss,com, نویسنده : amirhosein aamiraamir بازدید : 121 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:41

ابعاد ورق گالوانیزه

ابعاد ورق گالوانیزه ابعاد ورق گالوانیزه ابعاد ورق گالوانیزه استفاده از ورق‌ گالوانیزه در صنایعی که بیشترین تماس را با رطوبت و تغییرات آب و هوایی دارند، بسیار ضروری
است. این ورق‌ها به دلیل مقاومت بالایی که در برابر نفوذ آب و خوردگی دارند، بهترین گزینه انتخاب برای صنایعی نظیر پتروشیمی، ساختمان‌سازی، کشتی‌سازی و
غیره می‌باشند.ورق‌های گالوانیزه با طی کردن فرایند گالوانیزاسیون (قرار گرفتن فولاد در دیگ‌های مذاب روی) بسیار مقاوم شده و طول عمر آن‌ها تا 70 سال
افزایش می‌‎یابد. این ورق‌ها علاوه ‌بر مقاومت بالا در برابر خوردگی، بسیار مقرون به صرفه بوده و به راحتی تمیز می‌شوند.

ابعاد ورق گالوانیزه

[caption id="attachment_7413" align="aligncenter" width="600"]ابعاد ورق گالوانیزه ابعاد ورق گالوانیزه[/caption]

از آنجایی که لایه‌های "روی" از فولاد در برابر زنگ زدگی و خراش محافظت می‌کنند، حتی در صورت از بین رفتن آن‌ها نیز این لایه‌های زیرین هستند که وظیفه
محافظت از سطح فولاد را برعهده دارند.

نحوه گالوانیزاسیون

به طور کلی، عمل گالوانیزاسیون به دو روش سرد و گرم انجام می‌شود. در گالوانیزاسیون گرم، فلزات در دیگ‌های "روی مذاب" ریخته شده و پس از واکنش متالوژیک
بین فلز و روی، یک لایه یکنواخت سطح فلز را پوشش می‌دهد. اما در گالوانیزاسیون سرد، فلزات از طریق آبکاری مقاوم می‌شوند. در این روش، فلز مورد نظر به
همراه فلز روی داخل محفظه‌های الکترولیت قرار می‌گیرند. سپس، طی یک واکنش شیمیایی تمامی یون‌های روی از این فلز جدا شده

ابعاد ورق گالوانیزه

ابعاد ورق های گالوانیزه به طور کلی، ابعاد ورق‌های گالوانیزه بر اساس شرکت تولید کننده، با ضخامت‌های بین 25 صدم میلی متر تا 2.5 میلی در
عرض‌های 100 الی 125 تولید می‌شوند. صنایع مختلف بسته به نیاز خود این ورق‌ها را با قیمت‌های مختلف خریداری می‌کنند. به طور مثال، ابعاد ورق‌های
گالوانیزه برای صنایعی چون خودروسازی و پتروشیمی با ابعاد ورق‌های گالوانیزه برای صنایعی نظیر ساختمان‌سازی فرق دارد. از این رو، هنگام خرید این
ورق‌ها باید به نوع مصرف خود دقت کرده تا مناسب‌ترین ابعاد را تهیه کنید.

محاسبات با توجه به ابعاد ورق گالوانیزه

هنگامی که ابعاد دقیق ورق گالوانیزه را داسته باشید، وزن ورق‌های گالوانیزه نیز به راحتی با یک فرمول ریاضی به دست می‌آید. کافیست چگالی این
ورق‌ها را که معادل با 7.86 است در طول، عرض و ضخامت آن‌ها ضرب و به کیلوگرم تبدیل کنید. به طور مثال برای محاسبه یک متر مربع ورق گالوانیزه با
ضخامت 1 میلی متر باید اینگونه عمل کنیم: 1 میلی متر * 1 میلی متر * 1 میلی متر * 7.86 = 7.86 کیلوگرم

چگالی این ورق‌ها

[caption id="attachment_7385" align="aligncenter" width="300"]ورق گالوانیزه رنگی ورق گالوانیزه رنگی[/caption]

فرمول فوق برای محاسبه وزن سایر فلزات نیز کاربرد داشته و شما می‌توانید با آگاهی از چگالی هر فلز، وزن آن را بر اساس ابعاد آن محاسبه کنید. این امر
به شما کمک می‌کند تا در هنگام خرید از کلاهبرداری‌های احتمالی مطلع شوید و جلوی هر گونه سوءاستفاده را بگیرید.

ابعاد ورق گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه به دلیل طول عمر بالای خود بهترین گزینه خرید برای صنایع مختلف هستند. این ورق‌ها تقریبا تا 70 سال عمر کرده و در برابر هرگونه خوردگی
و ضربه مقاوم هستند. همچنین، تمیز کردن آن‌ها نیز بسیار ساده بوده و به راحتی با دستمال و آب قلیایی پاکسازی می‌شوند.

مراحل سفارش ورق گالوانیزه در آهن پخش به چه صورت است؟

با مراجعه به سایت آهن پخش می توانید تمامی ورق های گالوانیزه تولیدی کارخانجات مختلف را مشاهده و پس از انتخاب به سبد خرید خود اضافه نمایید.
در ادامه روند تأیید و پرداخت، محصول شما 1 الی 3 روز بعد بسته به میزان سفارش و مسافت به مقصد می رسد.

آیا قیمت ورق گالوانیزه در آهن پخش به قیمت درب کارخانه است؟

بله ورق گالوانیزه در آهن پخش مستقیم از درب کارخانه برای مشتریان ارسال می گردد و تمامی محصولات به دور از دست واسطه گران بوده و به قیمت
درب کارخانه عرضه می گردند.

ورق گالوانیزه ارائه شده در سایت آهن پخش به صورت رولی به فروش می رسد یا به صورت شیت؟

فروش در هر دو حالت امکان پذیر است. جهت دریافت مشاوره با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.

قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه چقدر است؟

با توجه به این که قیمت انواع ورق فولادی از جمله ورق گالوانیزه بر کیلوگرم تعیین شده است، ساده ترین کار برای بدست آوردن قیمت هر متر مربع از
ورق گالوانیزه در مرحله نخست، محاسبه وزن یک کیلو گرم از این ورق می باشد. برای محاسبه وزن هر متر مربع از هر نوع از ورق فولادی می توان از
یک فرمول واحد استفاده نمود. این فرمول یک روش محاسبه استاندارد و جهانی می باشد.وزن(کیلوگرم) = طول(متر) * عرض(متر) * ضخامت(میلی متر) * چگالی(7.86)

با این حساب وزن 1 متر مربع از ورق گالوانیزه با ضخامت 1 میلیمتر، به صورت زیر می باشد:

1 * 1 * 1 = 7.86 * 7.86
در نتیجه قیمت هر متر مربع از ورق گالوانیزه برابر است با حاصلضرب وزن در قیمت هر کیلو.
قیمت 1 مترمربع ورق گالوانیزه = وزن 1 متر مربع از ورق مورد نظر * قیمت هر کیلو

 

ورق گالوانیزه

[caption id="attachment_7345" align="aligncenter" width="225"]خرید انواع ورق استیل خرید انواع ورق استیل[/caption]

به دلیل پوشش ضد زنگی که دارد، در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارند و به همین دلیل محبوب هستند. در این مطلب نکاتی را درباره خرید ورق گالوانیزه
، قیمت و ویژگی های ساختاری و ظاهری این ورق و کاربردهایش بازگو می کنیم. پس با ما همراه باشید.

خرید ورق گالوانیزه تهران

با توجه به اینکه امروزه خرید ورق گالوانیزه افزایش پیدا کرده است و روز به روز خرید ورق گالوانیزه تهرانافزایش پیدا می کند، نیاز دیدیم که در این قسمت درباره
خرید ورق گالوانیزه و افزایش اطلاعات مشتریان عزیز، نکاتی را بیان کنیم. در روش گالوانیزیسیون گرم آهن و فولادی که برای گالوانیزه دارای ترکیب و طراحی مناسب
هستند، در وان مذاب روی با دمای حدودی 460 درجه سانتی گراد فرو برده شده و یک پوشش

گالوانیزه روش سرد

پس از اینکه فلز خارج شد، روی با اکسیژن و کربن واکنش می دهد و لایه ای مقاوم در برابر زنگ زدگی روی فلز تشکیل می شود. ضخامت پوشش فلز روی
در لوله های تولید شده با ورق گالوانیزه، از ضخامت پوشش گالوانیزه گرم کمتر است. در گالوانیزه روش سرد نمک روی داخل محلول اسیدی ریخته می شود
و به قطعه اسپری می شود. ضخامت پوشش در این روش نسبت به گالوانیزه روش گرم کمتر است. هرچقدر کوتینگ یا درصد پوشش یا ضخامت گالوانیزه
روی ورق بیشتر باشد، عمر سازه طولانی تر می شود و در قیمت ورق گالوانیزه نیز تاثیر می گذارد.

قیمت ورق گالوانیزه

قیمت ورق گالوانیزه به کیفیت ورق گالوانیزه تولیدی و ضخامت آن بستگی دارد. البته نوسانات موجود در بازار نیز در قیمت ورق گالوانیزه بی تاثیر نیست.
یکی از نکات مهم برای خریداران ورق گالوانیزه، انتخاب برند ورق گالوانیزه و کارخانه تولید کننده آن، نوع کاربرد و مصرف آن می باشد. به عنوان مثال در
محیط هایی که با آب در تماس هستند، باید از ضخامت پوشش روی که از زنگ زدگی جلوگیری می کند، مطمئن شد. در صورتی که از ورق گالوانیزه در
سقف ها و موارد دکوراتیو استفاده شود، باید به ظاهر ورق توجه کرد.

ورق گالوانیزه رول

ورق گالوانیزه از لحاظ ظاهری، به دو صورت رول (به صورت فرم) و شیت (به صورت ورقه) وارد بازار می شود. ورق گالوانیزه رول شده در عرض های
1000 و 1250 میلیمتر تولید و عرضه می شود. ابعاد ورق گالوانیزه و قیمت رول ورق گالوانیزه براساس شیت فابریک و شیت آبکاری گرم متفاوت است.
در ایران کارخانجات معتبری مانند فولاد مبارکه اصفهان، فولاد امیرکبیر کاشان، شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری، صنایع هفت الماس، گروه کارخانجات
نورد و لوله سمنان، مجتمع فولادی تاراز شهرکرد و مجتمع فولادی روی اندود کاوه اقدام به تولید و عرضه انواع ورق گالوانیزه کرده اند که با مراجعه به سایت
می توانید از قیمت ورق گالوانیزه شیت شده اطلاع پیدا کنید.

روش گالوانیزه پوشش داده

برای اینکه از قطعات در فضای خارجی و محیط باز بخواهید استفاده کنید، بهتر است به روش گالوانیزه پوشش داده شوند. در این روش فلز روی به داخل آهن
نفوذ پیدا کرده و مقاومت بیشتری نسبت به فلزات با روکش گالوانیزه سرد دارند. ضخامت لایه روی در گالوانیزه به روش سرد کمتر از 25 میکرون است. این مقدار
در فلزاتی که به روش گالوانیزه تولید می شوند، در حدود 100 تا 130 میکرون می باشند.

گالوانیزه به روش سرد

طبیعی است که برای محافظت بیشتر از فلز در مقابل زنگ زدگی و خوردگی از گالوانیزه استفاده شود. گالوانیزه به روش سرد به دلیل ضخامت کم پوشش روی،
تنها برای مواردی مانند حفاظت فلز در برابر زنگ زدگی کاربرد دارد.
فلزاتی که در گالوانیزه روش گرم پوشش داده می شوند، دارای ظاهری کدر و مات هستند اما در روش گالوانیزه روش سرد پوشش ظاهری روشن تر و براق ب
ه خود می گیرند. در این روش، در صورت ایجاد خراش عمیق روی سطح فلزات، در لایه های زیرین زنگ زدگی ایجاد شده و بعد از مدتی فلز اکسید می شود.

قیمت ورق گالوانیزه سرد

ضخامت و ابعاد ورق گالوانیزه براساس نوع استفاده و کاربرد آن متفاوت است. بازه ضخامت این ورق ها در معتبرترین کارخانه های ایرانی بین 0.5 تا 2.5 میلی متر تولید
و عرضه می شوند. این ورق ها که به صورت رولی تهیه می شوند، در دو عرض 1000 و 1250 میلیمتر برش داده می شوند. رایج ترین ورق های گالوانیزه ای که
در کشور تولید می شوند، از نورد سرد ورق های نورد گرم با ضخامت بالاتر تولید می شوند. در جدول های زیر علاوه بر ضخامت هر ورق برحسب میلیمتر و کارخانه
تولید کننده آن، لیست قیمت انواع ورق گالوانیزه و قیمت ورق گالوانیزه سرد ذکر کرده ایم.

ضخامت قیمت های مختلفی

در جدول های زیر نرخ ورق گالوانیزه برای شما فراهم شده است. این ورق ها که به صورت رولی می باشند، براساس سایز و ضخامت قیمت های مختلفی دارند.
همچنین به دلیل نوساناتی که در بازار وجود دارد، قیمت ها به صورت روزانه تغییر می کند. برای اطلاع از این تغییرات می توانید به سایت آهن پخش مراجعه کنید.

قیمت ورق گالوانیزه

عوامل مختلفی در قیمت روز ورق گالوانیزه تاثیر می گذارد. از مهم ترین این فاکتورهای قیمت آنلاین ورق گالوانیزه می توان به میزان ضخامت ورق گالوانیزه، کیفیت
کارخانه ای که ورق را تولید می کند و نوع پوششی که روی این ورق ها قرار می گیرد اشاره کرد. عامل مهم دیگر افزایش و کاهش قیمت دلار است؛ که روی قیمت
ورق گالوانیزهدر کنار سایر محصولات موجود در بازار تاثیر می گذارد. با افزایش قیمت دلار تولید کنندگان به منظور کسب سود بیشتر، تمایل پیدا می کنند محصولات
خود را صادر کنند. بنابراین با کاهش عرضه این محصول در بازار، قیمت ورق گالوانیزه در ایران افزایش پیدا می کند.

خرید ورق گالوانیزه

برای خرید ورق گالوانیزه ابتدا می بایست نیاز خود را مشخص کنید. شما می توانید از ورق گالوانیزه در محیط هایی استفاده کنید که در مجاورت آب هستند و
در واقع احتمال زنگ زدگی در آن ها بالاست. بنابراین ساخت لوله بخاری، کانال کولر، سایبان، گلخانه، قطعات فلزی لوازم خانگی پر کاربرد در آشپزخانه، مخازن آب
و مصارف انرژی در کشاورزی، انواع دودکش، لوله ها و اتصالات، تابلو و پنل های برق و ناودان از جمله مواردی است که از ورق گالوانیزه در تولید آن ها استفاده
می شود. ورق گالوانیزه صنعتی نوعی خاص از ورق گالوانیزه است که در ساخت بدنه و سقف سوله ها کاربرد دارد.

قیمت ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه منظور ورق های آهنی است که پوششی از جنس روی بر سطح آن پوشیده شده است. ورق گالوانیزه با توجه به آنکه از پوشش روی برای آن
استفاده شده است، در محیط آزاد زنگ نمی زند. ورق گالوانیزه طی فرآیند نورد سرد تولید می شود. ورق های گالوانیزه در میزان coting با یکدیگر متفاوت
هستند. هرچه میزان روی بر سطح آهن بیشتر باشد ورق گالوانیزه coting بالاتری دارد.

کاربرد ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه تولیدی در بسیاری موارد همچون تابلوهای برق، پنل ها، سینی کابل، قطعات لوازم خانگی، لوله بخاری، کانال کولر، ناودان، لوله ها و از همه مهم تر
در بدنه و سقف سوله، گلخانه و سالن ها کاربرد دارد. می توان گفت ورق گالوانیزه برای مصارفی کاربرد دارد که احتمال زنگ خوردگی آهن و ایجاد خسارت وجود
داشته باشد. ابعاد ورق گالوانیزه

فروش ورق گالوانیزه

فروش ورق گالوانیزه در سایت شهر آهن امکان پذیر شده است. شما عزیزان به راحتی می توانید ورق های گالوانیزه با ضخامت های مختلف را در سایت مشاهده
و نسبت به خرید آنها اقدام نمایید. شهر آهن برای راحتی شما عزیزان فروش ورق های گالوانیزه تمامی برندها و کارخانجات با کیفیت را ارائه کرده است. فروش ورق
گالوانیزه به سراسر کشور امکان پذیر می باشد. جهت سفارش و دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان و متخصصین در فروشگاه شهرآهن تماس حاصل فرمایید
ابعاد ورق گالوانیزه

خرید ورق گالوانیزه

خرید ورق گالوانیزه نیازمند رعایت نکات در هنگام انتخاب و خرید است، در این بین می توان به کیفیت پوشش روی اشاره کرد. همچنین میزان چگالی روی پوشش داده
شده در سطح ورق از اهمیت ویژه ای هنگام خرید ورق سیاه برخوردار است. در هنگام خرید به کیفیت ورق سیاه توجه نمایید بسیاری از ورق های وارداتی بی کفیت
پس از مدتی تخریب شده و بر روی سطح آنها شوره ایجاد می شود. ابعاد ورق گالوانیزه

قیمت ورق گالوانیزه

قیمت ورق گالوانیزه به کیفیت کارخانه سازنده و نوع و ضخامت آن بستگی دارد. قیمت ورق گالوانیزه بی تأثیر از نوسانات ارزی نبوده و با افزایش قیمت ارز و دلار افزایش
یافته است. دلیل این امر آن است که با افزایش قیمت دلار صادرات افزایش یافته از این رو بازار داخل با کمبود محصولات مواجه می شود. بعلاوه قیمت تهیه مواد اولیه
برای ورق گالوانیزه افزایش داشته و بر قیمت نهایی آن تأثیر گذار است. ابعاد ورق گالوانیزه

نمودار قیمت ورق گالوانیزه

نمودار قیمت ورق گالوانیزه را می توانید با کلیک بر روی هر کدام از محصولات زیر مشاهده نمایید. نمودار قیمت ورق گالوانیزه تغییرات قیمت این محصول را در هفت
روز گذشته نمایش می دهد. با مشاهده نمودار حاصل مشخص است که به نسبت ماه های گذشته قیمت ورق گالوانیزه به ثبات رسیده است. ابعاد ورق گالوانیزه

لیست قیمت ورق گالوانیزه

لیست قیمت ورق گالوانیزه در جدول زیر آورده شده است. قیمت ورق گالوانیزه به مواردی مانند ضخامت، کیفیت ورق گالوانیزه و کارخانه تولید کننده ورق بستگی دارد
. این ورق که نوعی آهن روکش دار به حساب می آید به دلیل نوسانات ارزی دارای قیمت ثابت نبوده و همواره در حال تغییر است. نظر به گران شدن قیمت مواد خام
و افزایش میزان صادرات این ورق، این افزایش قیمت دور از انتظار نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر با سایت فروشگاهی شهر آهن تماس بگیرید. ابعاد ورق گالوانیزه

قیمت هر کیلو ورق گالوانیزه

مشاوران متخصص این سایت فروشگاهی در ساعات اداری، پاسخگوی سوالات و نظرات بوده و می توانید قیمت های روز را با توجه به کاربرد خود استعلام نمایید
کافی است با شماره های سایت تماس گرفته تا در اولین فرصت، ورق گالوانیزه را در مقابل ساختمان خود تحویل بگیرید. ابعاد ورق گالوانیزه

قیمت هر کیلو ورق گالوانیزه

قیمت هر کیلو ورق گالوانیزه در جدول زیر نمایش داده شده است. قیمت ها بر اساس عرض و کارخانه سازنده آن متفاوت است. واحد وزن بر اساس کیلوگرم
محاسبه شده است.جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد با ابعاد ورق گالوانیزه، انواع ورق گالوانیزه، قیمت ورق گالوانیزه سقفی و قیمت ورق گالوانیزه 3میل
با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید. ابعاد ورق گالوانیزه

خصوصیات ورق گالوانیزه

- ورقهای گالوانیزه در طی فرآیند نورد از طریق مکانیزم‌های پوسته‌زدایی، بهبود سطحی میشوند، ولی در طی فرآیند نورد گرم در تماس با اکسیژن هوا از
نظر سطحی دارای سطح غیربراق هستند.
- به علت پوشش سطحی محافظی که بر روی فلز پایه قرار دارد در صنایع مختلف امکان جوشکاری ورق گالوانیزه وجود دارد.
- محصولاتی که به صورت روغنی و دارای سطح فعال هستند، دارای سازگاری مناسبی با مراحل قبل از رنگ آمیزی و فسفاته می باشند. ابعاد ورق گالوانیزه

خصوصیات ورق گالوانیزه

- قابلیت و امکان رنگ کردن تولیدات گالوانیزه کروماته شده براي ارتقا مقاومت در قبال خوردگی در محیط هاي بسیارنامطلوب.
- امکان شکل گیری گریدهاي متفاوت ورقهاي گالوانیزه، قابل رقابت با گونه های تولیدات سرد نوردیده از حیث فرم پذیری
- تنوع ورق هاي گالوانیزه قابلیت گونه های تولیدات فولادی با خواص شکل پذیري و مقاومت بالا
- مقاومت کلی محصولاتی که از گونه های ورق های گالوانیزه (روي اندود شده) با یک لایه رنگ شده ایجاد میگردند به اندازه متعددی ارتقاء میابد و همینطور از پوسته
شدن رنگ تولیدها پرهیز می نماید.  ابعاد ورق گالوانیزه

کاربرد بخش اعظم تولیدات فولادی

• اجزاء مختلف ساختمان
• فریم بندي و چارچوب هاي فولادی
• اجزاي خودرو وپانل هاي مخصوص بدنه
• لوله و پروفیل سازي (لوله‌های انتقال نفت و گاز)
• قفسه سازي و راك
• لوازم خانگی و کالاهاي برقی
• اجزاء ماشین آلات کشاورزي
• نورد مجدد و پوشش دهی  ابعاد ورق گالوانیزه

دسته بندی گرید های ورق گالوانیزه بر اساس استاندارد های اروپایی

1- بر اساس استاندارد اروپایی 2004:10327 EN براي کاربردهـاي شکل دهی و کششی
2- بر پایه استاندارد 2004:10326 EN براي مصارف ساختمانی
3- استاندارد 2000 :10292 EN برای ورق های گالوانیزه، از نوع فولادي شکل پذیر و با مقاومت بالا ابعاد ورق گالوانیزه

استاندارد های مورد استفاده در ایران

- برای ورقهاي با امکان شکل دهی و کششی از استاندارد 10142 EN
- برای مصارف ساختمانی از گریدهایی با استاندارد 10147 EN  ابعاد ورق گالوانیزه

انواع دسته بندی گرید ها بر اساس شکل دهی و کیفیت کششی 

1- قابلیت خمش پذیری و ساخت انواع پروفیل (DX51D)
قابل استفاده براي ساخت برخی از پروفیلها و عملیاتهاي سخت خمشی
2- گرید نیمه کششی (DX52D)
مورد کاربرد براي عملیات ساده کششی و عملیات دشوارتر شکل دهی نسبت به گرید قبلی
3- گرید کششی (DX53D) ابعاد ورق گالوانیزه ابعاد ورق گالوانیزه ابعاد ورق گالوانیزه

انواع دسته بندی گرید ها بر اساس شکل دهی و کیفیت کششی 

قابل اجرا براي کارهاي کششی یا شکل دهی در شرایط سخت و با خصوصیت ضد پیری
4- گرید کشش عمیق (DX54D)
قابل اجرا براي کاربري هاي شکل دهی و کششی عمیق ابعاد ورق گالوانیزه ابعاد ورق گالوانیزهابعاد ورق گالوانیزه

انواع دسته بندی گرید ها بر اساس شکل دهی و کیفیت کششی خرید ورق گالوانیزه در تهران

5- گرید کششی فوق عمیق (DX56D)
مفید براي کاربري هاي با کیفیت شکل دهی و کششی عمیق بسیار دشوار.
بکارگیری هـر یک از گریدها به میزان و شدت تغییر فرم پذیری ارتباط دارد، درنتیجه با افـزایـش شـمـاره میزان فرم پذیري نیز افزایش میابد. ابعاد ورق گالوانیزه ابعاد
ورق گالوانیزه ابعاد ورق گالوانیزه

خرید و فروش آنلاین...
ما را در سایت خرید و فروش آنلاین دنبال می کنید

برچسب : https,ahanexperss,com, نویسنده : amirhosein aamiraamir بازدید : 126 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:38

ورق گالوانیزه چیست

ورق گالوانیزه چیست معمولا بزرگترین تهدید برای سازه‌های فولادی، رطوبت است. ساختمان‌های فلزی، در برابر صدمات یا آسیب‌هایی مانند آتش‌سوزی، طوفان
و باران‌های سیل‌آسا بسیار مقاوم هستند؛ با این حال اگر به خوبی پوشش داده نشوند، رطوبت در طولانی مدت باعث زنگ‌زدگی آن‌ها می‌شود. ورق‌های گالوانیزه
که کاربرد فراوانی در صنایع متفاوت دارند، به دلیل پوشش خاص خود دچار زنگ‌خوردگی نمی‌شوند؛ همین امر سبب گردیده تا این ورق‌ها از محبوبیت خاصی برخوردار
باشند. اما ورق گالوانیزه چیست و چه ساختاری دارد؟ در این مطلب قصد داریم به معرفی این محصول و بررسی عدم خوردگی و زنگ‌زدگی آن بپردازیم.

ورق گالوانیزه چیست

[caption id="attachment_7421" align="aligncenter" width="300"]ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست[/caption]

معمولا فولاد و آهن، از عناصری هستند که دچار خوردگی، زنگ‌زدن و در نهایت تضعیف و فروریختن می‌شوند. امروزه راه‌های مختلفی برای محافظت از سازه‌های
فولادی در این مشکل وجود دارند. فولاد گالوانیزه یکی از همین روش‌ها و اغلب بهترین روش برای اکثر سازه‌های فولادی محسوب می‌شود.اگر ورق فولادی را با فلز
«روی» پوشش دهند، ورق گالوانیزه ایجاد می‌شود. اگر پوشش روی از بین رود یا حتی شکسته شود، این ورق به هیچ وجه زنگ نخواهد زد؛ همچنین بنا به دلایلی
که در ادامه ذکر می‌کنیم استفاده از این ورق‌ها بسیار مقرون به صرفه هستند،

زنگ زدگی چیست؟

اما زنگ زدن فولاد چگونه انجام می‌شود و چه عواملی باعث این اتفاق می‌شوند؟ در این قسمت به عملیات زنگ‌زدگی فولاد اشاره می‌کنیم تا درک مفاهیم
مطلب ساده‌تر گردد.زنگ‌زدگی نام دیگر اکسید آهن می‌باشد و زمانی رخ می‌دهد که آهن یا آلیاژ حاوی آهن مانند فولاد برای مدت طولانی در معرض اکسیژن
و رطوبت باشد. با گذشت زمان اکسیژن با فلز در سطح اتمی ترکیب شده و ترکیب جدیدی به نام اکسید را تشکیل می‌دهد که باعث تضعیف پیوندهای فلز
می‌شوند. آب با شکستن مولکول اکسیژن به واکنش آهن با اکسیژن کمک می‌کند. در ابتدای واکنش، آهن الکترون‌های خود را به اکسیژن می‌دهد

عملیات گالوانیزاسیون یا آبکاری ورق گالوانیزه

[caption id="attachment_7410" align="aligncenter" width="300"]ورق گالوانیزه ورق گالوانیزه[/caption]

در فرآیند گالوانیزه کردن، عناصر فلزی در سطح میکروسکوپی تغییر و حفاظت یکنواختی را ایجاد می‌کنند. می‌توان گفت فرآیند‌های مختلف گالوانیزه کردن باعث
به وجود آمدن محصولات با ظاهر، ضخامت و دوام متفاوت می‌شود. در این بخش توضیح مختصری در مورد روش‌های تولید آن ارائه می‌دهیم.

 

بیشتر بخوانید: فرآیند تولید ورق گالوانیزه

کلیه محصولات فلزی را می‌توان از دو طریق در برابر زنگ‌زدگی مقاوم کرد: (اگرچه هر دو روش پوشش فولاد با فلز روی است ولی در نهایت دو محصول متفاوت تولید می‌شوند)

 

روش حرارتی (گالوانیزه گرم)

روش حرارتی یا HOT-DIP-Galvanizing یعنی فرو بردن آهن یا فولاد در مخزنی از مذاب فلز روی (به منظور پوشش‌دهی) را گالوانیزاسیون با روش غوطه‌وری گرم
می‌گویند. پس از غوطه‌ور کردن فولاد در حمام فلز روی مذاب شده و خنک شدن آن، فولاد و روی به سختی به یکدیگر چسبانده می‌شوند و یک پوشش محافظ بر
روی فولاد ایجاد می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که استفاده از این فولادهای گالوانیزه یکی از گزینه‌های مقرون به صرفه، پایدار و بادوام برای محافظت از
سازه فولادی در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی باشد.

گالوانیزاسیون

ه روش غوطه‌وری گرم از شیوه‌های پرکاربرد و قدیمی در برابر زنگ‌زدگی می‌باشد. محافظت از فولاد با ایجاد لایه‌ای محافظ بر روی آن انجام می‌شود. در این روش
فلز روی به عنوان آند قربانی عمل می‌کند، زیرا از آهن فعال‌تر است. باید توجه داشته باشید که شرایط حاکم بر محیط و ضخامت روی بر محافظت از فولاد و آهن
به منظور جلوگیری از زنگ‌زدگی تاثیر به‌سزایی را ایفا می‌کنند.

 

لایه محافظ شکل گرفته دو ویژگی مهم دارد:

چسبندگی به فلز اولیه مقاوم بودن در برابر اصطحکاک تعداد لایه محافظ در فرآیند گالوانیزه کردن بیش از یک عدد است به عبارتی لایه مدنظر، جزئی از سطح فولاد
را شکل می‌دهد. با همه این تفاسیر، گالوانیزه با روش حرارتی برای فلزاتی که به صورت مداوم در معرض مواد خورنده مثل اسید هستند، کاربردی ندارد. از فولاد
ضدزنگ یا Stainless steel برای این مشکل به عنوان جایگزین بهتر استفاده می‌شود. محیط‌های دریایی و شور نیز به دلیل رسانایی الکتریکی بالای آب دریا
(که باعث زنگ‌زدن می‌شود) عمر این ورق‌ها را کوتاه می‌کنند.

 

الکتروپلات (الکتروگالوانیزه)

[caption id="attachment_7364" align="aligncenter" width="300"]قیمت ورق گالوانیزه رنگی قیمت ورق گالوانیزه رنگی[/caption]

پوشش‌های الکتروگالوانیزه به وسیله اعمال محلول فلز سولفات روی یا سیانید بر ورق‌ها و نوارهای فولادی به وسیله برق ساخته شده‌اند. در این روش،
ضخامت پوشش بسیار کمتر از روش گالوانیزه گرم بوده اما دارای سطح صاف‌تری است. در الکتروگالوانیزه پوشش محافظ سبک‌تر و نازک‌تر از روش قبلی می‌باشد
و می‌توان ضخامت آن را به طور دقیق کنترل کرد.لازم به ذکر است که در روش گالوانیزه گرم چون لایه بسیار ضخیمی از روی ایجاد می‌شود، رنگ‌آمیزی آن سخت
خواهد بود؛

مشخصات فولاد گالوانیزه

پوشش روی مانع از رسیدن مواد خورنده به فولاد زیرین یا آهن می‌شود، از خوردگی فلزات جلوگیری کرده و مقاومت فولاد پوشش داده شده عمیقا افزایش می‌یاید.
یک پوشش گالوانیزه می‌تواند بیشتر از ۷۰ سال بدون تعمیر و نگه‌داری دوام بیاورد.
روی تنها ماده‌ای است که همچین قابلیتی را به فلز زیرین می‌دهد.
فولاد گالوانیزه جایگزین مناسبی برای فولاد ضدزنگ است.
اگر پوشش روی خراشیده شده و آسیب ببیند، همچنان از فولاد زیرین محافظت شده و زنگ نمی‌زند.

نمونه‌ای از یک سازه فولادی

مزایای استفاده از ورق گالوانیزه
ورق گالوانیزه مزیت‌های زیادی به خصوص در ساخت‌وساز دارد. در این قسمت به برخی از این مزیت‌ها اشاره می‌کنیم:

طول عمر طولانی

اگر ورق‌های گالوانیزه در محیط‌هایی که میزان خوردگی بالایی دارند مورد استفاده قرار گیرند، بین ۲۰ تا ۷۰ سال عمر می‌کنند. البته این سال‌ها بستگی به
میزان قرار گرفتن فولاد در برابر مواد خورنده دارد.

هزینه کمتر

همان‌طور که گفته شد، روی مذاب با فولاد به خوبی به یکدیگر می‌چسبند و محصولی بسیار بادوام را تولید می‌کنند؛ در نتیجه روش گالوانیزاسیون نسبت
ه سایر روش‌هایی که برای جلوگیری از زنگ‌زدگی استفاده می‌شود، هزینه کمتری برای تعمیر و نگه‌داری دارد. شاید در مقایسه با سایر محصولات فولادی
هزینه اولیه این محصول بالا به نظر برسد، اما اجرای آن به دلیل سرمایه‌گذاری بلندمدت (یعنی در طولانی مدت نیاز به تعمیر و نگه‌داری ندارد)، بهترین گزینه
برای اکثر پیمان‌کاران می‌باشد.

بازرسی آسان

[caption id="attachment_7369" align="aligncenter" width="300"]قیمت ورق استیل قیمت ورق استیل[/caption]

از آن‌جایی که باید سازه‌ها را به صورت سالیانه مورد بررسی قرار داد، بنابراین روش بازرسی بسیار اهمیت خواهد داشت. ورق‌های گالوانیزه بدون نیاز به آزمایش
خاصی، به راحتی و تنها از طریق چشم قابل بررسی هستند و در آزمایش و تست کیفیت آن هزینه زیادی صرف نمی‌شود. سختی: گالوانیزه یکی از سخت‌ترین
پوشش‌های محافظ موجود در بازار می‌باشد. این بدان معنی است که علاوه بر اینکه در برابر زنگ‌زدن مقاومت دارند، از آسیب‌های زمان حمل و نقل نیز در امان هستند.

سادگی در تمیزکردن:

این محصولات را می‌توانید با آب قلیایی اسپری کرده و در صورت لزوم با یک پارچه نرم پاک کنید.
صرفه‌جویی در منابع: فولاد گالوانیزه یکی از محصولات بسیار با دوام و با پایداری بالاست. همان حمام مذابی که از آن برای تولید ورق گالوانیزه استفاده می‌شود
را می‌توان بارها و بارها استفاده کرد. تطبیق‌پذیری و قابلیت اطمینان بالا: این محصولات کاملا منطبق بر استانداردهای بین‌المللی ساخته می‌شوند، بنابراین
قابلیت اطمینان بالایی دارند.

عمر مفید ورق گالوانیزه چقدر است؟

زمان زیادی طول می‌کشد تا ورق گالوانیزه از بین برود یا زنگ بزند. همان‌طور که در بالا اشاره نیز کردیم، عمر مفید این ورق بین ۲۰ تا ۳۰ سال است؛ ولی اگر
خشک و دور از باران باشد (با هر روشی که تولید می‌شود)، می‌تواند برای همیشه سالم بماند. فولاد گالوانیزه‌ای که برای استفاده طولانی مدت در فضای
باز در نظر گرفته شده است باید از جنس فولاد گالوانیزه گرم (یا همان حمام مذاب فولاد با فلز روی) باشد که معمولا در محیط‌های مختلف تا حدود ۷۰ سال دوام می‌آورد.

محافظت بیشتر ورق

البته می‌توان از رنگ کردن برای محافظت بیشتر ورق در محیط‌هایی که میزان زنگ‌زدن عناصر در آن‌ها بسیار بالاست یا به اصطلاح بسیار خورنده هستند،
برای افزایش طول عمر فولاد گالوانیزه استفاده کرد. البته باید دقت کنید که قبل از رنگ‌آمیزی حتما سطح آن تمیز، خشک و عاری از هرگونه آلودگی، از جمله
نمک روی و هرگونه محلول کرومات باشد. این کار را می‌توان با استفاده از یک دستگاه شوینده و تهویه فلزی انجام داد.

کاربرد ورق گالوانیزه :

خوردگی یا زنگ زدن آهن فقط در حضور اکسیژن و آب صورت می‌گیرد. در جایی بر سطح جسم آهنی، اکسایش آهن انجام می‌شود و آند را تشکیل می‌دهد و
در جایی دیگر از سطح آن جسم که اکسیژن و بخار آب وجود دارد، کاهش انجام می‌شود و کاتد را تشکیل می‌دهد و نتیجه این عمل، ایجاد یک سلول ولتایی
یا پیل ولتایی یا الکتروشیمیایی بسیار کوچک است. الکترونهای تولید شده در ناحیه آندی در میان آهن بسوی ناحیه کاتدی حرکت می‌کند.

 

کاربرد ورق گالوانیزه :

از آهن گالوانیزه در ساختن لوازمی مثل لوله بخاری ، کانال کولر ، کابینت آشپزخانه ، شیروانی منازل ، لوله‌های آب و هر جا که احتمال خوردگی آهن و
خسارت وجود دارد، استفاده می‌شود. اصطلاح فولاد (Steel) برای آلیاژهای آهن که تا حدود ۱،۵ درصد کربن دارند و غالبا با فلزهای دیگر همراهند، بکار
می‌رود. خواص فولاد به درصد کربن موجود در آن ، عملیات حرارتی انجام شده بر روی آن و فلزهای آلیاژ دهنده موجود در آن بستگی دارد.
ورق گالوانیزه به دو صورت کلی رول فرم و فابریک در کارخانه تولید می شود.

کاربرد ورق گالوانیزه :

ورق های رول فرم گالوانیزه با ضخامت های ۱۸/0 تا ۶ میلیمتر و با دو عرض ۱۰۰ سانتیمتر و ۱۲۵ سانتی-متر تولید می شوند.
ورقهای فابریک گالوانیزه هم به دو صورت فابریک ۲۰۰۰×۱۰۰۰ میلیمتر و فابریک ۲۵۰۰×۱۲۵۰ میلیمتر تولید میشوند .
وزن عمومی رول ها بسته به عرض رول یا ضخامت و کارخانه تولید کننده بین ۵ تا ۷ تن میباشد.
فولاد گالوانیزه ( Galvanized Steel) به فولاد پوشش داده شده توسط روی گفته می‌شود .

 

پوشش ورق گالوانیزه چیست ؟

پوشش ( Coating ) میزان پوشش روی در دو سطح ورق بوده و واحد آن gr/m2 میباشد.

 

وجود گل

وجود گل (Spangle ) به دلیل وجود ناخالصی در روی هنگام کریستال شدن روی مذاب بر روی ورق سرد (روغنی) می باشد. علت تولید کالاهای بدون گل به
دلیل مسایل زیست محیطی می باشد و در آینده تمامی کالاهای گالوانیزه بدون گل خواهد بود. در کل سه نوع گل وجود دارد: مدل بی گل (Zero Spangle)
، مدل گل ریز (Minimum Spangle) و مدل گل دار (RegularSpangle).

 

مصرف ورق های گالوانیزه

ورقهای گالوانیزه مصارف بسیاری در صنایع مختلف داشته و زمانی از آن استفاده میشود که نیاز به کنترل خوردگی در آهن و فولاد باشد. برخی از موارد
مصرف ورقهای گالوانیزه به شرح ذیل میباشد:

 

تئوری گالوانیزاسیون گرم

گالوانیزه گرم فرایندی است که طی آن قطعات تولید شده پس از غوطه وری در مذاب روی پوششی از روی خالص و یا آلیاژ روی آهن که با پیوندهای متالورژیکی
(فلزی) به فلز پایه ( آهن ) متصل میگردد.

سایر روش های گالوانیزه عبارتند از

آبکاری روی (Zinc plating) ( روش الکترو شیمیائی)
پاشش مکانیکی روی (Sherardizing) ( روش گرمایش پودر روی در درام )
پاشش گرمایی روی (Zinc spray) (روش پاشش گرد روی از طریق گرمای سوختن )
پوشش با رنگ های غنی از روی (Zinc rich paint)

فرایند گالوانیزاسیون به روش غوطه وری در مذاب:

چربی گیری (Degreasing):
حمام گرم از سود ( حدود ۹۰ درجه سانتیگراد ) و یا ترکیبات خاص چربی گیر معمولاً در اولین ایستگاه فرایند گالوانیزه برای پاک کردن سطوح قطعات از رنگ
بعدی ( اسید شوئی) میزدایند. کلیه سطوح قطعه از لحاظ زدوده شده رنگ باید بطور دقیق کنترل شوند، بعضی از انواع رنگها ممکن است به راحتی زدوده
نشده و نیاز به انجام عملیات مکانیکی

بار گذاری – تعلیق (Loading – jiggingg):

به این منظور باید اسبابی تدارک دیده شود که قطعات را در مراحل آماده سازی و غوطه وری به طور معلق بتواند جابجا نماید. این نکته را نباید از خاطر دور
کرد که هر گونه آلودگی مانند علائم با رنگ ، گریس ، روغن و … قبل از شروع مراحل آماده سازی از سطح قطعات زدوده شود. نحوه قرارگیری و منافذ داخلی
قطعات باید به نحوی باشد که محلول های شستشو و مذاب روی قادر باشد در تمام نواحی قطعه جریان یابد. اجزاء سازه ها در هنگام طراحی باید به نحوی
پیش بینی گردد ناحیهای بن بست نباشد تا هوا، محلول های شستشو( چربی گیر، اسید و فلاکس ) و در نهایت مذاب به آن دسترسی نداشته باشد.

اسید شوئی (Acid pickling):

قطعات در این مرحله به منظور برداشتن زنگ ، پوسته و سایر اکسید های فلزی در حمام اسید کلریدریک غوطه ور میشوند. سطح فولاد میبایست بطور کامل
از این آلودگی ها زدوده گردد تا مذاب روی قادر گردد با فولاد بطور کامل واکنش دهد زنگ زدگی عمیق و سنگین را ممکن است نتوان به راحتی با روش اسیدشوئی
برطرف کرد، به همین دلیل شاید لازم باشد از سایر روشهای مکانیکی به منظور تمیز کردن سطح قبل از اسیدشوئی استفاده کرد.

فلاکسینگ (Pre-fluxing)

پس از اینکه قطعات اسید شوئی شدند در وان آب شسته شدند، در پایان مراحل آمادهسازی در حمام گرم کلرید آمونیاکی روی قرار گرفته و به آن آغشته
میشوند . محلول کلرید آمونیاکی روی، سطح فولاد را برای انجام واکنش با مذاب روی آماده مینماید.

گالوانیزه گرم (Hot dip galvanizing)

مذاب روی با سطح فولادی که در مراحل قبلی کاملاً تمیزشده است ، واکنش داده و لایهای از آلیاژ روی، آهن را که پیوند بسیار قوی با سطح فولاد برقرار کرده
را تشکیل میدهد. پوشش گالوانیزه در ۲ الی ۳ دقیقه ابتدایی ورود به حمام مذاب تشکیل میشود که در هر حال به ضخامت فولاد بستگی دارد.

خنک کردن ( Quenching)

پس از اتمام فرایند گالوانیزه گرم که با خروج قطعات از درون مذاب همراه است ، آنها را بلافاصله در آب و یا محلول دی کرومات سدیم غوطه ور میکنند. عملیات
غوطهوری در محلول دی کرومات سدیم موجب خنک شدن قطعات میگردد که به همین سبب به راحتی قابل انتقال بوده و سطوح نسبت به واکنشهای بعدی
غیرفعال گردیده و براق خواهد شد.

مقایسه پوشش

ویژگیهای پوشش روی به روش گالوانیزه به روش غوطه وری گرم، در مقایسه با روش الکترولیز و گالوانیزه پیوسته ارجحیت دارد، زیرا:
1- پوشش گالوانیزه گرم ضخامت بیشتر و در نتیجه طول عمر بالغ بر ۵۰ سال بدون زنگ زدن دارد. ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست
2- پوشش گالوانیزه گرم

 

تعریف ورق گالوانیزه چیست؟

آهنی که روی آن فلز روی آغشته شده باشد ورق گالوانیزه گفته می شود و به این فرآیند، گالوانیزه گویند.میزان پوشش روی بر روی ورق بر اساس جرم فلز روی آن ها متفاوت است در محدوده 100 الی 350 گرم بر متر مربع قرار دارد. . ورق گالوانیزه به دو صورت رول فرم و فابریک تولید می شود. ورق رول گالوانیزه دارای ضخامت گوناگون است که از ضخامت 18/0 میل الی 6 میل با دو عرض 100 سانتی متر و 125 سانتی متر در بازار موجود می باشد.ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست

ورق بسته

ورق گالوانیزه از لحاظ شکل گیری کریستال (گل) گالوانیزه بر روی ورق بسته به سرعت سرد نمودن ورق و مقدار روی به سه دسته بدون گل، گل ریز و
گل درشت تقسیم بندی می شود.حفاظت از ورق گالوانیزه به روش عملیات شیمیایی غیر فعال سازی، روغن کاری و یا هر دو روش انجام می شود. در
روش عملیات شیمیایی کروماته استفاده می شود که این امر از ایجاد شوره سفید جلوگیری میکند.ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست

 

مزیت های ورق گالوانیزه چیست؟

از جمله مزیت های استفاده از ورق گالوانیزه به شرح زیر است: هزینه کمتردر انجام عمل گالوانیزینگ کاهش هزینه برای نگهداری به دلیل عدم خوردگی و زنگ زدگی
افزایش طول عمر تا حدود20 الی 30 سال اعتبار بیشتر با توجه به استاندارد ها در خصوص گالوانیزینگ ورق های فولادی دوام بیشتر در برابر اصطحکاک ،
خوردگی و صدمات محیطی و خورندگی کنترل راحت پوشش گالوانیزه به وسیله چشم محافظت کامل توسط پوشش گالوانیزه ورق گالوانیزه چیست

کاربرد های ورق گالوانیزه چیست؟

از ورق های گالوانیزه در صنایع گوناگون به منظور مصارف مختلف به دلیل داشتن مزیت عدم زنگ زدگی و عمل خورندگی مورد استفاده قرار می گیرند در نتیجه
در هر مکانی که امکان زنگ زدگی آهن وجود داشته باشد کاربرد دارند. ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست

 

در زیر برخی از موارد مصرف ورق های گالوانیزه اشاره شده است:

صنعت اتومبیل
صنعت کشاورزی
صنعت حمل و نقل
پانل های ساندویچی
صنعت خودرو سازی و کارخانجات
رابیت های مصرف شده در سقف ها
صنایع کاغذ و لوله
ساختمان سازی و پروژه های عمرانی

در زیر برخی از موارد مصرف ورق های گالوانیزه اشاره شده است:

یخچال ها
کابینت ها و قفسه ها آشپز خانه
ساخت بشکه و تانک های ذخیره
سیستم تصفیه هوا و خنک کننده(کانال های کولر)
مصارف خانگی
صنعت الکترونیک
تابلو های راهنمایی
بدنه کاروان ها
تابلو ها و بیلبوردهای تبلیغاتی

در زیر برخی از موارد مصرف ورق های گالوانیزه اشاره شده است:

شیروانی ساختمان
لوله های آب و بخاری
گلخانه
سینی و نردبان کابل
لوله های فولادی برق

چربی گیری(Degreasing):

اولین مرحله فرآیند گالوانیزه چربی گیری است که در این مرحله سطح قطعات از رنگ، روغن، گریس و هر گونه ترکیبات پاکسازی می شود اما ترکیبات دیگری که
سطح را آلوده می کند و در این مرحله زدوده نمی شود در مرحله بعدی (اسید شویی) میزدایند. برخی از رنگ ها و روغن ها به راحتی از روی سطوح پاک نمی شوند
و نیاز به سند بلاست کردن و ساییدن است. به عملیات پرتاب ماسه و شن با فشار بسیار زیاد هوا را سند بلاست گویند. پس از انجام عملیات چربی زدایی  ورق گالوانیزه
چیست ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست. ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست

 

بارگذاری و تعلیق (Loading-jiggingg):

به این منظور باید اسبابی تدارک دیده شود که قطعات را در مراحل آماده سازی و غوطه وری به طور معلق بتواند جابجا نماید. باید به این نکته توجه نمود که قبل
از شروع مراحل آماده سازی هر گونه آلودگی از جمله علائم با رنگ ، گریس ، روغن و … از سطح قطعات زدوده شود. نحوه قرارگیری و منافذ داخلی قطعات باید به
نحوی باشد که محلول های شستشو و مذاب روی قادر باشد در تمام نواحی قطعه جریان یابد. ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست
ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست

 

اسید شویی(Acid picking):

قطعات در این مرحله به منظور برداشتن رنگ ، پوسته و سایر اکسید های فلزی در حمام اسید کلریدریک غوطه ور میشوند. سطح فولاد میبایست بطور کامل از
این آلودگی ها زدوده گردد تا مذاب روی قادر گردد با فولاد بطور کامل واکنش دهد زنگ زدگی عمیق و سنگین را ممکن است نتوان به راحتی با روش اسیدشوئی
برطرف کرد، به همین دلیل شاید لازم باشد از سایر روشهای مکانیکی به منظور تمیز کردن سطح قبل از اسیدشوئی استفاده کرد. ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه
چیست ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست. ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست

گالوانیزه گرم(Hot dip galvanizing):

مذاب روی با سطح فولادی که در مراحل قبلی کاملاً تمیز شده است ، واکنش داده و لایه ای از آلیاژ روی، آهن را که پیوند بسیار قوی با سطح فولاد برقرار کرده
را تشکیل میدهد. پوشش گالوانیزه در ۲ الی ۳ دقیقه ابتدایی ورود به حمام مذاب تشکیل میشود که در هر حال به ضخامت فولاد بستگی دارد. ورق گالوانیزه
چیست ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست

خنک کردن(Quenching):

پس از اتمام فرایند گالوانیزه گرم که با خروج قطعات از درون مذاب همراه است، آنها را بلافاصله در آب و یا محلول دی کرومات سدیم غوطه ور میکنند. عملیات غوطه وری
در محلول دی کرومات سدیم موجب خنک شدن قطعات میگردد که به همین سبب به راحتی قابل انتقال بوده و سطوح نسبت به واکنشهای بعدی غیرفعال گردیده و براق
خواهد شد.ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست ورق گالوانیزه چیست

خرید و فروش آنلاین...
ما را در سایت خرید و فروش آنلاین دنبال می کنید

برچسب : https,ahanexperss,com, نویسنده : amirhosein aamiraamir بازدید : 132 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:36

انواع ورق گالوانیزه

انواع ورق گالوانیزه اگر آهن را توسط لایه ای از فلز روی بپوشانند به آن ورق گالوانیزه گفته می‌شود. لایه روی از زنگ‌زدگی آهن حتی اگر این لایه پوششی
شکسته شود جلوگیری می‌کند. پوشاندن فلزات با لایه ای از فلز محافظ (معمولا روی) یکی از روش های محافظت از خوردگی است که به آن گالوانیک گفته
می شود. متناسب با ضخامت پوشش گالوانیزه ، مقاومت پوشش نیز تغییر می کند. گالوانیزاسیون از اقتصادی ترین روش های محافظت از فولادها در مقابل
خوردگی است.

انواع ورق گالوانیزه

[caption id="attachment_7422" align="aligncenter" width="516"]انواع ورق گالوانیزه انواع ورق گالوانیزه[/caption]

امروزه انواع ورق گالوانیزه و کاربرد آن در صنعت بسیار توسعه یافته است.از ورق‌ گالوانیزه در ساخت ساندویچ ‌پانل استفاده می‌شود.بطور کلی برای محافظت
از خوردگی و زنگ زدگی فلزات آن‌ها را گالوانیزه می‌کنند. که معمولا از روی برای این منظور استفاده می‌شود.بهترین روش برای گالوانیزه کردن ورق‌های آهنی
و فولادی روش غوطه‌ور کردن آهن در حوضچه مذاب است.مقدار ضخامت روی که بر سطح ورق‌های فولادی قرار می‌گیرد متفاوت است و بر اساس جرم پوشش
روی که عددی بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ گرم بر مترمربع است تعیین می‌گردد.

ورق گالوانیزه

گالوانیزاسیون به روش های متفاوتی انجام می شود. یکی از این روش‌ها این است که ورق آهنی را در حوضچه مذاب غوطه ور کنیم.این روش در واقع بهتری
و اقتصادی ترین روش گالوانیزه نمودن ورق های آهنی است.بازهم با توجه به نوع قطعه و کاربرد آن ، روش اعمال متفاوت خواهد بود. گالوانیزه کردن فولاد به طور کلی
به دو روش سرد و گرم صورت می‌گیرد. گالوانیزاسیون نسبت به سایر روش های جلوگیری از خوردگی کم هزینه تر می باشد.از این رو استفاده از آن ها در ساندویچ
پانل دیواری یا سقفی تا چندین برابر می تواند به کاهش هزینه‌ها کمک کند.

گالوانیزاسیون:

در ورق های گالوانیزه میان آهن و روی، پل الکترو شیمیایی تشکیل می‌شود. در این ورق های گالوانیزه روی به عنوان آند و آهن به عنوان کاتد اکسید می شود.زیرا
روی فلزی فعالتر و دارای پتانسیل احیا کمتری از آهن است که پتانسیل اکسید بیشتری نسبت به آن دارد. در حلبی هایی که حلبی در حلبی هستند،عمل معکوس
انجام می شود زیرا پوشش قلع به کار رفته است.(آهن فلزی فعالتر با پتانسیل احیا کمتر و به عنوان آند به نسبت قلع می باشد)عیب این نوع پوشش این است
که خوردگی یا شکستگی در این پوشش‌ها در زیر پوشش پیش می رود. بنابراین آهن گالوانیزه بهتر است از آهن حلبی چون با روی پوشانده می شود.

گالوانیزاسیون روغنی

زنگ زدن یا خوردگی آهن در هنگام برخورد با اکسیژن و آب اتفاق می افتد مثل ورق شیروانی‌ها که در ویلاهای شمال کشور به زنگ زدگی دچار می شوند که
به همین دلیل است که اکسایش آهن اتفاق می‌افتد که آند را تشکیل داده و کاتد بر اثر اکسیژن و آب به کاهش رسیده.یکی از تولیدکنندگان ورق گالوانیزه در
کشور شرکت ماموت می باشد که ورق گالوانیزه ماموت جزو برترین های کشور می باشد.در نتیجه یک سلول پیل ولتایی یا الکتروشیمیایی بسیار کوچک ایجاد
می شود.که الکترونهای آند به سوی کاتد حرکت می کنند.

گل  کریستال

ورق‌ گالوانیزه بر اساس مشخصاتی که گفته شد به سه گروه ورق‌ گالوانیزه بدون‌ گل ، گل‌ ریز و گل‌ درشت دسته بندی می‌شود. در اصطلاح علمی به
گل “کریستال” می‌گویند. سرعت تشکیل کریستال بر روی ورق‌ها به دو عامل سرعت سرد کردن ورق و میزان روی استفاده شده بستگی دارد. بر همین
اساس هر‌چه‌ قدر از سطح آهن فاصله بگیریم لایه خارجی فولاد گالوانیزه از کریستال‌های روی تشکیل می‌شود. این لایه که .حدود ۴۰ تا ۹۰ درصد از ضخامت
لایه گالوانیزه شده را شامل می‌شود دارای خاصیت چکش‌خواری می‌باشد.

مشخصات ورق گالوانیزه

[caption id="attachment_7394" align="aligncenter" width="585"]انواع ورق گالوانیزه رنگی انواع ورق گالوانیزه رنگی[/caption]

اصطلاحاً به آلیاژهای آهن که بطور متوسط ۱٫۵ درصد کربن در ترکیب مواد تشکیل دهنده‌شان دارند فولاد گفته می‌شود. بین ۰٫۱۸ تا ۶ میلیمتر دارند و دارای
عرض ۱۰۰ و ۱۲۵ سانتیمتر می‌باشند. ورق های فابریک در اندازه های ۱۰۰۰*۲۰۰۰ میلیمتر و ۱۲۵۰*۲۵۰۰ میلیمتر تولید می‌شوند. بر اساس آنچه گفته شد
وزن معمول رول ها بین ۵ تا ۷ تن است. عرض : ۱۰۰۰ تا ۱۲۵۰ میلیمتر-کوتینگ : ۱۰۰ ، ۱۲۰ ، ۱۸۰ ، ۲۲۰ ، ۲۷۵-ضخامت : ۰٫۱۸ ، ۰٫۴ ، ۰٫۹ ، ۲ ، ۶-وزن کویل
: ۳٫۵ تا ۱۲ تن-قطر داخلی کویل : ۵۷۰ تا ۶۲۰-کرم دار

انواع ورق گالوانیزه

انواع ورق گالوانیزه و کاربرد آن به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد؛ بسیار مورد توجه صنایع مختلف قرار دارد.
مهم ترین ویژگی ورق گالوانیزه در این است که حتی اگر پوشش آن از بین برود یا شکسته شود زنگ نمی زند.

ورق آهنی گالوانیزه:

ورق آهنی گالوانیزه همان آهن پوشش داده شده با روی است.البته برای تقسیم بندی ورق های فلزی به طور کلی می‌توان معیارهای متفاوتی را در نظر گرفت
. به عنوان مثال با توجه به ضخامت یا جنس ، به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند.

ورق فولادی گالوانیزه:

ورق فولادی گالوانیزه در واقع ورق فولادی است که توسط روی پوشش داده شده است.

 

کاربرد انواع ورق گالوانیزه:

از ورق گالوانیزه در ساخت انواع تابلوها و پانل‌ها و همچنین سینی‌ کابل استفاده می‌شود.همچنین این محصول در ساخت بدنه لوازم خانگی و آشپزخانه
بکار می‌رود.از ورق ‌گالوانیزه به دلیل مشخصات فنی مطلوب در ساخت مخازن ، دودکش‌ها ، ناودان و انواع لوله استفاده می‌شود.همچنین در تولید ساندویچ
‌پانل که در ساخت سقف و دیوار سوله‌ها و انواع کانکس کاربرد دارد استفاده می‌شود.از آهن‌ گالوانیزه در ساخت محصولاتی که در معرض خوردگی و زنگ‌زدگی
باشند استفاده می‌شود. برخی از این محصولات شامل: ساندویچ پانل‌ سقفی ، لوله‌ بخاری ، بدنه کابینت‌های آشپزخانه، سقف‌های شیروانی و کانال‌ کولر است.

مزایای ورق گالوانیزه:

کاهش هزینه‌ها: گالوانیزاسیون نسبت به رنگ آمیزی هزینه کمتری دارد.
طول عمر بیشتر : ورق‌های فولادی که توسط گالوانیزه پوشیده می‌شوند بطور متوسط تا ۵۰ سال طول عمر مفید دارند.
دوام پوشش : این پوشش نازک دارای مقاومت بسیار بالا در مقابل صدمات مکانیکی و خورندگی‌ها دارد
پوشش گالوانیزه حتی در صورت شکستگی هم زنگ نمی‌زند

مزایای ورق گالوانیزه

محافظت کامل در برابر صدمات محیطی :این پوشش کلیه قسمت های ریز و نقاط موجود در فولاد را پر می‌کند و از خورندگی آن جلوگیری می‌کند
ورق های گالوانیزه به دلیل پوشانده شدن توسط روی نفوذ ناپذیر در مقابل اکسیژن می شوند
بازرسی آسان : نیاز به آزمایشات مخرب بر روی سازه نیست و می‌توان با چشم سازه را بازرسی کرد
هزینه تعمیرات و نگهداری : ورق گالوانیزه ماموت گروپ بدلیل طول عمر بالا نیاز چندانی به تعمیرات ندارد و هزینه تعمیرات آن در طول زمان معمولا ثابت
مانده است.

مزایای ورق گالوانیزه

نصب و حمل و نقل : حمل و نقل و نصب این محصول بسیار سریع و ساده است.
استحکام و مقاومت : ورق‌ گالوانیزه با توجه به مشخصات بیان شده دارای استحکام و مقاومت بالایی در برابر تنش‌های مکانیکی است.
آماده سازی در زمان کوتاه-مقاوم در برابر آتش سوزی-محافظت در هر نوع شرایط آب و هوایی-کاربرد ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه در ساندویچ پانل

ساندویچ پانل در دو نوع جنس فوم ساندویچ پانل پلی اورتان و ساندویچ پانل پلی استارین با ورق گالوانیزه و آلوزینک و آلومنیوم ساخته می شود.ورق گالوانیزه
به کار برده شده در پانل‌ها از ترکیب آلیاژ آهن و روی به دست می آید.

مشخصات فنی ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه ساندویچ پانل به دلیل داشتن یک ساختار متالوژیکی خاص دارای مقاومت بالایی در برابر سایش، صدمات مکانیکی و خوردگی است.این نوع پانل به
صورت یک رو ورق گالوانیزه و یک رو فویل، دو رو ورق گالوانیزه و یک رو ورق گالوانیزه و یک رو کاغذ در طرح های مختلف تولید می شود.پوشش ساندویچ پانل با ورق
گالوانیزه طول عمر و نحوه عملکرد پانل‌ها را برای مصرف کننده قابل اعتماد تر می کند.

ساختار سه لایه ای

ساندویچ پانل گالوانیزه هم مانند سایر محصولات ساخته شده با پانل ساندویچی ساختار سه لایه ای دارد و لایه عایق در وسط دو لایه ورق گالوانیزه قرار می‌گیرد.
در تولید ساندویچ پانل سقفی ، دیواری ، سردخانه ای از ورق گالوانیزه استفاده می گردد .
این ورق به دلیل قیمت مقرون به صرفه و ارزان محبوبیت بیشتری در بازار دارد.ورق گالوانیزه علاوه بر ساندویچ پانل در صنایع دیگر نیز استفاده می شود.

کاربرد ساندویچ پانل گالوانیزه

[caption id="attachment_7408" align="aligncenter" width="300"]ورق استیل رنگی ورق استیل[/caption]

پوشش انواع سوله‌ها با کاربری های گوناگون (کارخانجات ، سالن‌ها ، انبارها و…)
ساختمان های پیش ساخته (اداری ، تجاری ، بیمارستان ، مدارس ، آشپزخانه های صنعتی ، ویلا و…)
غذایی و کشاورزی و دارویی (مرغداری‌ها ، گاوداری‌ها ، اتاقهای تمیز و…)

کاربرد ساندویچ پانل گالوانیزه

برودتی (سردخانه های بالای صفر و زیر صفر)
سیاحتی (سالن های ورزشی ، نمایشگاه‌ها و…)
صنایع گوناگون (فرودگاه‌ها و نیروگاه‌ها و…)
مصارف داخلی (دیوار جداکننده ، سقف کاذب و…)
کانکس ( انواع کانکس های ثابت و متحرک ، کانتینر و...)
و بسیاری کاربری های گوناگون

ویژگی های ورق گالوانیزه در ساندویچ پانل:

عایق در برابر حرارت، برودت و صوت
وزن سبک
مقاوم در برابر زلزله
بهداشتی و قابل شست و شو
سرعت و دقت در ساخت
سهولت در حمل و نقل

ویژگی های ورق گالوانیزه در ساندویچ پانل:

افزایش عمر مفید ساختمان و تاسیسات
دارای توجیه اقتصادی بالا نسبت به مصالح قدیمی
قابلیت بازیافت مصالح و تقلیل مصالح مصرفی
کاهش در مصرف انرژی

انواع ورق های گالوانیزه:

ورق های گالوانیزه همواره در کارخانه به دو صورت تولید می شود شامل:

  • رول فرم
  • فابریک

ساختار و مشخصات فنی در ورق های گالوانیزه

ورق های رول فرم گالوانیزه با ضخامت های 18 صدم میلی متر تا 6 میلی متر و با دو عرض 100 سانتی متر و 125 سانتی متر تولید می شوند.

ورق های فابریک گالوانیزه هم به دو صورت فابریک 2000*1000 میلی متر و فابریک 2500*1250 میلی متر تولید می شوند .

وزن عمومی رول ها بسته به عرض رول یا ضخامت و کارخانه تولید کننده بین 5 تا 7 تن می باشد.

 

مصرف ورق های گالوانيزه:

ورق هاي گالوانيزه مصارف بسیاری در صنایع مختلف داشته و زمانی از آن استفاده می شود که نیاز به کنترل خوردگی در آهن و فولاد باشد. برخی از موارد
مصرف ورق هاي گالوانيزه به شرح ذیل می باشد:

  • صنعت اتومبیل
  • صنعت کشاورزی
  • صنعت حمل و نقل
  • پانل های ساندویچی
  • در خودرو و کارخانجات

مصرف ورق های گالوانيزه:

  • استفاده در رابیت های مصرف شده در سقوف
  • استفاده در مهندسی عمران و ساختمان
  • صنایع کاغذ و لوله
  • در ساخت سقف ها
  • یخچالها
  • در ساخت تانکهای ذخیره و بشکه ها
  • کابینت ها و قفسه ها
  • در سیستم های خنک کننده و تصفیه هوا

مصرف ورق های گالوانيزه:

  • استفاده در جاهائی که نیاز به رنگ آمیزی است
  • مصارف خانگی
  • کانال ها و کابل ها
  • صنعت الکترونیک
  • تابلوهای راهنمائی
  • بدنه کاروانها
  • بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی
  • قیمت ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه در ضخامت و عرض‌های مختلف

قیمت ورق گالوانیزه داخلی و واداتی در لیست زیر به روز رسانی می‌شود.از جمله بهترین برندها و کارخانه‌های تولیدی این محصول فولادی می‌توان به
کارخانه‌های ورق شهر کرد، کاشان، هفت الماس، تاراز، قزاق، چین و امارات اشاره کرد. ورق گالوانیزه در ضخامت و عرض‌های مختلف به دو صورت رول و برش
خورده قابل عرضه در کارخانه، بنگاه تهران، بندر انزلی و بندرعباس است. آهن آنلاین همچنین انواع خدمات برش، فرمینگ، نواربری و پانچ را انجام می‌دهد.

طبق بررسی‌های صورت گرفته

ورق گالوانیزه به دلیل خاصیت ضد زنگ بودن، در بازار از تقاضا بالایی برخوردار است. محدودیت در تولید داخل موجب شده بخشی از این نیاز از طریق ورق‌های
وارداتی تأمین ‌شود. بخش زیادی از نوسانات قیمت ورق گالوانیزه را می‌توان همین موضوع دانست.به منظور مشاهده نوسانات قیمت می‌توانید روی آیکون مرتبط
در جدول کلیک کنید. همچنین جهت مشاوره و خرید و فروش می‌توانید با کارشناسان آهن آنلاین تماس حاصل فرمایید.

قيمت ورق گالوانيزه سايت آهن آنلاين چقدر اعتبار دارد؟

اعتبار قيمت‌هاي ورق گالوانيزه به صورت روزانه و در بازارهاي نوساني به صورت لحظه‌اي مي‌باشد اما اهتمام تمامي گروه‌هاي مجموعه در جهت عدم تغيير مبالغ
پيش فاكتور براي مشتريان است.

آهن آنلاين چه خدماتي روي ورق‌هاي سرد براي مشتريان انجام مي‌دهد؟

گروه ورق سرد اين مجموعه توانايي انجام كليه خدمات نواربري، پانچ، توليد انواع فرمينگ‌هاي پوششي مثل ذوزنقه، سينوسي، شادولاين، زيرپانلي و...، رنگ آميزي
الكترواستاتيك، توليد انواع آبروها و فلاشينگ‌هاي صنعتي و... دارد.

ورق های رنگی و گالوانیزه

گالوانیزاسیون به روش غوطه وری گرم به زبان ساده یک پوشش است که در آهن یا فولادی که از نظر ترکیب و طراحی مناسب برای گالوانیزه است توسط فروبردن
در وان مذاب روی تشکیل می‌گردد. انواع ورق گالوانیزه انواع ورق گالوانیزه انواع ورق گالوانیزه انواع ورق گالوانیزه انواع ورق گالوانیزه انواع ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه به روش شناوری گرم

ورق گالوانیزه به روش شناوری گرم نزدیک به ۱۵۰ سال است که کاربرد دارد. بیشتر رویی که در دنیا تولید می‌شود جهت پوشش دهی مصرف می شود. مهمترین
دلیل مقاومت روی به تجزیه طبیعی، ماهیت ایستادگی آن می‌باشد. در این روش تکیه مورد نظر در وان مواد مذاب روی با دمای حدود ۴۶۰ درجه سانتی گراد شناور
می‌شود. پس از خارج شدن قطعه روی ابتدا با اکسیژن و سپس با کربن واکنش داده و لایه‌ای مقاوم نسبت به زنگ زدگی را تولید می‌نماید. این عملیات فلز را نسبت به
زنگ زدگی مقاوم می کند. انواع ورق گالوانیزه انواع ورق گالوانیزه انواع ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه رنگی چیست ؟

ورق رنگی از ورق های پایه گالوانیزه می باشد، یعنی در واقع جنس ورق پایه آن و به اصطلاح مغزی آن ، از نوع ورق گالوانیزه است که بر اساس کاربردهایی که دارد
در رنگ های مختلفی تولید می شود. ورق گالوانیزه رنگی و ورق گالوانیزه رنگی شیروانی 2 تا از پر مصرف ترین ورق های گالوانیزه می باشند. ورق گالوانیزه رنگی
به دو صورت کوره ای و یا با پوشش رنگ الکترواستاتیک پوشانده شده است و دارای ویژگی هایی از قبیل زیبایی خاص ، مقاومت بالا در برابرخوردگی و فرم پذیری
بسیار خوب میباشد. انواع ورق گالوانیزه انواع ورق گالوانیزه

افزایش انعطاف پذیری

همانطور که گفته شد از آنجاییکه ورق های رنگی در کوره پخته می شوند، رنگ های آنها نیز در کوره و تحت گرما به آنها اضافه می شود بنابراین رنگ ها کاملا به
خورد ورق می روند و جرئی از ورق گالوانیزه می شوند، به همین دلیل رنگ آنها ثابت است و از بین نمی رود. علاوه بر این، برای جلوگیری از خوردگی ورق ها و
همچنین افزایش انعطاف پذیری و شکل دهی ورق گالوانیزه، روی پوشش رنگ یک لایه فلز روی به ورق ها افزوده می شود. پوشش رنگی که به ورق های گالوانیزه
اضافه می شود در حدود 35 میکرون است.انواع ورق گالوانیزه انواع ورق گالوانیزه

فولاد های گالوانیزه پوششی

همانطور که گفته شد فولاد های گالوانیزه پوششی از زینک اکسید دارند که در برابر عوامل محیطی از ورق محافظت می کند. بدون این پوشش روی، ممکن است
فلز اکسیدشود یا زنگ بزند. فرآیند گالوانیزه شدن به سقف های فلزی و شیروانی کمک کرده است برای چندین دهه باقی بماند. این پوشش رزینی در برابر خراشیده
شدن و جای اثر انگشت مقاومت می کند و اجازه می دهد تا در طول ارسال و نصب ورق رنگی آسیب نبیند و یک سطح براق و تمیز در اختیار شما قرار بگیرد. در انتها
ورق وارد آزمایشگاه کنترل کیفیت شده و پس از بررسی دقیق تایید شده و بسته بندی میگردد.

کاربرد ورق رنگی

ورق گالوانیزه رنگی که نوعی ورق آهن محسوب می شود، در صنایع تولید لوازم خانگی (بدنه یخچال و فریزر) ، صنایع ساختمانی (سقف کاذب،سقف و بدنه ی انبارها
و کارگاه ها)، صنایع فلزی (کابینت سازی و بدنه ی کامپیوتر)، لوازم خانگی ( آبگرمکن و اجاق گاز ) و همچنین در صنعت حمل و نقل مانند ساخت کانتینر و سردخانه ها
اشاره کرد.ورق های گالوانیزه رنگی در ضخامت های نازک، به صورت رول فرم در عرض های استاندارد ۱۰۰ و ۱۲۵ سانتی متری تولید می شوند. در لیست زیر می توانید
قیمت ورق گالوانیزه رنگی (قیمت اهن ) را در رنگ های مختلف سفید یخچالی، قرمز، قهوه ای سوخته، آبی، بنفش، صورتی و نارنجی مشاهده کنید.

ورق گالوانیزه رنگی کاشان

ورق رنگی هم توسط کارخانه های ایرانی نظیر کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، فولاد بهمن، سمنان و هفت الماس ، ورق گالوانیزه رنگی کاشان و توسط کارخانه های
وارداتی مانند چین عرضه می شود . یکی دیگر از انواع تولید کننده های این ورق ، ورق گالوانیزه رنگی مشهد است. معروف ترین آنها ورق گالوانیزه رنگی اصفهان و چین
است که قیمت آنها در جدول زیر قابل مشاهده است.انواع ورق گالوانیزه انواع ورق گالوانیزه انواع ورق گالوانیزه انواع ورق گالوانیزه انواع ورق گالوانیزه

خرید و فروش آنلاین...
ما را در سایت خرید و فروش آنلاین دنبال می کنید

برچسب : https,ahanexperss,com, نویسنده : amirhosein aamiraamir بازدید : 135 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:34

ورق گالوانیزه اصفهان

ورق گالوانیزه اصفهان پروسه‌ای است که در طی آن لایه نازکی از روی بر سطح فولاد یا آهن قرار داده می‌شود تا از زنگ‌زدگی آن جلوگیری کند. مقاومت قابل‌توجه روی
در برابر تغییرات آب و هوایی، آن را به بهترین گزینه برای گالوانیزه و افزایش طول عمر مصالح فولادی و آهنی تبدیل کرده است. علاوه بر این، تمایل الکترونگاتیویته
روی از آهن کمتر است و نوعی لایه محافظتی کاتدیک (وابسته به کاتد) بر روی سطح ایجاد می‌کند؛

ورق گالوانیزه اصفهان


ورق گالوانیزه به‌نوعی صفحه آهنی با لایه محافظتی روی گفته می‌شود که، حتی در صورت هرگونه آسیب به این لایه محافظتی، در مقابل زنگ‌زدگی مقاوم است.
پروسه گالوانیزه این ورق‌های آهنی و فولادی به دو صورت انجام می‌شود: غوطه‌وری گرم و الکترو گالوانیزه.

غوطه‌وری گرم

در این پروسه نوارهای فلز در روی مذاب غوطه‌ور می‌شوند (روی 99.95%). برای کنترل وزن لایه روی و حذف روی اضافی از هر دو سطح نوار موردنظر، از جت دمنده گاز
تصفیه استفاده می‌شود. در این صورت، لایه تقریباً ضخیمی از روی به‌صورت کریستال‌های درخشان بر روی سطح منجمد می‌شود. در طول پروسه غوطه‌وری گرم، چندین
لایه از آلیاژهای آهن- روی مابین سطح داخلی لایه محافظتی روی و فلز تشکیل می‌شود.

الکترو گالوانیزه

در این پروسه، ورق آهنی در محلول الکترولیت، تهیه‌شده از سولفات روی یا سیانید، غوطه‌ور می‌شود. فعالیت الکترولیت باعث تشکیل لایه‌ای از روی خالص بر روی آهن
با فولاد خواهد شد. در مقایسه با غوطه‌وری گرم، کنترل ضخامت لایه محافظتی در این روش از دقت بیشتری برخوردار است؛ بااین‌حال، برخلاف روش قبل، لایه محافظتی
تشکیل‌شده در این روش به ضخامت روش پیشین نخواهد بود.

کاربرد ورق‌های گالوانیزه

کشاورزی: سیلوهای غلات، سم‌پاش، آبشخور و غیره
بخش اتومبیل‌سازی: بدنه اتومبیل، اتوبوس و کامیون، کار زیربنایی، فیلتر هوا و روغن، مخازن سوخت و روغن، لوله‌های اگزوز و غیره.
ساخت‌وساز: سقف، دیواره‌های جانبی، پارتیشن‌ها، پانل‌ها، پنجره‌ها، سقف‌های کاذب، دیوارهای جداکننده، کرکره‌های غلتکی، ضربه‌گیرهای بزرگراه
، زاویه‌های شکاف دار و محصولات پوشش داده‌شده با رنگ و غیره.

کاربرد ورق‌های گالوانیزه

لوازم‌خانگی: جعبه‌های یخ، وان حمام، سطل‌های ذخیره‌سازی، مخازن آب، ماشین لباسشویی، لوله‌ها و غیره.
ابزار الکترونیکی: تهویه هوا، فریزر، پانل‌های الکتریکی، لامپ‌های تزئینی و غیره.
اثانیه منزل: میز، کمدها، قفسه‌ها، صندلی‌های سبک و غیره.
کاربردهای کلی دیگر: بشکه‌ها، کانتینر، روکش حرارتی، راه‌آهن، تابلوهای نشانه و علائم جاده‌ای.

مزایای استفاده از ورق‌های گالوانیزه

  • هزینه نگهداری کمتر
  • طول عمر بالا
  • اعتبار
  • لایه محافظتی مقاوم
  • محافظت اتوماتیک از قسمت‌های آسیب‌دیده
  • محافظت کامل از سطح
  • بازرسی آسان
  • پروسه گالوانیزه مشابه در تمامی شرایط آب و هوایی
  • سطح زیبا و چشم‌نواز

لایه پلاستیکی

[caption id="attachment_7331" align="aligncenter" width="300"]ورق استیل براق ورق استیل براق[/caption]

همان‌طور که گفته‌شده در پروسه گالوانیزه، لایه‌ای از روی بر سطح آهن یا فولاد قرار می‌گیرد تا از این فلزات در مقابل زنگ‌زدگی محافظت کند. روش‌های محافظتی
دیگری نیز برای جلوگیری از زنگ‌زدگی فلزات وجود دارند (ازجمله رنگ یا لایه پلاستیکی). اما هرگونه آسیب به سطح فلزات پوشیده شده با رنگ یا پلاستیک موجب از
بین رفتن قسمت‌های دیگر لایه محافظتی شده و از طول عمر محصول می‌کاهد. ازاین‌رو، یکی از بهترین راه‌های افزایش ماندگاری و طول عمر ورق‌های آهنی و فولادی
استفاده از پروسه گالوانیزه و تشکیل لایه محافظتی روی بر سطح فلز است.

قیمت ورق گالوانیزه امروز

در ادامه تعدادی از نکات مهم در خصوص این محصول که پیش از خرید لازم است بدانید آورده شده است.

کیفیت ورق گالوانیزه فولاد مبارکه

در شرکت فولاد مبارکه ورق های گرم نوردیده و سرد نوردیده برای کاربردهای مختلف و متنوعی تولید می گردند و قیمت ورق آهن بسته به کاربرد متفاوت می باشد.

ضخامت ورق گالوانیزه

نخستین موردی که پیش از خرید ورق گالوانیزه لازم است بدانید ضخامت محصول مورد نیاز می باشد. این ورق در ضخامت های 0.2 تا 5 میلی متر موجود بوده که با
توجه به کاربرد ، بایستی ضخامت مورد نظر انتخاب گردد.

ضخامت پوشش روی ورق

به ضخامت پوشش گالوانیزه بر روی ورق، کوتینگ گفته می شود و یکی از فاکتورهای مهم پیش از خرید به حساب می آید. ورق هایی با ضخامت پوشش بالاتر،
مقاومت بیشتری در برابر خوردگی از خود نشان می دهند. ورق های موجود در بازار اکثرا کوتینگ 120 دارند و برای خرید ورق گالوانیزه با درصد پوشش بالاتر نیاز به
سفارش توسط مشتری می باشد.

مشخصات ظاهری ورق گالوانیزه

[caption id="attachment_7299" align="aligncenter" width="300"]ورق استیل تهران ورق استیل تهران[/caption]

این محصول در ضخامت و عرض های مختلفی در کارخانجات مختلف تولید و روانه بازار مصرف می گردد و پیش از خرید لازم است در خصوص مشخصات
محصول اطلاعات کاملی داشته باشید. در جداول ارائه شده مشخصات محصول بهترین کارخانجات تولیدی اعم از فولاد مبارکه، هفت الماس، کاشان ،
سمنان تاراز و... به همراه قیمت آورده شده است. برای مشاهده نوسانات مربوط به هر محصول طی روزهای اخیر کافی است روی آیکون نمودار کلیک نمایید.
در نهایت به دلیل نوسانات بازار و برای اطمینان از قیمت نهایی محصول با کارشناسان مرکزآهن تماس حاصل فرمایید.

ورق گالوانیزه فولاد مبارکه

ورق گالوانیزه فولاد مبارکه بی رقیب ترین ورق تولیدی در سطح کشور شرکت فولاد مبارکه اصفهان اقدام به تولید ورق گالوانیزه با روشی اقتصادی و موثر در
جهت محافظت از خوردگی ورق فولادی نموده است. این شرکت تولیدی در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاسیس گردید و در سال 1372 مورد
بهره برداری قرار گرفت. ورق فولاد مبارکه اصفهان به دلیل کیفیت بالای آن در صنایع مختلف مانند صنعت ماشین سازی، خودروسازی، لوازم خانگی، ساختمانی
و صنایع فلزی مورد استفاده می گیرد.

ورق گالوانیزه فولاد مبارکه اصفهان

روش تولید ورق گالوانیزه فولاد مبارکه اصفهان به روش غوطه وری گرم می باشد. از مزایای این روش می توان به مقرون به صرفه بودن آن، امکان ایجاد ضخامت
های بالای پوشش، استحکام بالا و چسبندگی مناسب پوشش گالوانیزه به فولاد پایه اشاره کرد.انواع محصولات گالوانیزه تولید فولاد مبارکه اصفهان، از نوع کلاف
و ورق می باشد. ضخامت ورق تولید شده در محدوده ی 25/0 تا 2 میلی متر بوده و عرض آن بین 750 تا 1510 میلی متر می باشد. قطر داخلی کلاف خروجی 508
تا 610 میلیمتر بوده و قطر خارجی آن بین 900 تا 2000 میلی متر می باشد. وزن کلاف خروجی در محدوده ی 3 تا 20 تن می باشد.

آبکاری ورق گالوانیزه

[caption id="attachment_7298" align="aligncenter" width="300"]ورق استیل ورق استیل[/caption]

مجموع وزن پوشش برای هر دو سطح 100 تا 350 گرم بر متر مربع است. وزن لایه روغن حداکثر 2 گرم بر متر مربع است و کیفیت ظاهری سطح ورق گالوانیزه
فولاد مبارکه در حد معمولی و بهبود یافته می باشد.ظرفیت تولید گالوانیزه فولاد مبارکه اصفهان به میزان 200 هزار تن در سال می باشد. عملیات آبکاری ورق گالوانیزه
در شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شامل سه لایه ی روی خالص، لایه کروماته و لایه روغن محافظ بر روی ورق فولادی می باشد. ماده اولیه مورد نیاز برای تولید ورق
گالوانیزه این شرکت کلاف سرد خام است.

بررسی انواع استانداردهای ورق گالوانیزه فولاد مبارکه اصفهان

انواع استانداردهای مربوط به کیفیت ورق گالوانیزه شرکت فولاد مباکه اصفهان شامل EN 10142/01، EN10142/91، JIS-G3302 و ASTM می باشد. استانداردهای
تجاری این محصول نیز DX51 D،FEPO2G،SGCC،A526(90) می باشد. استاندارد شکل دهی قفلی A527(90) و استاندارد کششی آن شامل DX52D
،FEPO3G، SGCD وA528(90) است.

فرآیند تولید ورق گالوانیزه فولاد مبارکه به روش غوطه وری گرم

طی این روش کلاف های ورودی از خطوط نورد سرد در ابتدای خط گالوانیزه به یکدیگر جوش خورده و به صورت یک نوار پیوسته به هم در می آیند. در واحد
شستشو، سطح ورق توسط مواد قلیایی برس زنی و چربی زدایی می شود و با آب گرم شسته شده و تمیز می شود و در نهایت توسط هوای داغ خشک
می گردد. سپس کلاف تمیز شده وارد کوره های آنیل با اتمسفر محافظ می شود. ورق طی سه مرحله پیشگرم، گرم کردن و همدمایی مناسب با کاربرد
محصول، آنیل شده و توسط سیستم خنک کننده دمای آن برای ورود به حمام مذاب روی تنظیم می گردد.

دمش هوا

[caption id="attachment_7264" align="aligncenter" width="300"]ورق سیاه ورق سیاه[/caption]

با خروج از حمام مذاب روی لایه نازکی از فلز روی بر روی هر دو سطح ورق می نشیند. بلافاصله بعد از خروج مذاب، توسط جت هوا ضخامت پوشش تنظیم میشود.
با دمش هوا، دمای ورق را تا حدودی کاهش داده و پس از پاشیدن آب، ورق وارد تانک آب سرد شده و به دمای محیط می رسد. پس از این مرحله با دمش هوای
گرم ورق کاملا خشک می شود.کاهش عرضه این محصول در بازار بوده است. به گفته یکی از مطلعین ظرفیت انبارهای ورق گالوانیزه در حال حاضر رو به کاهش
بوده و این امر سبب کاهش عرضه آن گردیده است و به همین دلیل قیمت ورق گالوانیزه روند صعودی را در روزهای اخیر طی نموده است.

عملیات کنترل کیفی پوشش دهی بر روی ورق گالوانیزه

ضخامت پوشش ورق توسط دستگاه ضخامت سنج کنترل شده و صافی سطح و زبری دلخواه توسط نورد پوسته ای و تجهیز اصلاح روی ورق اعمال می گردد. به
منظور جلوگیری از شوره زدن ورق گالوانیزه حین نگهداری در انبار، عملیات کروماته روی آن انجام می شود. این بدان معنی است که لایه نازکی از محلول های
حاوی کروم روی سطح ورق نشانده شده و خشک می گردد. پس از بازرسی ورق در صورت نیاز مشتری روغن محافظ توسط دستگاه روغنکاری الکترواستاتیک

بررسی قیمت ورق گالوانیزه فولاد مبارکه اصفهان طی روزهای اخیر

قیمت ورق گالوانیزه فولاد مبارکه اصفهان از ماه گذشته تا کنون روندی صعودی را طی نموده است. به طوری که از اواخر هفته اول تیرماه قیمت ورق گالوانیزه این
شرکت با ضخامت 6/0 به میزان 4690 تومان اعلام گردید و سپس طی یک روند افزایشی به دلیل افزایش افسار گسیخته قیمت دلار در بازار، قیمت این محصول
در اواخر تیرماه به اوج خود یعنی قیمت 4820 تومان رسید.البته در این میان از نظر فعالان بازار یکی دیگر از دلایل مهم در افزایش قیمت ورق گالوانیزه فولاد مبارکه
طی هفته های اخیر،

ورق گالوانیزه 0.6 عرض 1250 فولاد مبارکه اصفهان

رول ورق گالوانیزه 0.6 فولاد مبارکه اصفهان عرض بلند در صنایع متنوعی همچون خودروسازی ، کانال سازی ، انواع سقف های شیروانی و هر موقعیتی که ورق سیاه
در مقابل زنگ زدگی و خوردگی قرار میگیرد مورد استفاده قرار می گیرد . ورق رول 0.5 فولاد مبارکه اصفهان با ضخامت 0.6 میلی متر و عرض ورق 1250 میلی متر
در بازار عرضه می شود به روش غوطه وری گرم تولید میشود و در صنعت با عنوان (Hot Dip Zinc Coated ) و در بازار تجاری ورق گالوانیزه گرم و یا ورق سفید نامیده می شود .

Hot Dip Zinc Coated چیست

برای تهیه ورق 0.6 رول گالوانیزه فولاد مبارکه اصفهان که در بازار با نام های ورق سفید 0.6 بلند فولاد مبارکه ، ورق گالوانیزه 0.6 عرض 1.25 مبارکه اصفهان ، ورق 0.6
سفید شناخته می شود و اطلاع از وزن ورق گالوانیزه 60 بلند فولاد مبارکه اصفهان، صادرات ورق گالوانیزه با شهرآهن تماس بگیرید.ورق رول گالوانیزه 0.6 میلی متر
فولاد مبارکه استاندارد JIS G3302 را در گواهینامه خود دارد و رتبه پوشش زینک (zinc) آن بین 90 تا 275 و وزن لایه پوشش آن 30 تا 94 گرم بر متر مربع متغییر می باشد
که با توجه به میزان این پوشش دو نوع گل ریز و گل درشت تولید می گردد.

ماهیت آهن گالوانیزه

آهنی است که با روی پوشانده شده باشد. این آهن ، حتی اگر پوشش آن هم شکستگی پیدا کند، از زنگ زدن محفوظ می‌ماند. ماهیت آهن گالوانیزه در آهن گالوانیزه
، بین آهن و روی ، پیلی الکتروشیمیایی تشکیل می‌شود که در آن روی به جای آهن به عنوان آند بکار می‌رود و آهن به عنوان کاتد. روی در آند اکسید می‌شود چون فلزی
فعالتر از آهن است و دارای پتانسیل احیاء کمتری از آهن است و پتانسیل اکسید بیشتری از آن دارد. در حلبی ،

خوردگی یا زنگ زدن آهن

بر روی آهن ، پوشش قلع بکار رفته است و عمل معکوس آهن گالوانیزه انجام می‌شود. چون آهن فلزی فعالتر از قلع است و پتانسیل احیاء قلع بیشتر از آهن است و
به عنوان کاتد در حلبی به کار می‌رود و آهن آند می‌شود. البته در صورتی که پوشش قلع بشکند، خوردگی آهن در زیر این پوشش پیش می‌رود. علت استفاده از آهن
گالوانیزه آهن گالوانیزه ، آهنی است که با روی پوشانده شده باشد.

سلول ولتایی

خوردگی یا زنگ زدن آهن فقط در حضور اکسیژن و آب صورت می‌گیرد. در جایی بر سطح جسم آهنی، اکسایش آهن انجام می‌شود و آند را تشکیل می‌دهد و در جایی
دیگر از سطح آن جسم که اکسیژن و بخار آب وجود دارد، کاهش انجام می‌شود و کاتد را تشکیل می‌دهد و نتیجه این عمل، ایجاد یک سلول ولتایی یا پیل ولتایی یا
الکتروشیمیایی بسیار کوچک است. الکترونهای تولید شده در ناحیه آندی در میان آهن بسوی ناحیه کاتدی حرکت می‌کند.

 

کاربرد ورق گالوانیزه

از آهن گالوانیزه در ساختن لوازمی مثل لوله بخاری ، کانال کولر ، کابینت آشپزخانه ، شیروانی منازل ، لوله‌های آب و هر جا که احتمال خوردگی آهن و خسارت
وجود دارد، استفاده می‌شود. اصطلاح فولاد (Steel) برای آلیاژهای آهن که تا حدود ۱،۵ درصد کربن دارند و غالبا با فلزهای دیگر همراهند، بکار می‌رود. خواص فولاد
به درصد کربن موجود در آن ، عملیات حرارتی انجام شده بر روی آن و فلزهای آلیاژ دهنده موجود در آن بستگی دارد.ورق گالوانیزه اصفهان ورق گالوانیزه اصفهان

فولاد گالوانیزه

ورق گالوانیزه به دو صورت کلی رول فرم و فابریک در کارخانه تولید می شود.
ورق های رول فرم گالوانیزه با ضخامت های ۱۸/0 تا ۶ میلیمتر و با دو عرض ۱۰۰ سانتیمتر و ۱۲۵ سانتی-متر تولید می شوند.
ورقهای فابریک گالوانیزه هم به دو صورت فابریک ۲۰۰۰×۱۰۰۰ میلیمتر و فابریک ۲۵۰۰×۱۲۵۰ میلیمتر تولید میشوند .
وزن عمومی رول ها بسته به عرض رول یا ضخامت و کارخانه تولید کننده بین ۵ تا ۷ تن میباشد.
فولاد گالوانیزه ( Galvanized Steel) به فولاد پوشش داده شده توسط روی گفته می‌شود . ورق گالوانیزه اصفهان ورق گالوانیزه اصفهان

 

پوشش ورق گالوانیزه چیست ؟

پوشش ( Coating ) میزان پوشش روی در دو سطح ورق بوده و واحد آن gr/m2 میباشد.

وجود گل

وجود گل (Spangle ) به دلیل وجود ناخالصی در روی هنگام کریستال شدن روی مذاب بر روی ورق سرد (روغنی) می باشد. علت تولید کالاهای بدون گل به
دلیل مسایل زیست محیطی می باشد و در آینده تمامی کالاهای گالوانیزه بدون گل خواهد بود. در کل سه نوع گل وجود دارد: مدل بی گل (Zero Spangle) ،
مدل گل ریز (Minimum Spangle) و مدل گل دار (RegularSpangle).محافظت در برابر صدمات محیطی به صورت اتوماتیک: پوششهای گالوانیزه به دلیل آنکه در
فولاد نفوذ کرده و به عنوان کاتد عمل میکنند، به همین دلیل خواهد توانست مقاطع ریز موجود در روی سطح فولاد را در برابر صدمات محیطی و خورندگی،
محافظت نمایند.ورق گالوانیزه اصفهان ورق گالوانیزه اصفهان ورق گالوانیزه اصفهان ورق گالوانیزه اصفهان

مزایای ورق گالوانیزه چیست؟

۱- هزینه کمتر: برای انجام عملیات گالوانیزه کردن، در مقایسه با سایر روشهای معمول جلوگیری از خوردگی، نیاز به هزینه کمتری خواهد بود.
۲- هزینه کمتر برای تعمیرات و نگهداری: حتی در شرایطی که انجام عملیات گالوانیزینگ در مقایسه با سایر روشهای جلوگیری از خوردگی، هزینه برتر است،
اجرای آن به دلیل عدم نیاز به تعمیرات پرهزینه‏، توصیه می شود. ورق گالوانیزه اصفهان ورق گالوانیزه اصفهان ورق گالوانیزه اصفهان ورق گالوانیزه اصفهان ورق
گالوانیزه اصفهان  ۳- طول عمر زیاد: طول عمر ورقهای پوشش داده شده با روی‏ در محیطهای کاملا خورنده، در حدود ۲۰ تا ۳۰ سال است.

مزایای ورق گالوانیزه چیست؟

۴- اعتبار: استانداردهای مختلف در خصوص گالوانیزه کردن ورقهای فولادی، درزمینه ایجاد پوششهای نازک بحث می کنند و این نشان دهنده آن است که طول عمر
و نحوه عملکرد لایه روی‏، برای مصرف کننده قابل اعتماد است.  ۵- دوام پوشش: پوشش ایجاد شده از طریق گالوانیزه به دلیل داشتن یک ساختار متالورژیکی خاص،
دارای مقاومت مناسب در برابر صدمات مکانیکی، سایش و خوردگی خواهد بود.

مزایای ورق گالوانیزه چیست؟

۷- محافظت کامل: پوشش ایجاد شده می تواند کلیه نقاط و سطوح فولاد را اعم از گوشه ها، جاهای کوچک و فرورفتگیها پر نموده و از خوردگی آنها جلوگیری کند.
در این زمینه هیچ پوششی بهتر از پوشش گالوانیزه عمل نخواهد کرد.ورق گالوانیزه اصفهان ورق گالوانیزه اصفهان ورق گالوانیزه اصفهان ورق گالوانیزه اصفهان
۸- بازرسی آسان: پوشش گالوانیزه را به راحتی و بدون نیاز با هیچ آزمایش مخربی و تنها از طریق چشم میتوان کنترل و بازرسی نمود (در شرایط خاص که نیاز به ارائه
تضمین برای کنترل کیفیت است، نیاز به آزمایش های مخرب می باشد) .

مزایای ورق گالوانیزه چیست؟

۹- رسیدن به هدف در زمان کوتاه: در صورتی که نیاز باشد از ورقهای گالوانیزه در محل استفاده شود، در این حالت نیاز به صرف زمان برای آماده سازی سطح، رنگ
کردن و یا بازرسی نخواهد بود. ورق گالوانیزه اصفهان ورق گالوانیزه اصفهان ورق گالوانیزه اصفهان ورق گالوانیزه اصفهان ورق گالوانیزه اصفهان ورق گالوانیزه اصفهان
۱۰- محافظت کامل توسط پوشش گالوانیزه: پروسه گالوانیزه وابسته به شرایط آب و هوائی نمیباشد.  گالوانیزه به دلیل پوشش ضد زنگی که دارد، در صنایع مختلف
کاربردهای زیادی دارند و به همین دلیل محبوب هستند.

ورق گالوانیزه تهران

با توجه به اینکه امروزه خرید ورق گالوانیزه افزایش پیدا کرده است و روز به روز خرید ورق گالوانیزه تهران افزایش پیدا می کند، نیاز دیدیم که در این قسمت درباره
خرید ورق گالوانیزه و افزایش اطلاعات مشتریان عزیز، نکاتی را بیان کنیم. در روش گالوانیزیسیون گرم آهن و فولادی که برای گالوانیزه دارای ترکیب و طراحی مناسب
هستند، در وان مذاب روی با دمای حدودی 460 درجه سانتی گراد فرو برده شده و یک پوشش روی آن ها تشکیل می شود. به دلیل مقاومتی که فلز روی در برابر تجزیه
طبیعی دارد، ورق گالوانیزه اصفهان

گالوانیزیسیون

از این فلز برای گالوانیزیسیون استفاده می شود. پس از اینکه فلز خارج شد، روی با اکسیژن و کربن واکنش می دهد و لایه ای مقاوم در برابر زنگ زدگی روی فلز
تشکیل می شود. ضخامت پوشش فلز روی در لوله های تولید شده با ورق گالوانیزه، از ضخامت پوشش گالوانیزه گرم کمتر است. در گالوانیزه روش سرد نمک روی داخل
محلول اسیدی ریخته می شود و به قطعه اسپری می شود. ضخامت پوشش در این روش نسبت به گالوانیزه روش گرم کمتر است. هرچقدر کوتینگ یا درصد پوشش
یا ضخامت گالوانیزه روی ورق بیشتر باشد، عمر سازه طولانی تر می شود و در قیمت ورق گالوانیزه نیز تاثیر می گذارد.ورق گالوانیزه اصفهان ورق گالوانیزه اصفهان
ورق گالوانیزه اصفهان

قیمت ورق گالوانیزه

قیمت ورق گالوانیزه به کیفیت ورق گالوانیزه تولیدی و ضخامت آن بستگی دارد. البته نوسانات موجود در بازار نیز در قیمت ورق گالوانیزه بی تاثیر نیست. یکی از
نکات مهم برای خریداران ورق گالوانیزه، انتخاب برند ورق گالوانیزه و کارخانه تولید کننده آن، نوع کاربرد و مصرف آن می باشد. به عنوان مثال در محیط هایی که با
آب در تماس هستند، باید از ضخامت پوشش روی که از زنگ زدگی جلوگیری می کند، مطمئن شد. در صورتی که از ورق گالوانیزه در سقف ها و موارد دکوراتیو
استفاده شود، باید به ظاهر ورق توجه کرد.ورق گالوانیزه اصفهان

ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه از لحاظ ظاهری، به دو صورت رول (به صورت فرم) و شیت (به صورت ورقه) وارد بازار می شود. ورق گالوانیزه رول شده در عرض های 1000 و 1250 میلیمتر تولید
و عرضه می شود. ابعاد ورق گالوانیزه و قیمت رول ورق گالوانیزه براساس شیت فابریک و شیت آبکاری گرم متفاوت است.
در ایران کارخانجات معتبری مانند فولاد مبارکه اصفهان، فولاد امیرکبیر کاشان، ورق گالوانیزه اصفهان ورق گالوانیزه اصفهان ورق گالوانیزه اصفهان ورق گالوانیزه اصفهان

خرید و فروش آنلاین...
ما را در سایت خرید و فروش آنلاین دنبال می کنید

برچسب : https,ahanexperss,com, نویسنده : amirhosein aamiraamir بازدید : 149 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:03

رابیتس

رابیتس  چیست ؟
رابیتس یک ورق شبکه ای فلزی است که به اشتباه راویز نیز گفته می شود. پیداست که فرق راویز با رابیتس تنها در تلفظ عامیانه و اشتباه است. این ورق دارای ظاهری متفاوت با ورق ساده فلزی است و دارای چشمه هایی در اندازه های متفاوت است. تولید رابیتس در انواع متنوعی صورت می گیرد. تعداد ستون های رابیتس و اندازه ی چشمه های آن در قیمت رابیتس یا به اصطلاح قیمت راویز موثر است. در این مقاله به بررسی کاربرد رابیتس و همچنین مزایای رابیتس  آن می پردازیم.

رابیتس

[caption id="attachment_2288" align="alignnone" width="300"]رابیتس رابیتس[/caption]

ایرانیت رابیتس با نام انگلیسی expanded metal ، به واسطه ی مزایای فراوانی که دارد دارای کاربردهای گوناگونی است. به همین دلیل در دنیا با چشمه ها و ستون های متفاوتی تولید و عرضه می گردند. از اشکال چشمه های آن می توان به اشکال دایره ای ، مربعی و لوزی اشاره کرد که بیشتر مورد استفاده رابیتس هستند. در ایران چشمه های رابیتس بیشتر در ظاهری شبیه به متوازی الاضلاع با دو زاویه حاده (تند) و دو زاویه منفرجه (باز) تولید می شود.

مزایای رابیتس

چشمه های کوچک و زیاد رابیتس به گونه ای است که اجازه ی جریان هوا، آب و نور را می دهد و همزمان یک مانع فیزیکی برای مواد بزرگ تر ایجاد می کند که این مزیت موجب استفاده در ساخت قفس نیز می شود. از دیگر مزایای رابیتس در مقایسه با ورق های فلزی عادی این است که لبه های بی حفاظ رابیتس  راویزکشش و انقباض بیشتری تحمل می کنند که منجر به استفاده از آن در کت واک و یا پوشش زهکشی می شود.

ایرانیت

ایرانت راویز از توری هایی نظیر توری مرغی با وزن برابر ، بسیار مقاوم تر است، زیرا سطح بیشتری دارد. یکی دیگر از مزیت های آن، این است که راویز هیچگاه به طور کامل بریده نشده و دوباره متصل نمی گردد و این موجب می شود تا مقاومت خود را حفظ کند در نتیجه این شبکه ی فلزی دارای مقاومت و رابیتس  دوام بالایی است. راویز می تواند بیشتر از یک ورق فلزی ساده فشار تحمل کند زیرا به خوبی می تواند این فشار را در سراسر ورق پخش کند.

ایرانیت سیمانی

ایرانیت سیمانی توری رابیتس ، ورق فولادی مشبکی است که از انواع ورق های گالوانیزه گرم از ضخامت 0.25 تا 0.50 سانتیمتر ساخته شده که با استفاده از مفتول های گالوانیزه آرماتوربندی بصورت یک لایه به شبکه فرعی متصل می شود که باعث جلوگیری از ترک خوردگی در سطح های موردنظر می گردد.
توری رابیتس یکی از مصالحه در ساختمان سازی و پروژه های عمرانی در کنار دیگر محصولات گروه توفیقی از جمله توری پرسی و توری مش کاربرد های رابیتس  فراوانی دارد.

بهترین قیمت توری رابیتس

از مصالح مهم و کاربردی در صنعت ساختمان‌سازی است که در جهت افزایش استحکام و شکل ‌پذیری مصالح ساختمانی دیگر به شمار می‌آید.درواقع این نوع از توری های فلزی که قطر کمتری نسبت به انواع دیگر دارند در شکل‌پذیری مصالح ساختمانی به چشم می‌خورند، بدین ترتیب که برای انجام طرح های رابیتس داخلی ساختمان مانند اجرای فونداسیون داخلی و نیز گچ‌کاری و یا برای ساخت نور مخفی درون ساختمان از آن‌ها استفاده می‌شود.

ورق سیمانی

ورق سیمانی شاید شما هم کنجکاوید بدانید روایز یا همان رابیتس چیست؟ رابیتس یکی از مصالح فولادی به حساب می‌آید که امروزه در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده زیادی قرار می‌گیرد و از طریق انجام فرآیند پرس‌کاری و کشش بر روی ورق گالوانیزه تولید می‌شود. کاربرد آن بسیار زیاد بوده و به وفور انواع مختلف آن که تعیین‌کننده قیمت رابیتس است، در سقف کاذب مشاهده می‌شود. فولاد گالوانیزه در شرایط مختلف، مقاومت بالایی از خود نشان رابیتس می‌دهد و همین موضوع این محصول را برای تولید مناسب می‌کند.

ورق ایرانیت سیمانی

ورق ایرانیت سیمانی برای اینکه بهتر بدانید رابیتس چیست باید کاربرد این محصول را بدانید. این محصول فولادی به طور گسترده در ساخت دکوراسیون، کارهای ترمیمی و تزیینی استفاده می‌شود و اغلب برای ایجاد پیوستگی در سطوح دیوار به کار برده می‌رود؛ به گونه‌ای که هر انفصال و ترک‌خوردگی‌ دیوار را می‌پوشاند. در مورد رابیتس باید بدانید که این مصالح پرکاربرد انواع متنوعی دارند و ماده سازنده آن به فولاد محدود نمی‌شود و ماده‌ای پلیمری (Polymer) نیز رابیتس می‌تواند برای ساخت این مصالح استفاده شود.

رابیتس را در چه جاهایی و به چه منظور استفاده میکنند

[caption id="attachment_2289" align="alignnone" width="300"]رابیتس رابیتس[/caption]

رابیتس به ورق های فولادی مشبکی گفته می شود که از ورق‌های گالوانیزه ی گرم مختلفی تولید شده است. علاوه بر این، با بهره گیری از مفتول‌های گالوانیزه رابیتس بندی به شکل یک لایه به شبکه ی فرعی اتصال پیدا می کند. این محصول اصولا از کشش عرضی و پرس کردن ورق‌های تهیه و تولید رابیتس می‌شود و پس از گذراندن مرحله ی برش آماده ی مصرف می‌گردد.

ایرانیت گالوانیزه

استفاده از رابیتس به طور معمول برای ساخت سقف‌های کاذب، گچ کاری و گچ بری ها، پوشش دادن تیرآهن و آرماتور، پوشش دادن بتن سیمانی، ترمیم و بازسازی ترک‌های ساختمانی و کارهای ترمیمی دیگر، دکوراسیون و … می‌باشد. استفاده کردن از شبکه ی رابیتس به منظور پیوستگی کامل سطح دیوار ها و همچنین به وجود آمدن یک بستر مناسب برای نصب کردن اجزای تأسیسات برقی و همینطور مکانیکی و نهایتا انجام انواع رنگ کاری‌های سیمانی و گچی ، رابیتس گاها پیشنهاد و اجرا می‌شود. شبکه ی این محصول موجب به هم پیوستن دیوار ها شده و از هر نوع ترک ‌خوردگی و جدا شدن آن در کار جلوگیری می کند.

ورق ایرانیت گالوانیزه

ورق ایرانیت گالوانیزه تولید این محصول در ابعاد 240*60 سانتی‌ متر انجام شده و سپس عرضه می‌شود. پوشاندن این محصول مساحتی بالغ بر 44/1 متر را در بر می گیرد که با توجه به تلورانس این میزان معمولاً 4/1 متر را دربرمی گیرد و با تقسیم متراژ کار بر عدد یاد شده، تعداد این محصول مورد احتیاج را حاصل رابیتس می کند.

ایرانیت فایبرگلاس

رابیتس
رابیتس از کشش ورق های گالوانیزه تولید میشود و کاربردهای فراوانی از جمله پوشش آرماتورها ، زدن سقف های کاذب ، گچ بری و به طور کلی در صنعت رابیتس  ساختمان سازی دارد.

انواع رابیتس

را میتوان به 3 دسته تقسیم کرد :

سبک وزن : که از 600 گرم تا 800 گرم است.

وزن متوسط : که از 850 گرم تا 950 گرم است.

سنگین وزن : که از 1000 تا 1300 گرم است.

ورق پلاستیکی

لازم به ذکر است که رابیتس ها در 3 نوع 9 ستون ، 11 ستون و 13 ستون تولید میشود.
خرید رابیتس براساس نیاز شما و هدفتان از رابیتس کاری انجام می گیرد. برای خرید رابیتس کارآمد که بتواند پاسخگوی نیاز شما باشد و از صرف هزینه اضافی اجتناب شود باید بدانید که هر رابیتس دارای چه ویژگی هایی است؟ در واقع رابیتس چیست و چه کاربردی دارد. در این مقاله به بررسی رابیتس و  انواع آن و ویژگی های هر کدام می پردازیم و سپس با توضیح کاربرد هر نوع، شما را در انتخاب و خرید رابیتس مناسب راهنمایی می کنیم .

ورق ایرانیت شانی

ورق ایرانیت شانی رابیتس از کشش ورق های گالوانیزه و فرآیند پرس کاری و برش کاری روی آن تولید می شود. ورق گالوانیزه دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی است و این خاصیت در نیز دیده می شود. این ویژگی از مزایای به حساب می آید. رابیتس ها بر حسب وزن و تعداد ستون متفاوت هستند و همین موجب تفاوت کاربرد آن ها می شود. بیشترین کاربرد آن در صنعت ساختمانی به منظور گچ کاری سقف های کاذب و برای سنگ کاری نما است.

خرید انواع رابیتس

با توجه به تنوع این محصول، برای خرید باید به وزن و تعداد ستون آن توجه کرد و بر اساس موقعیتی که ما می خواهیم از آن استفاده کنیم وزن و تعداد ستون را تعیین کنیم .

 

رابیتس های تولیدی و مورد استفاده در ایران

عبارت است از :

9 ستون سبک به وزن 650 گرم

9 ستون نیمه سنگین به وزن 780 گرم

9 ستون سنگین به وزن 870 گرم

9 ستون فوق سنگین به وزن 900 گرم

11 ستون سبک به وزن 830 گرم

11 ستون نیمه سنگین به وزن 860 گرم

13 ستون سبک به وزن 860 گرم

13 ستون نیمه سنگین به وزن 930 گرم

13 ستون سنگین به وزن 1000 گرم

13 ستون فوق سنگین به وزن 1080 گرم

لوله سیمانی

لوله سیمانی استاندارد کاربرد گالوانیزه
کاربرد گالوانیزه استاندارد 60 در 230 الی 240 سانتی متر می باشد.

یک به اندازه 1 متر و 43 سانت را می پوشاند. در بازار برخی از ابعاد 60 در 2 متر و 210 سانتی متر نیز موجود می باشد.

قیمت آنها نسبت به های استاندارد نیز ارزان تر می باشد.

خریداران به دلیل عدم آگاهی از نوع و جنس استاندارد و اینکه ارزان تر است نیز خریداری می کنند و این ارزانی باعث می شود که تعداد بیشتری خریداری شود و باعث ضرر خریدار می شود.

ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه  جنس مواد اولیه
مواد اولیه به دو صورت می باشد گالوانیزه و ورق کالوانیوم.

بهترین نوع ورق در تولید ورق گالوانیزه می باشد.

گالوانیزه به هیچ وجه رنگ نمی شود و هیچ گونه تغییر ظاهری و کیفیتی در خود نشان نمی دهد.

شیروانی

شیروانی  ورق های گالوانیوم از ورق های گالوانیزه تقریبا 10 درصد اررزان تر است ولی به سرعت حالت ظاهریی خود را از دست می دهد و زنگ میزند. ورق های گالوانیزه رنگ طوسی کم رنگی دارند که آنها را می توان از طریق طاهر آن مشخص کرد.
استفاده از گالوانیزه باکیفیت
مقاومت و طول عمر مفید ان درمقابل زنگزدگی نکته دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد

ورق شیروانی

ورق شیروانی متاسفانه در برخی موارد افرادی سودجو با استفاده از کمبود اطلاعات مشتریان گرامی و یا در برخی موارد با توجه به نداشتن توان رقابت کافی اقدام به فروش با وزن اسمی نموده و در زمان تحویل با ارسال سبکتر از وزن مورد معامله اقدام به کم فروشی مینمایند که بایستی خریداران محترم نمونه را رویت نموده و در زمان تحویل نیز علاوه بر شمارش تعداد نسبت به توزین در فروشگاه و یا توزین در باسکول دیجیتال و تقسیم وزن کل بر تعداد تحویلی از صحت مشخصات کالای خریداری شده اطمینان حاصل نمایند.

ایرانیت کرکره

تولید شده از ورق گالوانیزه بایستی مشخصات ذیل را در جهت بهبود کیفیت کار دارا باشد:کیفیت ورق گالوانیزه استفاده شده که رابطه مستقیمی با مقاومت در برابر زنگ زدگی داردتوازن تعدد ستون های بکار رفته با وزن

(به هر میزان که وزن استاندارد در ایران( ٠.۶*٢.۴) متر میباشد افزایش پیدا میکند بایستی تعداد ستونها و یا به اصطلاح پلهای بکاررفته در هر ورق افزایش پیدا کند )بعنوان مثال برای سبک وزن در اوزان بین ٣۵٠ گرم الی ۵۵٠ تعداد ٩ستون و یا برای در اوزان ۵۵٠ گرم تا ۶۵٠ تعداد ١١ ستون و ۶۵٠ گرم تا ١١٠٠ گرم ١٣ستون مناسب تر بوده و برای اوزان بالاتراز ١١٠٠گرم تا ١۵ ستون …

فایبرگلاس

فایبرگلاس  ضمنا تعداد چشمه ها ی (شبکه های ) بکار رفته در بین هر ٢ ستون نیز دارای اهمیت میباشد!
اولین ویژگی در انواع ، تعداد ستون ها یا همان پل ها می باشد. ستون ها در امتداد طول برگ های قرار گرفته اند. تعداد ستونها بستگی به نوع تولیدی دارد. در ایران انواع تولیدی شامل 9 ستون، 11 ستون و 13 ستون می باشد. تولید با تعداد ستون بیشتر نیز امکان پذیر بوده و برحسب مورد تولید می شود.

ورق فایبرگلاس

ویژگی بعدی در انواع ، وزن برگه ها یا تور های می باشد. وزن برگ های بر اساس ضخامت ورق گالوانیزه مصرفی مشخص می شود. هرچه ضخامت ورق مورد استفاده بیشتر باشد، تولیدی دارای وزن بیشتری است. مشخصه دیگر در انواع ، تعداد چشمه های یا روزنه های بین ستون ها است. ها معمولا دو چشمه یا سه چشمه هستند. بدیهی است هرچه تعداد چشمه ها، در یک برگ کمتر باشد، ابعاد آن بزرگتر است.

پشم شیشه

پشم شیشه انواع براساس وزن با یک روش دیگر هم دسته بندی می شوند. البته این روش بیشتر برای اطلاعات کلی و حدودی ازاست. براین اساس را به دسته های سبک، نیمه سنگین، سنگین و فوق سنگین تقسیم بندی می کنند. به عنوان مثال در 9 ستون دامنه وزنی بین 400 تا 700 گرم سبک وزن، 700 گرم تا 800 گرم نیمه سنگین، 800 گرم تا 900 گرم سنگین، 900 گرم تا 1000 گرم فوق سنگین می باشد. در 13 ستون دامنه وزنی بین 600 گرم تا 700 گرم سبک، 700 گرم تا 900 گرم نیمه سنگین، 900 تا 1000 گرم سنگین و 1000 گرم به بالا فوق سنگین می باشد.

پشم سنگ

همانطور که قبلا هم اشاره شد انواع تولیدی توسط تولید کنندگان ، با توجه به ضخامت ورق گالوانیزه مصرفی، متفاوت می باشد. لذا در بازار انواع با وزن های مختلف قابل مشاهده است. نکته مهم در این رابطه این است که خرید به همراه مشخصات وزن آن باشد. از آنجایی که وزن بر روی بسته های قید نمی شود، فروشگاه اینترنتی تامس این افتخار را دارد که خریداری شده را برای مقادیر بالای خرید بدون هیچ پرداخت وجه اضافی، با وزن باسکول جهت اطمینان و کنترل وزن به خریدار ارائه نماید.

پلی کربنات

پلی کربنات محصولی از گروه فلزات است که برای کارهای تزئینی در صنعت ساختمان استفاده می‌شود. ورقه فولادی مشبک است که از انواع ورق‌های گالوانیزه گرم تشکیل شده و با استفاده از مفتول‌های گالوانیزه به شکل یک لایه به شبکه فرعی متصل می‌شود.
از کشش عرضی و پرس ورق‌های گالوانیزه تولید می‌شود و بعد از گذر از مرحله برش آماده استفاده می‌شود. از در سقف‌های کاذب، گچ‌کاری، گچ‌بری، پوشاندن بتن سیمانی، ترمیم ترک‌های ساختمانی و ... استفاده می‌شود.

کاربرد رابیتس

استفاده از شبکه مناسب باعث پیوستگی عمومی دیوار می‌شود و از ترک‌خوردگی و انفصال در کار جلوگیری می‌کند.
سقف کاذب یکی از انواع قدیمی سقف کاذب هست. این نوع از سقف کاذب رو میشه در طرح‌های متنوعی اجرا کرد اما ریزه‌کاری های اجرایی زیادی هم داره.

انواع رابیتس سقف

در این مقاله می‌‌خواهیم بهتون کمک کنیم تا با جنبه های مختلف سقف کاذب مثل اجزای اصلی اون، نکات و اشتباهات اجرایی در سقف ، مدت زمان اجرا و حدود قیمت سقف کاذب آشنا بشین تا بتونین انتخابی کاملاً آگاهانه داشته باشین و به عنوان یک مشتریِ حرفه‌ای بهترین کیفیت رو از مجری سقف انتظار داشته باشین.
به معنی هر نوع مواد نگهدارنده برای پشت گچ، از جمله شبکه‌های گسترده شده مش و یا آهن مشبک که با فیکسچر تثبیت شده است.

رابیتس آماده

به عنوان ماتریس، نگهدارنده گچ و یا سیمان و محصولات مختلفی با نام گچ پیش‌ساخته و سقف‌های کاذب را معرفی کرده است.این توری با تکنیک ایجاد پانچ‌های متوالی و متقارن با شکل هندسی یکسان در سطح ورق گالوانیزه ایجاد شده و با کشش عرضی تبدیل به شبکه‌ی توری () می‌شود.

رابیتس کاری سقف

ابعاد ورق تولید شده بطور استاندارد ۱/۴۴ در ۰/۶ سانتیمتر مربع و مساحت ۱/۴۴ سانتیمتر مربع می‌باشد.
آهن نبشی یا توفال فلزی (Metal Lath) یک تور مشبک و فلزی است که به‌صورت گسترده برای گچ‌کاری در داخل ساختمان یا گچ‌بری دیوارهای بیرونی به عنوان یک پایه استفاده می‌شوند.

رابیتس چیست

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آهن تخفیف، در این متن که توسط وب‌سایت آهن تخفیف تهیه‌شده است قصد داریم در مورد انواع رابیس ‌ها و ویژگی‌های آن‌ها صحبت کنیم.توفال‌ها (Lath) در انواع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پایه‌ها که بیشتر با نام یا «راویز» شناخته می‌شوند، در حقیقت پایه‌ای برای گچ کاری هستند.

راویز چیست

کاربردهای بسیاری دارد و همان‌طور که در تصویر نیز نشان داده شده است، از آن‌ها می‌توان برای تقویت سقف‌ها و دیوارهای بتنی در حال ریزش نیز استفاده کرد. هر چند، به تنهایی قادر به فراهم کردن مقاومت کافی برای نگه داشتن دیوار نیست و باید از متریالی اضافی برای تقویت آن استفاده کرد.

 

انواع قیمت رابیتس

 

بسته به سن بنا، از ترکیبات مختلفی می‌توان برایکاری بخش‌های مختلف استفاده کرد که البته این کار نیز باید با نهایت دقت انجام شود زیرا ترک روی سقف یا دیوار می‌تواند به بخش‌های اصلی توفال های فلزی نزدیک شود؛ خصوصا اگر توفال‌ها به‌صورت ایمن در جای خود نصب نشده باشند.

رابیتس کاری سقف ساده

در کتاب «مهارت‌های گچ‌کاری» که توسط «فان دن برندن» و «توماس هارتسل» نوشته شده، توفال های فلزی برای سیستم‌های گچ‌کاری به چهار گروه با مشخصه‌های متفاوت و برای کاربردهای مختلف تقسیم شده‌اند.همچنین برای پوشاندن تیر آهن ها و بتن های سیمانی و ایجاد پوشش برای تاسیسات نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای پوشاندن ترک های دیوار ها و در دکوراسیون نیز رابیتس گزینه مناسبی است.

خرید و فروش آنلاین...
ما را در سایت خرید و فروش آنلاین دنبال می کنید

برچسب : https,boursahan,com, نویسنده : amirhosein aamiraamir بازدید : 113 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:00

فایبرگلاس

فایبرگلاس فایبر گلاس (به انگلیسی: Fiberglass) کامپوزیتی از الیاف شیشه با مواد پلیمری است که از پشم شیشه به عنوان مادهٔ تقویت کننده و از
مواد پلیمری به عنوان مواد زمینه استفاده می‌شود.

جدول قيمت ايرانيت سيماني

[caption id="attachment_2298" align="alignnone" width="300"]فایبرگلاس فایبرگلاس[/caption]

در ساخت مخازن بکار می‌رود. انواع رزین‌ها در ساخت مخازن فایبرگلاس عبارتند از: پلی استر، وینیل استر، اپوکسی می‌باشد. پلی استرها
ضعیف در برابر خوردگی بوده و وِنیل استر مقاومت خوب در برابر خوردگی داشته و اپوکسی مقاوم در برابر خوردگی و دما می‌باشد. چگالی
فایبر گلاس در حدود ۱۸۵۰–۲۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.

قيمت ايرانيت سيماني امروز

ورق فایبرگلاس از مخلوط رزین پلی استر، الیاف شیشه، رنگ و مواد دیگری تشکیل شده‌است. تولید ورق فایبرگلاس در ایران از دهه ۶۰ و تقریباً
بعد از جنگ ایران و عراق شروع شده‌است. کاربرد ورق‌های فایبرگلاس در مکان‌هایی است که پوشش همراه با نور نیاز داشته باشند مانند:

 

موارد مصرف ورق فایبرگلاس

[caption id="attachment_2299" align="alignnone" width="300"]فایبرگلاس فایبرگلاس[/caption]

نورگیر سالن‌های سوله سقف یا بدنه
گلخانه‌ها
پارکینگ
کابین و کفی عقب اتومبیل
استخر
سونا
مخازن سپتیک
فیبر

قيمت ايرانيت فلزي

برخلاف فیبرهای شیشه‌­ای که برای عایق بندی مورد استفاده قرار میگیرند،سطوح فیبرها باید کاملا عاری از نقص باشد، چراکه این اجازه را می‌دهد
تا فیبرها به قدرت کششی گیگاپاسکال برسند.اگر قرار باشد قطعه بزرگی از شیشه عاری از هرگونه نقصی باشد به همان اندازه فیبرهای شیشه­‌ای
قوی خواهد بود، هرچند تولید مواد حجیم در حالت بدون عیب در خارج از شرایط آزمایشگاهی غیر عملی است.[۱]

وزن ايرانيت سيماني

تولیدفرآیند تولید برای الیاف شیشه ای مناسب تقویت کردن،از کوره‌­های بزرگ برای ذوب شدن تدریجی شن،سنگ آهک،رس،فلوئوریت،دولمیت و سایر
موادمعدنی به فرم مایع استفاده میشود،سپس از طریق لوله­‌های فلزی عبور میکنند که مجموعه‌ای از روزنه­‌های کوچک هستند(به طور معمول با
قطر 5تا25 میکرومتر برایE-glass و 9 میکرومتر برایS-glass)،

وزن هر متر مربع ايرانيت سيماني

این رشته پس از آن با یک محلول شیمیایی اندازه­‌گیری می‌شوند،قطر رشته­‌ها وهمچنین تعدادشان وزن آنها را تعیین می‌کنند،این مورد به طور معمول
در بازده به ازای هر پوند بیان می‌شود.سپس این مواد به طور مستقیم در یک کاربرد مرکب از قبیل پالتروژن،رشته های متصل شونده(لوله)،الیاف خرد شده،پارچه­‌های بافته و سایر موارد استفاده می‌شود.

آهار

[caption id="attachment_2301" align="alignnone" width="300"]فایبرگلاس فایبرگلاس[/caption]

یک نوع پوشش یا پرایمر که هر دو به محافظت از رشته­‌های شیشه­‌ای برای پردازش و یا دست‌کاری و همچنین تضمین پیوند مناسب با ماتریس رزین
کمک می­کند در نتیجه اجازه انتقال بارهای برشی الیاف شیشه­‌ای به پلاستیک ترموست را می­دهد.بدون این پیوند فیبرها میتوانند در ماتریس شکست
بخورند و یا شکست موضعی رخ دهد.[۲]

ايرانيت فايبرگلاس

مزایای فایبرگلاس و کامپوزیت‌ها نسبت به سایر مواد مشابه
در برابر مواد شیمیایی و همین‌طور اشعه‌ی UV مقاوم هستند.
استفاده از انواع فایبرگلاس در صنایع مختلف از نظر اقتصادی به‌صرفه است.
فایبر گلاس می‌تواند در شکل‌ها و طرح‌های مختلف تولید شود.
جنس فایبر گلاس بسیار مقاوم و البته سبک است.

چند نوع رزین در ساخت انواع فایبرگلاس به‌کار می‌رود؟

ورق های فایبرگلاس براساس رزین به‌کار رفته در ساخت‌شان به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند و همین سبب می‌شود ویژ‌گی‌های
مختلفی داشته باشند. رزین به‌کار رفته در تولید قطعات فایبرگلاس سه دسته‌ی کلی دارند:

ايرانيت

پلی‌استر: پلی‌استر در برابر خوردگی مواد خورنده ضعیف عمل می‌کند.
وینیل استر: وینیل استر مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد.
اپوکسی: این نوع رزین مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی، حرارت و دمای هوا دارد.
البته رزین پلی‌استر غیراشباع ارتوفتالیک نوع خیلی پرکاربردی از رزین است که این روزها در ساخت انواع فایبر گلاس به‌کار می‌رود. این نوع رزین
در تمام دنیا استفاده می‌شود و استحکام بالا و قیمت مناسبی هم دارد.

ايرانيت سيماني

۳ نوع پشم شیشه که در تولید فایبر گلاس کاربرد دارند

۳ نوع پشم شیشه که در تولید فایبر گلاس کاربرد دارند
۳ نوع الیاف پشم شیشه هم در تولید انواع فایبر گلاس در بازار به کار می‌روند عبارتند از

  • الیاف سوزنی: این نوع الیاف وزن و قیمت کمی دارند و استحکام‌شان نیز به‌نسبت از نوع دیگر کم‌تر است.
  • الیاف حصیری: استفاده از الیاف حصیری موجب استحکام زیادی در جنس فایبر گلاس می‌شود ولی به همان نسبت وزن و قیمت بیشتری
    هم دارد.
  • ترکیبی از الیاف سوزنی و حصیری: خیلی از کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید قطعات فایبر گلاس از ترکیب الیاف سوزنی و حصیری در تهیه‌ی
    ورق‌های کامپوزیت‌شان استفاده می‌کنند. همین مسئله کمک می‌کند تا این نوع از انواع فایبر گلاس هم سبک و فوق‌العاده مستحکم
    باشد و هم قیمت مناسب‌تری داشته باشد.

مواد تشکیل دهنده فایبرگلاس

فایبر گلاس از مواد نفتی و همچنین پشم شیشه تشکیل شده است که هر کدام از این مواد ویژگی و مزیتی را دارند که با ترکیب این مواد محصول
فایبر گلاس بابسیاری ویژگی تولید میشود.به دلیل سبک بودن و محکم بودن فایبرگلاس این محصول در تولید دیگر مصالح ساختمانی نیز استفاده
میشود که از جمله آنها میتوان به ایرانیت اشاره کرد.

ورق سيماني

اگر بخواهیم کامل تر درمورد تولید این محصول توضیح بدهیم میتوان گفت که فایبرگلاس کامپوزیتی میباشد که از الیاف شیشه به همراه مواد پلیمری
تشکیل شده و از پشم شیشه به عنوان ماده ای تقویت کننده و از مواد پلیمری نیز بعنوان مواد پایه استفاده میشود. که این محصول بسیار در ساخت
مخزن و عایق کاری کاربرد دارد.چگالی فایبرگلاس مابین 1850 -2000 کیلوگرم بر متر مربع هست.

مواد تشکیل دهنده فایبرگلاس

فایبر گلاس از مواد نفتی و همچنین پشم شیشه تشکیل شده است که هر کدام از این مواد ویژگی و مزیتی را دارند که با ترکیب این مواد محصول فایبر گلاس بابسیاری ویژگی تولید میشود.به دلیل سبک بودن و محکم بودن فایبرگلاس این محصول در تولید دیگر مصالح ساختمانی نیز استفاده میشود که از جمله آنها میتوان به ایرانیت اشاره کرد.اگر بخواهیم کامل تر درمورد تولید این محصول توضیح بدهیم میتوان

ورق ايرانيت سيماني

گفت که فایبرگلاس کامپوزیتی میباشد که از الیاف شیشه به همراه مواد پلیمری تشکیل شده و از پشم شیشه به عنوان ماده ای تقویت کننده و
از مواد پلیمری نیز بعنوان مواد پایه استفاده میشود. که این محصول بسیار در ساخت مخزن و عایق کاری کاربرد دارد.چگالی فایبرگلاس مابین 1850
-2000 کیلوگرم بر متر مربع هست.

ايرانيت گالوانيزه

متداولترین رزین مصرفی در صنایع فایبرگلاس رزین پلی استر غیر اشباع است واز انواع دیگر می توان به اپوکسی ها؛ وینیل استرها ؛ فنولیک ها و
غیره اشاره نمود. متداولترين رزين مصرفی در صنايع فايبرگلاس رزين پلي استر غير اشباع است .رزين سهم بيشتری را در مقايسه با مواد ديگر به
خود اختصاص مي دهد كه در ضمن داراي دونقش می باشد؛ اول به عنوان نگهدارنده يا تثبيت كننده محل الياف تقويتی ودوم اينكه در صورت اعمال
نيرو به قطعه باعث تغيير شكل و توزيع تنش در كل سطح می گردد

ورق ايرانيت گالوانيزه

مزايا : استحكام بالا ، وزن سبك ، پايداری نسبی دربرابر اشعه UV و مقاومت شيميایی ، دوام قابل توجه. مقاومترين مخازن در برابر حرارت و اسيد
از جنس فايبرگلاس ساخته ميشود. بطور مثال سينكهای آزمايشگاهی ضد اسيد پليمری را نمي توان از پلی اتيلن ساخت چرا كه اسيد به سرعت
با پلی اتيلن واكنش نشان داده و سبب خوردگي مخزن ميگردد و در اين موارد حتما می بايد از فايبرگلاس جهت مخازن نگهداری اسيد استفاده نمود

ايرانيت فايبرگلاس

در فرآيند تجزيه فاضلاب توسط باكتری های بی هوازی مقدار بسيار زيادی اسيد توليد می گردد و محيط اسيدی درون سپتيك زمينه خوردگی را برای
مخزن فراهم ميكند

 

ویژگی های ورق فایبرگلاس

از ویژگی های این پوشش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابل شستشو
  • وزن سبک و محکم بودن
  • مقاوم در برابر نور خورشید و عایق حرارتی
  • دارای وزن کم و سرعت اجرایی بالا
  • مقاومت در برابر عوامل بیرونی مانند: رطوبت، حرارت، سرما، صدا و اشعه
  • مقاومت بالا و بسیار خوب در برابر خوردگی و همچنین پوسیدگی ( نکته جالب این است که تحقیق در مورد فایبرگلاس نشان داده که تنها ماده ای
  • هست که هیچگاه تجزیه نشده، حتی در برابر نور مستقیم خورشید. )
  • فایبر گلاس ها یا به صورت کامپوزیت استفاده می شوند و یا قادر هستند با یک طرف و یا دو طرف در سطح صاف و صیقلی به شکل ساندویچ
    پانل تولید و ساخته شوند.

ورق پلاستيکي

حال به مزایای فایبر گلاس در شرایط استفاده آن در ساندویچ پانل اشاره می کنیم. همانطور که با کاربرد های مختلف ساندویچ پانل آشنا هستید می
دانید که استفاده ساندویچ پانل در محیط های شیمیایی و مرطوب رایج شده است. ورق های فلزی در این محیط ها امکان دارد زود زنگ بزنند و از بین
بروند. پس با توجه به خاصیت و ویژگی های این ورق بهتر است از ورق فایبر گلاس به جای ورق های فلزی استفاده کرد.

 

ورق ايرانيت شاني

 

امروزه اکثر کارخانه ها در دنیا مخازن آب و اسید خود را با استفاده از فایبرگلاس عایق می کنند. وجلوی پوسیدگی و ازبین رفتن مخازن وضررهای
ناشی از آن را می گیرند.

 

اما از ویژگی های دیگر فایبرگلاس سبک بودن و مستحکم بودن آن است. که باعث تولید انواع قطعات از جنس فایبرگلاس شده است. سپر انواع
خودروها، انواع ایرانیتها، اتاقک ها، سیلوهای سیمان، مخازن نگهداری مایعات مختلف از جمله اسید، سپتیک تانکها، چربی گیرها و … الیاف تقویتی
نقش اصلی را در استحکام و مقاومت قطعات کامپوزیت دارا می باشند. که تعدادی از انواع آن شامل الیاف شیشه ؛ الیاف کربن ؛ الیاف آرامید؛ کولار
و غیره هستند.

 

الیاف های فوق الذکر خود دارای اشکال و انواع مختلفی می باشند. متداولترین نوع مصرفی الیاف تقویت کننده در صنایع الیاف شیشه ای هستند.
باعث افزایش قابل توجه مدول مقطعی در بسیاری از کاربردها استفاده از مواد مغزی مانند فوم ها و قطعات کامپوزیت میگردد. استفاده از مواد مغزی
باعث افزایش سفتی و سختی قطعات فایبرگلاس یا کامپوزیت می گردد.

 

قطعات کامپوزیتی دارای مواد مغزی می توانند یک طرف و یا دو طرف سطح صاف و صیقلی به شکل ساندویچ تولید شوند. در یک کامپوزیت رزین سهم بیشتری را در مقایسه با مواد دیگر به خود اختصاص می دهد. که در ضمن دارای دو نقش می باشد؛ اول به عنوان نگهدارنده یا تثبیت کننده محل الیاف تقویتی ودوم اینکه در صورت اعمال نیرو به قطعه باعث تغییر شکل و توزیع تنش در کل سطح می گردد.

 

متداولترین رزین مصرفی در صنایع فایبرگلاس رزین پلی استر غیر اشباع است. از انواع دیگر می توان به اپوکسی ها؛ وینیل استرها؛ فنولیک ها و
غیره اشاره نمود.

 

مزایای استفاده از پلی ¬ اورتان، انتظار: کاهش از رزین پلی استر
1. افزایش قدرت
2. بهبود خواص عرضی
3. بالاتر دوره فیبر
4. بالاتر خاص قدرت و سفتی
5. ضخامت دیواره کاهش
6. مقاومت به ضربه عالی
7. مقاومت سایشی عالی
8 قدرت خروج پیچ-عالی
9. مقاومت به خوردگی عالی
10-هیچ استایرن تولید گازهای گلخانه ای، هیچ پراکسید VOCs هیچ

 

کامپوزیتهای پلیمری یا فایبرگلاس

 

فایبرگلاس یه نوع پوشش است که از مواد نفتی و پشم شیشه درست می شود. امروزه اکثر کارخانه ها در دنیا مخازن آب واسید خود را با استفاده
از فایبرگلاس عایق می کنند وجلوی پوسیدگی و ازبین رفتن مخازن وضررهای ناشی از آن را می گیرند. اما از ویژگی های دیگر فایبرگلاس سبک بودن ومستحکم بودن آن است که باعث تولید انواع قطعات از جنس فایبرگلاس شده است سپر انواع خودروها، انواع ایرانیتها، اتاقک ها، سیلوهای سیمان
، مخازن نگهداری مایعات مختلف از جمله اسید، سپتیک تانکها، چربی گیرها و …

ورق گالوانيزه

فایبرگلاس کامپوزیتی از الیاف شیشه با مواد پلیمری است که از پشم شیشه به عنوان مادهٔ تقویت کننده و از مواد پلیمری به عنوان مواد زمینه
استفاده می‌شود.فایبرگلاس در ساخت مخازن بکار می رود. انواع رزین ها در ساخت مخازن فایبرگلاس عبارتند از: پلی استر، ونیل استر، اپوکسی
می باشد. پلی استرها ضعیف در برابر خوردگی بوده و ونیل استر مقاومت خوب در برابر خوردگی داشته و اپوکسی مقاوم در برابر خوردگی و دما
می باشد.

شيرواني

چگالی فایبر گلاس در حدود ۱۸۵۰-۲۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است. کامپوزیتها یا قطعات فایبرگلاس حاوی یک نوع یا بیشتر از الیاف تقویت کننده
بوده که توسط یک رزین ( ماتریس ) احاطه میگردند.در بسیاری از کاربردها استفاده از مواد مغزی ( مانند فوم ها و … ) باعث افزایش قابل توجه مدول
مقطعی در قطعات کامپوزیت میگردد. استفاده از مواد مغزی باعث افزایش سفتی و سختی قطعات فایبرگلاس یا کامپوزیت می گردد.

ورق شيرواني

قطعات کامپوزیتی دارای مواد مغزی می توانند یک طرف و یا دو طرف سطح صاف و صیقلی به شکل ساندویچ تولید شوند. الیاف تقویتی نقش اصلی
را در استحکام و مقاومت قطعات کامپوزیت دارا می باشند که تعدادی از انواع آن شامل الیاف شیشه ؛ الیاف کربن ؛ الیاف آرامید؛ کولار و غیره هستند.
که الیاف های فوق الذکر خود دارای اشکال و انواع مختلفی می باشند.

متداولترین نوع مصرفی الیاف تقویت کننده در صنایع الیاف شیشه ای هستند .

ايرانيت کرکره

در یک کامپوزیت رزین سهم بیشتری را در مقایسه با مواد دیگر به خود اختصاص می دهد که در ضمن دارای دونقش می باشد؛ اول به عنوان نگهدارنده
یا تثبیت کننده محل الیاف تقویتی ودوم اینکه در صورت اعمال نیرو به قطعه باعث تغییر شکل و توزیع تنش در کل سطح می گردد.

رابيتس

متداولترین رزین مصرفی در صنایع فایبرگلاس رزین پلی استر غیر اشباع است واز انواع دیگر می توان به اپوکسی ها؛ وینیل استرها ؛ فنولیک ها و
غیره اشاره نمود.

فايبرگلاس

برنامه های کاربردی معمولی پور pultruded پروفیل کامپوزیت: سلاح های متقابل، قطب الکتریکی، خنک کننده برج بخش شمع ورق سینی کابل
نردبان ریل پنجره مربوط به خط جمبرس چارچوب درب قاب پنل خورشیدی پشتیبانی و و غیره.

ورق شيرواني

استحکام بالا و سختی بالا pultruded پروفیل های فایبر گلاس با پلی یورتان رزین می آید از Pulwell - یکی از حرفه ای تولید کنندگان و تامین
کنندگان در چین. ارائه سرویس های سفارشی، گرمی به عمده فروشی محصولات با کیفیت ما در چین ساخته شده و فهرست قیمت ها و نقل
قول با ما کارخانه بررسی شما استقبال می کنیم.

ايرانيت کرکره

Hot Tags: استحکام بالا و سختی بالا pultruded پروفیل های فایبر گلاس با رزین های پلی یورتان تامین کنندگان چین، تولید کنندگان، کارخانه،
عمده فروشی، سفارشی، فهرست قیمت, قیمت, نقل قول, ساخته شده در چینکامپوزیتها یا قطعات تولید شده با فایبرگلاس حاوی یک نوع یا
بیشتر از الیاف تقویت کننده بوده که توسط یک رزین ( ماتریس ) احاطه میگردند.

ورق فايبرگلاس

استفاده از مواد مغزی باعث افزایش سفتی و سختی قطعات فایبرگلاس یا کامپوزیت می گردد. در بسیاری از کاربردها استفاده از مواد مغزی
( مانند فوم ها و … ) باعث افزایش قابل توجه مدول مقطعی در قطعات کامپوزیت میگردد. قطعات کامپوزیتی دارای مواد مغزی می توانند یک طرف
و یا دو طرف سطح صاف و براق به شکل ساندویچ ساخته شوند.

پشم شيشه

الیاف تقویتی نقش اصلی را در استحکام و مقاومت قطعات کامپوزیت دارا هستند که تعدادی از انواع آن شامل الیاف شیشه ؛ الیاف کربن ؛
الیاف آرامید؛ کولار و غیره هستند. که الیاف ذکر شده خود دارای اشکال و انواع مختلفی می باشند. پرکاربردترین نوع مصرفی الیاف تقویت کننده
در صنایع الیاف شیشه ای هستند .

پشم سنگ

در یک کامپوزیت رزین سهم بیشتری را در مقایسه با مواد دیگر به خود اختصاص می دهد که در ضمن دارای دونقش می باشد؛ اول به عنوان
چسباننده یا تثبیت کننده محل الیاف تقویتی دوم در صورت اعمال نیرو به قطعه باعث تغییر شکل و توزیع تنش در کل سطح قطعه می گردد.
متداولترین رزین مصرفی در صنایع فایبرگلاس رزین پلی استر غیر اشباع است واز انواع دیگر می توان اپوکسی ها؛ وینیل استرها ؛ فنولیک ها و
غیره را نام برد.

 

مزایای کامپوزیتها

  • وزن سبک؛ استحکام بالا؛ دوام قابل توجه؛ پایداری نسبی دربرابر اشعه UV و مقاومت شیمیائی.
  • کامپوزیتها یا قطعات فایبرگلاس دارای رتبه اول گسترش کاربرد؛ در صنایع مختلف هستند.
  • قطعات فایبرگلاس در هر شکل ؛ کیفیت سطحی و طرحی می توانند تولید شده و ضمن دارا بودن خواص مکانیکی طراحی شده از صرفه
    اقتصادی قابل توجهی نیز برخودارباشند.
  • در حال حاضر در سراسر دنیا مقاومترین مخازن دربرابر حرارت و اسید از جنس فایبرگلاس ساخته میشود. بطور مثال سینکهای آزمایشگاهی
    ضد اسید پلیمری را نمی توان از پلی اتیلن ساخت چرا که اسید به سرعت با پلی اتیلن واکنش نشان داده و سبب خوردگی مخزن میگردد
    و در این موارد حتما می باید از فایبرگلاس جهت مخازن نگهداری اسید استفاده نمود.

پلي کربنات

در فرآیند تجزیه فاضلاب توسط باکتری های بی هوازی مقدار بسیار زیادی اسید تولید می گردد و محیط اسیدی درون سپتیک زمینه خوردگی را
برای مخزن فراهم میکند.

خرید و فروش آنلاین...
ما را در سایت خرید و فروش آنلاین دنبال می کنید

برچسب : https,boursahan,com, نویسنده : amirhosein aamiraamir بازدید : 113 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:57

ورق فايبرگلاس

ورق فايبرگلاس (به انگلیسی: Fiberglass) کامپوزیتی از الیاف شیشه با مواد پلیمری است که از پشم شیشه به عنوان مادهٔ تقویت
کننده و از مواد پلیمری به عنوان مواد زمینه استفاده می‌شود. فایبر گلاس، رایج‌ترین عایق حرارتی مورد استفاده در عصر حاضر است و دلیل آن
هم طریقه ساخت آن‌ها می‌باشد . در ساخت فایبر گلاس استانداردهای ساخت شیشه در تولید عایق‌های حرارتی رعایت می‌شود و به همین
دلیل است که انتقال حرارت را به حداقل می‌رساند.

ورق فايبرگلاس

[caption id="attachment_2306" align="alignnone" width="300"]ورق فايبرگلاس ورق فايبرگلاس[/caption]

ورق های فایبرگلاس در برابر اشعه UV مقاوم بوده و با توجه به سبکی وزن و استحکام بالا دوام و پایداری مناسبی دارند ،در مقابل مواد شیمیایی
سالم مانده و به عنوان پر کاربردترین مصالح ساختمانی در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند.فایبرگلاس یا کامپوزیت پلیمری ورقی با
مقاومت بالا در برابر گرما و پوششی مناسب به عنوان سایه بان است.

 

ایرانیت پلاستیکی همان فایبرگلاس است؟

 

  • ایرانیت سیمانی و پلاستیکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی جهت پوشش سقف و شیروانی است.
  • ایرانیت نوعی صفحه موجدار است که برای پوشش سقف یا ایجاد پوشش و دیوار به کار می رود.
  • جنس آن ممکن است فایبرگلاس باشد یا پنکوسیم یا سیمانی باشد.

 

ابعاد ورق فایبرگلاس چقدر است؟

 

معمولا ورق های فایبرگلاس به صورت توپهایی با عرض 100 و 150 و 200 و 250 و 300 سانتی متر با طول 20تا 30 متر بسته بندی می شوند.

 

تفاوت ورق فایبرگلاس 300 گرم و 450 گرم چیست؟

 

سوالی که اکثر مشتریان می پرسند این است که کدام ورق برایشان مناسب تر است و اساسا کدام گزینه انتخاب بهتری است؟
در پاسخ به این سوال همیشه گفته می شود که هر چقدر ضخامت ورق فایبرگلاس بیشتر باشد نتیجتا مقاوم تر و با دوام تر خواهد بود.ورق های
فایبرگلاس 300 گرم به ازای هر متر مربع سطحی وزنی برابر 300 گرم دارند.در ورقهای فایبرگلاس 450 گرم وزن یک متر مربع از این ورق حدود450
گرم یا 33درصد سنگین تر و در نتیجه 33درصد با کیفیت تر از ورق های 300گرم خواهد بود.

 

ورق های فایبرگلاس چه مدت دوام دارند؟

 

ورق های فایبرگلاس با توجه به ماهیت تولیدی بر اساس رزین و پشم شیشه در برابر تابش مستقیم نور خورشید به مرور از بین خواهند رفت.
ولی این زمان با توجه به اقلیم جغرافیایی و شرایط نصب و استفاده می تواند متغیر باشد.ولی به صورت کلی در آب و هوای شهری مثل تهران
این ورق ها حدود 10 تا 15 سال دوام خواهند داشت.

 

ايرانيت

[caption id="attachment_2308" align="alignnone" width="300"]فایبرگلاس فایبرگلاس[/caption]

با توجه به تنوع و گستردگی اوزان و ابعاد ورق های فایبر گلاس با توجه به دو فاکتور حجم و نوع ورق فایبرگلاس این ورق ها به دو گروه
تقسیم می شوند :

ورق های موجود در انبار که متداول بازار بوده و هر روز ارسال دارند،در تهران 1 تا 2 ساعته و برای شهرستان یکروزه قابل ارسال است.
گروه دوم ورق های فایبرگلاس تولیدی هستند که باید تولید شده و برای مشتری ارسال شوند ،این ورق ها معمولا یک هفته زمان می برند.

ورق فایبر گلاس اپوکسی چیست؟

ساخت فایبرگلاس به کمک ترکیب مواد مختلفی از جمله مواد پلیمری و پشم شیشه انجام می‌شود. هر یک از این مواد اولیه مورد استفاده
نقشی خاص را در ساختار فایبرگلاس ایفا می‌کنند. در فایبرگلاس اپوکسی، رزین اپوکسی به عنوان یک ماده‌ی پلیمری به عنوان یک چسباننده‌ی
پایه به کار می‌رود. همچنین این رزین باعث می‌شود تا نیروهای خارجی همچون تنش‌های کششی و فشاری در سراسر قطعه پخش شده و
استحکام آن را بالا می‌برد.

ايرانيت سيماني

استفاده از پشم شیشه در فایبرگلاس نیز برای تقویت کردن ساختار آن است. در ادامه به ویژگی‌های این ورق که باعث برتری آن نسبت به دیگر مواد ورق فايبرگلاس می‌شوند اشاره می‌کنیم.

 آیا ورق فایبر گلاس اپوکسی تنها نوع فایبرگلاس است؟

خیر. در ساخت فایبرگلاس از انواع دیگر رزین‌ها نیز استفاده می‌شود. از جمله‌ی مهم‌ترین این رزین‌ها می‌توان به پلی‌استر و وینیل استر اشاره
کرد. هر یک از این رزین‌ها مزیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را داشته و این مسئله باعث برتری آن‌ها نسبت به یک‌دیگر می‌شود.برای مثال فایبرگلاس پلی‌استر در مقایسه با انواع دیگر فایبرگلاس از مقاومت کمتری در برابر خوردگی برخوردار است. از طرفی وینیل استر که مقاومت در برابر خوردگی
بالاست، ورق فايبرگلاس در مقایسه با اپوکسی مقاومتش در برابر حرارت بالا کمتر است.

ورق سيماني

انواع پشم شیشه در ورق فایبر گلاس اپوکسی مواد اولیه‌ی دیگری که در بخش‌های قبل به آن اشاره کردیم، پشم شیشه است. شاید این سوال
پیش بیاید که چه نوع پشم شیشه‌هایی در ساخت فایبرگلاس اپوکسی به کار می‌روند و استفاده از هر کدام آن‌ها چه تفاوتی در خصوصیات
ورق فايبرگلاس محصول نهایی ایجاد می‌کند؟

ورق ايرانيت سيماني

در ساخت این فایبرگلاس‌ها از دو نوع الیاف سوزنی و حصیری استفاده می‌شود. البته اغلب کارخانه‌ها ترکیب این دو الیاف را نیز در تولیدات
خود استفاده می‌کنند. الیاف سوزنی که وزنی پایین‌تر دارند سبک‌تر از الیاف حصیری بوده و از این حیث بر آن‌ها برتری دارند. اما استحکام الیاف
ورق فايبرگلاس حصیری بسیار بیشتر از نوع سوزنی آن است. از نظر سطح قیمت نیز می‌توان گفت الیاف حصیری گران‌تر از الیاف سوزنی هستند.

ايرانيت گالوانيزه

از مزایای استفاده از ترکیب این دو الیاف می‌توان به ایجاد تعادل در وزن و قیمت فایبرگلاس اپوکسی اشاره کرد.البته این‌ها تنها مواد اولیه مورد
استفاده در ساخت فایبرگلاس نیستند و موارد دیگری نیز هم‌چون «شتاب‌دهنده‌ی کبالت و سرب»، «هاردنر اپوکسی»، «اروزیل»، «تیتان» و
ورق فايبرگلاس «کربنات کلسیم» نیز در ساخت آن به کار می‌روند.

[caption id="attachment_2309" align="alignnone" width="300"]فایبرگلاس فایبرگلاس3[/caption]

انواع پارامترها در بررسی ورق فایبر گلاس اپوکسی

در شناخت و بررسی انواع فایبرگلاس به پارامترهای مختلفی پرداخته می‌شود. در حقیقت هر یک از این پارامترها و اندازه‌ی آن‌ها باعث می‌شوند
ورق فايبرگلاس کاربردهای متفاوتی برای انواع این فایبرگلاس‌ها مشاهده شود. مهم‌ترین این پارامترها شامل موارد زیر می‌شوند.

ورق ايرانيت گالوانيزه

• چگالی
• استحکام کششی
• استحکام خمشی در دماهای مختلف (23 و 150 درجه سانتی‌گراد)
• مقاومت فشاری موازی با لایه‌ها
• مقاومت فشاری عمود با لایه‌ها
• مقاومت در برابر ضربه
• ولتاژ آزمون 1 دقیقه
• شاخص درجه حرارت
• مقاومت لایه لایه شدگی
• انقباض پس ورق فايبرگلاس از 30 روز در 180 درجه سانتی‌گراد
• درصد جرمی از فایبرگلاس

مزایای ورق فایبر گلاس اپوکسی

ورق فایبرگلاس به دلیل ساختار و نوع طراحی‌ای که دارد ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته که به عنوان مزیت‌های آن تلقی می‌شوند.
ورق فايبرگلاس این مزایا عبارتند از:

• مقاومت بسیار بالا: به دلیل استفادهورق فايبرگلاس  از انواع رزین همچون رزین اپوکسی در ساخت این ورق‌ها، مقاومت آن‌ها در برابر انواع نیروها و
ضربه‌ها بالاست.
• وزن سبک: فایبرگلاس وزن سبکی داشته و این مسئله باعث وارد نشدن بار اضافی در هنگام استفاده از آن می شود.
• مقرون به صرفه بودن: استفاده از فایبرگلاس در مقابل بسیار از مواد دیگر بسیار به صرفه و اقتصادی‌ست.

انواع رابيتس سقف

• مقاومت در برابر مواد شیمیایی: این ویژگی سبب می‌شود که فایبرگلاس اپوکسی در برابر مواد خورنده‌ی مختلف دچار خوردگی نشده
و بافت آن استحکام خود را حفظ کند.
• مقاومت در برابر اشعه‌ی UV: با این ویژگی دوام و ماندگاری این ماده در برابر نور خورشید به حداکثر زمان ممکن می‌رسد و این اشعه
باعث کاهش کیفیت و استحکام آنورق فايبرگلاس  نمی‌شود.
• امکان تولید در شکل‌ها و طرح‌های متنوع: یکی از مزیت‌های مهم فایبرگلاس اپوکسی وجود آن در طرح‌ها و شکل‌های مختلف است.

کاربرد ورق فایبر گلاس اپوکسی

در این بخش به کاربردهای متعدد فایبرگلاس می‌پردازیم. وجود خاصیت‌های مختلف در ورق فایبرگلاس اپوکسی آن را به قطعه‌ای مهم در
صنعت تبدیل کرده است. در ادامه انواع کاربردهای آن را معرفی خواهیم کرد.کاربرد به عنوان عایق: این کاربرد بیشتر در مخازن مختلف
مایعاتی نظیر آب و اسید دیده می‌شود. استفاده از فایبرگلاس در این موارد ضامن جلوگیری از خوردگی بدنه‌ی این مخازن است.

ايرانيت فايبرگلاس

• استفاده در ساخت قطعات مختلف خودرو همچون سپر.
• صنایع دریایی
• صنایع هوایی ورق فايبرگلاس
• کاربرد در ساخت ایرانیت
• کاربرد در ساخت تجهیزات پزشکی
• در ساختمان سازی و در پارکینگ‌ها
• طراحی داخلی ساختمان
• در ساخت دستشویی، استخر و …
• ساخت سیلوهای سیمانی

خرید ورق فایبر گلاس اپوکسی

امروزه تولیدکنندگان مختلفی در کشور در حال تولید انواع فایبرگلاس هستند. این تولیدکنندگان با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و به کار بردن
دانش روز دنیا انواع ورق اپوکسی فایبرگلاس را با بهترین کیفیت تولید می‌کنند.قیمت عرضه این محصول در فروشگاه رزین فایبرگلاس به عوامل
مختلفی همچون قیمت مواد اولیه فایبرگلاس وابسته است. در این میان قیمت الیاف شیشه فایبرگلاس و قیمت رزین اپوکسی از تاثیرگذارترین
عوامل بر قیمت تمام شده‌ی این محصول هستند.

ورق پلاستيکي

مقاله قبلی:
نمد صنعتی
مقاله بعدی:
ورق میکا خشک و نرم
آخرین مقالات
شیلنگ سیلیکونی نسوز
شیلنگ سیلیکونی نسوز
ورق نسوز

ورق ايرانيت شاني

در شناخت و بررسی انواع فایبرگلاس به پارامترهای مختلفی پرداخته می‌شود. در حقیقت هر یک از این پارامترها و اندازه‌ی آن‌ها باعث می‌شوند
کاربردهای متفاوتی برای انواع این فایبرگلاس‌ها مشاهده شود. ورق فايبرگلاس مهم‌ترین این پارامترها شامل موارد زیر می‌شوند.

لوله سيماني

• چگالی
• استحکام کششی
• استحکام خمشی در دماهای مختلف (23 و 150 درجه سانتی‌گراد)
• مقاومت فشاری موازی با لایه‌ها
• مقاومت فشاری عمود با لایه‌ها
• مقاومت در برابر ضربه
• ولتاژ آزمون 1 دقیقه
• شاخص درجه حرارت
• مقاومت لایه لایه شدگی
• انقباض پس از 30 روز در 180 درجه سانتی‌گراد
• درصد جرمی از فایبرگلاس

ورق گالوانيزه

  • ورق فایبرگلاس صاف و موج دار1200 گرمی یا ورق فایبر کامپوزیتی از الیاف شیشه با مواد پلیمری است.
  • در ورق فایبرگلاس 1200 گرمی چون وزن ورق بیشتر است طول آن به تناسب کمتر می شود.
  • که از پشم شیشه به عنوان ماده تقویت کننده و از مواد پلیمری به عنوان مواد زمینه استفاده می شود .

پلي کربنات

  • ورق فایبرگلاس یا ورق فایبر نوعی پوشش است که از مواد نفتی و پشم شیشه ساخته می شود .
  • وزن آن سبک می باشد و دارای پایداری و استحکام بالا در برابر عوامل شیمیایی و نیز در برابر اشعه u v می باشد.
  • طول در ورق فایبرگلاس صاف و موج دار متغییر است که این طول بین 22 متر تا 30 متر است که هر چقدر وزن ورق بالا رود طول آن کمتر می شود.
  • در برابر عوامل بیرونی از قبیل رطوبت، سرما، حرارت، ورق فايبرگلاس صدا و اشعه مقاومت بسیار بالایی را دارا می باشد.

شيرواني

انواع رزین ها در ساخت مخازن فایبر گلاسیا ورق فایبر کامپوزیتی عبارتند از پلی استر ، وینیل استر ، ورق فايبرگلاس ابوکسی می باشد.

در برابر نور خورشید تجزیه نمی شود. این محصول به دلیل کم هزینه بودن خود مورد استقبال مشتری قرار می گیرد.

معایب ورق فایبرگلاس

  • ورق فایبر گلاس در برابر آفتاب تغییر رنگ داده و به رنگ زرد تبدیل می شود.
  • قابلیت استفاده در مناطق بادخیز را دارا نمی باشد.
  • در برابر بارش های تگرگ مناسب نمی باشد و امکان سوراخ شدن آن وجود دارد.
  • این ورق ها خاصیت شکنندگی دارند.

مزایای ورق فایبرگلاس

به دلیل داشتن وزنی سبک که علت این وزن کم استفاده از مواد به خصوص در ساخت آن می‌باشد، به صورتی که باعث شده در استفاده از این
نوع ورق وزن قطعات ساخته شده به شدت کاهش پیدا کند، به همین دلیل یکی از مهم ترین کاربرد های این ورق در ساخت قطعات برای هواپیماها
و… ورق فايبرگلاس می باشد.

ورق شيرواني

به دلیل دارا بودن استحکام بالا در مقابل ضربه و… مانند فلزات عمل کرده ورق فايبرگلاس و تقریبا می‌توان تحمل ضربه از سوی این ورق را با ورق های از جنس آهن مقایسه نمود.دارای دوام بسیار بالا در مقابل اشعه های یو وی uv که از خورشید ساطع می شود و از طرفی دارای مقاومت شیمیایی بالا در صنعت ساخت و ورق فايبرگلاس ساز مواد می باشد.

ايرانيت کرکره

در ساخت ورق هایی از جنس فایبر گلاس از طرح های مختلف، رنگ های متفاوت استفاده گردیده و هم چنین از کیفیت سطحی بالا بر خوردار می
باشد. به همین دلیل باعث شده که علاوه بر داشتن این گونه مزیت ها ورق فایبر گلاس از نظر اقتصادی قیمتی قابل توجیه و از لحاظ اقتصادی مناسب
می باشد.در ساخت مخازن نگهداری اسید، مواد شیمیایی و… از ورق فایبر گلاس استفاده می شود. ورق فایبر گلاس در طبیعت تجزیه نمی‌شود.

فایبرگلاس چیست؟

فایبرگلاس ماده پلاستیکی است از ترکیب رزین های مختلف پلیمر با پشم شیشه که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و در ساخت انواع
مجسمه ها، سازه های بزرگ (مثل کشتی، سرسره و همینطور پوشش سقف گلخانه و نورگیر)از آن استفاده می شود، مواد فایبرگلاس ورق
فایبرگلاس شفاف (ایرانیت پلاستیکی)ورق فایبرگلاس از مخلوط رزین پلی استر، الیاف شیشه، رنگ و مواد دیگری تشکیل شده است و کاربرد آن
بیشتر در مکان هایی است که به پوشش همراه با نور نیاز ورق فايبرگلاس داسته باشند

رابيتس

سقف پاسیو و نورگیر هاساخت گلخانه ها پارکینگ ها و آلاچیق ها ورق ایرانیت پلاستیکی ورق های ایرانیت پلاستیکی به علت مقاومت بالایی
که در برابر تابش نور خورشید دارند را می توان به جرئت به عنوان بهترین نوع طلق ضد آفتاب و مقاوم ترین طلق پلاستیکی با قابلیت نوردهی نامید
.البته از نظر زیبایی و بازدهی نور، می توان پلی کربنات را گزینه ی مناسب تری دانست ولی مقاومت پلی کربنات در آفتاب بعلت anti uv، دو و حتی
سه برابر فایبرگلاس است که البته بعد از مدتی ظاهر شفاف خود را از دست می دهد

فايبرگلاس

. شیوه نصب ایرانیت پلاستیکی با ورق پلی کربنات بسیار متفاوت می باشد باید گفت که سازه ی زیرین و همینطور نوع نصب بیشترین تاثیر را در
مقاومت وهمینطور آب بندی سقف ها دارد حتی اگر از ایرانیت های سیمانی و یا ورق های گالوانیزه آهنی هم استفاده کنید، باز هم نصب غیر
اصولی باعث کنده شدن و یا آبدهی سقف می شود،بهترین سازه برای نصب ایرانیت های پلاستیکی، سازه فلزی ساخته شده با پروفیل های
آهن است.ورق فايبرگلاس

پشم شيشه

از ویژگی های ساندویچ پانل فایبر گلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خاصیت زد آب آن
.مقاومت در برابر ضربه ورق فايبرگلاس
مقاومت در برابر اشعه بنفش
تنوع رنگ و طرح های خاص برای انواع استفاده ها
خاصیت ترکیب شدن با مصالح دیگرر ورق فايبرگلاس
از معایب ساندویچ پانل فایبر گلاس هم می توان به خاصیت شکنندگی و عدم استفاده آن در محیط های باد خیز اشاره کرد.

رابيتس آماده

موارد مصرف ورق فایبرگلاس صاف و موج دار 900 گرمی
ورق فایبرگلاس 900 گرمی یا ورق فایبر کامپوزیتی در نورگیر سالن های سوله ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در سقف یا بدنه گلخانه ها ، در مزارع یا باغ ها و یا در ویلا سازی از ورق های فایبرگلاس استفاده می شود.

سقف پارکینگ های ساختمانی و یا مجتمع های تجاری را با ورق های فایبرگلاس پوشش می دهند.

امروزه اکثر کارخانه ها در دنیا مخازن آب و اسید خود را با استفاده از فایبرگلاس عایق نموده اند.

فایبرگلاس از پوسیدگی و از بین رفتن مخازن و ضررهای ناشی از آن جلوگیری می کنند .

این محصول پوششی مناسب ورق فايبرگلاس  برای مخازن است.

رابيتس کاري سقف

اگر بخواهیم به طور کلی درباره فایبرگلاس توضیح دهیم، بهترین مشخصه این است که درباره ترکیبات و مواد تشکیل دهنده آن در ابتدا برای شما بگوییم. فایبرگلاس نوعی کامپوزیت از الیاف شیشه با مواد پلمیری بوده که از پشم شیشه به عنوان یک عامل تقویت کننده و همچنین از مواد پلیمری به عنوان مواد زمینه ای استفاده می کند. ورق موجود در فایبرگلاس از اختلاط عناصرورق فايبرگلاس  مختلفی تشکیل شده است.

جدول قيمت ايرانيت سيماني

از این موادها می توان در ابتدا به رزین پلی استر، الیاف شیشه، رنگ و . . . اشاره کرد. این ترکیب یک گزینه بسیار مناسب برای پوشش قرار دادن تجهیزات مختلف است. یکی از این موارد در پوشش قرار دادن مخازن مختلف توسط فایبرگلاس است. معمولا فایبرگلاس همانطور که در بالا به آن اشاره شد، از ترکیبات مانند رزین پلی استر، الیاف شیشه و یا رنگ تشکیل ورق فايبرگلاس  می شود.

قيمت ايرانيت سيماني امروز

حال این امکان وجود دارد که چنین ترکیبی به منظور افزایش میزان مقاومت و یا کارایی بیشتر، تغییر کرده و به شکل های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان مثال اگر قرار باشد از ورقه های فایبرگلاس در صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرد، وزن آن را کمتر کرده و سپس در این زمینه ها از آن استفاده می شود. از نمونه های مورد استفاده در ساختمان سازی می توان به ایرانیت یا حتی ساندویچ پانل های فایبرگلاس اشاره کرد. به همین دلیل برای این که بتوانید در زمینه انتخاب فایبرگلاس موفق تر عمل کنید، بهتر است حتما در ابتدا از این ترکیب بر اساس زمینه کاری خود استفاده کنید.

خرید و فروش آنلاین...
ما را در سایت خرید و فروش آنلاین دنبال می کنید

برچسب : https,boursahan,com, نویسنده : amirhosein aamiraamir بازدید : 102 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:55

پشم شیشه

پشم شیشه از ذوب شيشه و تبديل آن به الياف ريز توليد مي‌شود.اين الياف به صورت رول يا پانل در آمده و برای مصرف به بازار عرضه می‌شوند.
پشم‌ شيشه در مقابل آتش مقاوم است.اين عايق انواع و كاربردهای گوناگونی دارد و نصب آن مطابق دستورالعمل سازنده انجام می‌شود.
پشم‌ شيشه به راحتی بريده شده و نصب می‌گردد.پشم سنگ و پشم شیشه مواد الیافی هستند و ضریب مقاومت حرارتی و صوتی بسیار
خوبی دارند.

پشم شیشه

[caption id="attachment_2313" align="alignnone" width="300"] پشم شیشه پشم شیشه[/caption]

مهم‌ترین فرق این دو، اختلاف در مقاومت حرارتی آنها می‌باشد.دمای عملکرد برای پشم سنگ حداکثر 750 درجه سانتیگراد و برای
حداکثر 250 درجه سانتیگراد می‌باشد.پشم سنگ تا 1000 درجه سانتی‌گراد می‌تواند از خود مقاومت نشان دهد و در سازه‌هایی که مقاومت در
برابر حریق و عایق‌بندی صوتی در نظر باشد و یا در سازه‌هایی که مواد قابل احتراق و انفجار نگهداری می‌شوند ترجیح داده می‌شود.

جدول قيمت ايرانيت سيماني

مقاومت حرارتی پشم سنگ با ضخامت آن نسبت مستقیم دارد.پشم سنگ و طی یک فرآیند کاملا اتوماتیک برش خورده و داخل پانل
قرار می‌گیرند به شکلی که با حفظ مقاومت فشاری پانل و با استفاده از اتصالات پراکنده کل پستی و بلندی‌های پانل را می‌پوشانند.

 

قيمت ايرانيت سيماني امروز

در زبان انگلیسی به fiberglass, rockwool, glass wool اطلاق میشود.  از انواع الیاف معدنی است که در واقع پشم
شیشه نوعی عایق حرارتی صوتی میباشد که متشکل از مواد بازیافت شده از شیشه ذوب شده همراه با مقداری ماسه معمولی و رزین است.
الیاف بسیار کوچک و ریز است وسوزنی شکل می باشد. یک رول از معادل حداقل 10 بطری شیشه بازیافتی است.

قيمت ايرانيت فلزي

به صورت رشته های  یا شیشه ای تولید می شود و شامل الیاف استوانه ای نسبتا کوتاه طولی است. اصطلاح پشم
نیز مترادف با فیبر بازیافتی یا ضعیف شده میباشد.

وزن ايرانيت سيماني

استفاده از در سطح جهانی بیش از 70 سال سابقه دارد و در ایران در حدود 40 سال است که صنعتگران در بخش های خصوصی و
دولتی این الیاف را تولید میکنند. هرچمد در بازه گسترده تری میتوان گفت که به طور کلی استفاده و تولید الیاف معدنی به سال 1800 میلادی در
بخش بین المللی میرسد.

 

انواع پوشش پشم شیشه

1. فویل آلومینیومی

2. بافت سیاه شیشه ای

3. الیاف پارچه ای شیشه ای

کاربری
1. عایق دیوار حفره

2. کاشی های سقف

3. دیوار پرده

4. مجرای لوله کشی

5. عایق صوتی

6. عایق حرارتی

7. ساندویچ پانل ها

8. کانال های هوایی که قبلا عایق شده اند

9. ساخت مخازن

10. کاربری های گوناگون صنعتی وساختمانی و…

 

محدوده دمایی مناسب برای پشم شیشه پشم شیشه 2

بازه دمایی متعادل برای در کاربردهای گوناگون از منفی صد و نود وپنج درجه سانتیگراد تا صد و بیست درجه سانتی گراد است.
اما در کاربرد های خاص این بازه دمایی به 450 درجه   سانتیگراد می رسد.

مقاومت دمایی پشم شیشه

پشم شیشه نیز مانند سایر عایق ها تا دمای خاصی قادر به تحمل دما میباشد که آستانه دمایی تا 550 درجه سانتیگراد است
اما با این تفاوت که نقشی در روند توسعه آتش سوزی ندارد و گازهای گلخانه ای و سمی در هنگام آتش سوزی از خود تولید پشم
شیشه  نمیکند.

وزن هر متر مربع ايرانيت سيماني

پشم شیشه یا GlassWool ساختار الیافی و فیبری دارد. این ساختار، باعث می شود که  خواص آکوستیک خوبی از خود نشان دهد
و می توان از به عنوان عایق صوتی نیز استفاده کرد.  را از شیشه بازیافتی به همراه مقداری ماسه معمولی و رزین
مخصوص تولید می کنند. یک رول از  معادل حداقل ۱۰ بطری شیشه بازیافتی است.

ايرانيت فايبرگلاس

این محصول به رنگ در ضخامت 1 سانت سفید و طول و عرض 100*200 سانتی متر می باشد. پشم شیشه مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارد.
به دلیل ساختار بسیار مشابه با پشم سنگ، استاندارد ASTM، در بسیاری از موارد، استاندارد مشترکی برای هر دو نوع عایق در نظر
گرفته است.

ايرانيت

پشم شیشه در ابعاد و اندازه های مختلف از جمله لوله ای، فله ای، پتویی و لحافی ارائه می شود و یکی از پرکابردترین انواع عایق های گرم محسوب
می شود.قیمت به سه مورد بستگی دارد: 1.نوع روکش 2.کیفیت (کارخانه تولیدی) 3. ضخامت 4.دانسیته یا تراکم پشم
شیشه  در هر مترمکعب تقسیم‌بندی  بر اساس مصرف بدون لفاف Un facing:

ايرانيت سيماني

ایندارای هیچ‌گونه لفافی نبوده و با نام پتویی نیز شناخته می‌شود که معمولاً برای دیگ‌های بخار و سیستم‌های دوجداره، دیگ‌های شوفاژ، آبگرمکن، اجاق گاز و کلیه لوازم و محصولاتی که دارای سیستم‌های حرارتی مستقیم می‌باشند، مورد مصرف قرار می‌گیرد و در بعضی
موارد نیز در سقف  سالنها و سوله‌هایی که بصورت دولایه پوشش می‌شوند، از این نوع پشم شیشه استفاده می‌گردد.

 

پشم شیشه با لفاف کاغذ کرافت K

 

این نوعکه با لفاف کاغذ کرافت پوشش داده شده است، علاوه بر کاربرد درتأسیسات ساختمانی و صنعتی، ایزوله کردن لوله‌های آب
سرد و گرم، سقف‌های دوجداره سالن‌های تولید دام و طیور نیز مورد مصرف می‌باشد و معمولاً با ضخامت‌های ۲۵ و ۵۰ میلیمتر تولید می‌گردد.
پشم شیشه پشم شیشه با لفاف کاغذ آلومینیوم مسلح پلی‌اتیلن‌دار با نخ شیشه FEGK و کاغذ آلومینیوم ساده پلی‌اتیلن‌دار FEK:

ورق سيماني

این پشم شیشه که در ضخامت‌های ۲۵ و ۵۰ میلیمتر و با دانسیته‌های ۱۰، ۱۲، ۱۶، ۲۰ تولید می‌گردد، بیشترین حجم مصرف بازار ایران را تشکیل می‌دهد.ضخامت ۲۵ میلیمتر معمولاً برای کانال‌های انتقال هوا و پوشش لوله‌ها در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد و ضخامت ۵۰ میلیمتر جهت
پوشش سقف سوله و سالن تولید کارخانجات، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و سایر مراکز صنعتی، قابلیت مصرف داشته که با توجه به شرایط جغرافیایی
منطقه باید از دانسیته‌های پشم شیشه  مختلف بهره برد.

ورق ايرانيت سيماني

پشم شیشه با انواع لفاف‌های رنگی C-VAPOR RETARDERS:

مدت زمان زیادی است که تمام سالن‌ها و سوله‌ها با عایق پشم شیشه و روکش کاغذ آلومینیوم ساده و مسلح پوشش داده می‌شوند و همواره
کسانی که در این محیط‌ها فعالیت می‌نمایند رنگ یکنواخت نقره‌ای فویل آلومینیوم که به مرور زمان تیره می‌گردد را مشاهده می‌کنند. فلز آلومینیوم
بدلیل ماهیت فیزیکی خود میل زیادی به ترکیب و واکنش با گاز اکسیژن موجود در هوا داشته و پس از واکنش، یک لایه بسیار نازک از اکسید آلومینیوم
در سطح فلز تشکیل می‌دهد پشم شیشه  که رنگ آن تیره‌تر از خود آلومینیوم است.

ايرانيت گالوانيزه

شرکت پشم شیشه پارس، برای اولین بار و به منظور ایجاد تنوع، شادابی و زیبایی در فضاهای صنعتی اقدام به تولید پشم شیشه با لفاف‌های کاغذ آلومینیوم ساده و مسلح پلی پشم شیشه  اتیلن‌دار به صورت رنگی (در رنگهای شاد و متنوع) نموده است.

ورق ايرانيت گالوانيزه

انتخاب این نوع لفاف برای پشم شیشه، مصرف‌کنندگان و صنعتگران را قادر خواهد ساخت که با استفاده از رنگهای شاد و متنوع در پوشش سقف
سازه‌ها با کمترین هزینه، محیطی سرشار از انرژی و پویایی به همراه تأثیرات روحی و روانی مثبت در جهت افزایش بهره‌وری نیروهای انسانی فراهم آورند.
از دیگر مزایای این نوع پوشش،بهره‌مندی از کاهش اثر گذشت زمان و حذف خستگی‌های مفرط حاصل از کار در محیط‌های نازیبا می‌باشد.

پانل

پانل تخته‌ای دارای جرم حجی بالاتری نسبت به پهای رولی بوده و به عنوان عایق حرارتی و صوتی در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.
عایق پانل در ابعاد ۱۲۰۰۱۰۰۰ میلیمتر تولید می‌گردد که در صورت نیاز، امکان تولید آن در ابعاد گوناگون نیز وجود دارد. حداقل دانسیته در پانل تخته‌ای
۲۸ کیلوگرم بر مترمکعب و حداکثر ۱۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب می‌باشد. بیشترین مصرف این نوع  در دیوارها، سردخانه‌ها، استودیوهای
ضبط صدا، تالارهای تئاتر و سینما می‌باشد.

عایق لوله:

عایق پیش‌ساخته‌ای است که با دانسیته‌های مختلف جهت پوشش سطح خارجی لوله‌های آب گرم و سرد تأسیسات ساختمانهای عظیم و
سیستم‌های انتقالی صنایع گاز  و پتروشیمی به کار می‌رود.

ايرانيت فايبرگلاس

طول عایق لوله از ۹۰۰ میلیمتر تا ۱۲۰۰ میلیمتر و ضخامت آن ۲۵ یا ۵۰ میلیمتر است که با توجه به سایز لوله‌ها از ۲/۱ اینچ تا ۲۵ اینچ قابل تولید
می‌باشد.محدوده دمایی کهدر آن مقاومت دارداین ماده مانند سایر محصولات تا دما‌های خاصی کاربرد دارد. حداکثر دمایی که پشم
شیشه می‌تواند تحمل کند دمای ۵۵۰ درجه سانتی گراد است. این ماده در هنگام حریق گاز‌های سمی و گلخانه‌ای تولید نمی‌کند و در روند اطفای
حریق نقشی ندارد.

عوامل انتخاب پشم شیشه مناسب

از عواملی که می‌توان براساس آن‌ها مناسب را انتخاب کرد شامل نوع لفاف یا روکش، ضخامت و دانسیته است.انتخاب نوع لفاف
نسبت به بسیار مهم‌تر است. چراکه تا زمانی که عایق نتواند رطوبت فضا را جذب کند. تعیین کردن نوع لفاف مناسب
می‌تواند به بهترین شکل ممکن وظیفه عایق را اجرا کند.

دانسیته پشم شیشه

دانسیته این ماده در حدود ۹۶-۲۴ کیلوگرم بر متر مکعب است و میزان مقاومت فشاری  نیز کم است. تنوع در میزان دانسیته یکی
از مزیت‌های مهم این ماده است.

مزایا و معایب پشم شیشه

از مزایای این ماده می‌توان به برخورداری از دانسیته‌های مختلف اشاره کرد. هم چنین نصب آسان، سبکی عایق این ماده، سوختن کند و انتشار
دادن گاز سمی به میزان کم است.هم چنین خاصیت آکوستیک نیز از مزایای این محصول است.از معایب این ماده نیز این است که در برابر رطوبت
مقاومت کمی را از خود نشان می‌دهد. هم چنین در تماس با این ماده مشکلاتی برای بینایی، تنفس و ریه ایجاد می‌گردد.

ویژگی های پشم شیشه

به دلیل ساختار الیافی خود عایق خوبی در برابر سر و صدا می باشد. به همین دلیل از این متریال می توان به عنوان عایق صوتی
و آکوستیک در ساختمان استفاده نمود.این عایق با چگالی یا دانسیته های مختلف در بازار موجود بوده و چگالی این عایق گستره ای بین ۲۴ تا
۹۶ کیلوگرم بر متر مکعب را پوشش می دهد.

ورق پلاستيکي

می تواند با فویل آلومینیومی، الیاف پارچه ای شیشه ای و یا بافت سیاه شیشه ای پوشانده شود.این عایق حرارتی، صوتی
باعث کاهش مصرف انرژی می شود و با ایجاد تعادل در گرمایش و سرمایش محیط، از هدر رفت انرژی جلوگیری به عمل می آورد.عایق پشم
شیشه مقاومت بالایی در برابر حرارت و گرما دارد و نوعی عایق کندسوز محسوب می شود که نقشی در گسترش آتش ندارد.

ورق ايرانيت شاني

هنگامی که در معرض آتش قرار می گیرد گاز سمی از خود تولید نمی کند.تحمل حرارتی مانند سایر عایق ها تا دمای خاصی می
باشد و می تواند تا دمای ۵۵۰ درجه سانتی گراد را تحمل کند.بازه دمایی برای این عایق از منفی صد و نود و پنج درجه سانتیگراد تا صد و بیست
درجه سانتی گراد می باشد. عایقی بسیار سبک است و نصب آن به آسانی قابل انجام می باشد.

نقاط ضعف پشم شیشه

به دلیل سوزنی بودن الیاف امکان ایجاد خراش بر روی پوست وجود دارد. علاوه بر آن این الیاف برای ریه مضر بوده و در صورت ورود
ذرات معلق آن در ریه احتمال مبتلا شدن به بیماری تنفسی وجود دارد. در بعضی موارد ممکن است که تماس مستقیم با به صورت
مداوم موجب بروز سرطان شود. بنابراین در حین نصب استفاده از عینک، دستکش و لباس های آستین بلند الزامی می باشد.

لوله سيماني

سرطان زاییحتی بر روی حیوانات تأثیر می گذارد و باعث ایجاد تومور می شود.ساختار سلولی به صورت سلول
باز است و به همین دلیل آب و بخار آب جذب آن می شود. عایق مقاومت کمی در برابر رطوبت و آب از خود نشان می دهد و در
صورت مرطوب شدن مقاومت حرارتی آن کاهش می یابد.

ورق گالوانيزه

به دلیل مقاومت پایین در برابر رطوبت، اگر از آن ها برای عایق کاری فضاهای باز استفاده شود، باید حتما از روکش های آلومینیومی
یا روکش های ضد رطوبت بر روی آن استفاده شود.

استفاده از فناوری نانو در پشم شیشه

با پیشرفت تکنولوژی و ارتقا دانش، محققان سعی کردند تا با افزودن ویژگی هایی به مضرات آن را به حداقل برسانند و ویژگی های
آن را بهبود بخشند، در این باره می توان از تولید پانل های ایزو اکوستیک که از به کاربردن فناوری های جدید در عایق تولید شده است
، نام برد.

شيرواني

این پانل ها علاوه بر این که از مقاومت خوبی در برابر حرارت و آلودگی صوتی برخوردارند، در برابر رطوبت نیز مقاوم بوده و در رنگ بندی های مختلف به مشتریان عرضه می شوند. در ذیل چند نمونه که با تکنولوژی نانو فراوری شده اند را معرفی می کنیم.

 

پشم شیشه پلاست معمولی

از این محصول در سقف سوله های فلزی و یا پایین دیوارهای جداکننده و پارتیشن ها استفاده می شود.

پشم شیشه پلاست آنتی باکتریال

این نوع ازخاصیت ضد میکروبی و قارچ زدگی دارد.

پشم شیشه پلاست آنتی فایر

این عایق، خاصیت ضد حریق دارد و از گسترش آتش جلوگیری می کند، همچنین باعث کندسوزی پشم شیشه و محیط اطراف آن نیز می شود.

پشم شیشه پلاست آنتی استاتیک

آنتی استاتیک بودن این عایق باعث ایجاد خاصیت ضد بار الکتریکی می شود. همچنین این ویژگی باعث می شود عایق به راحتی شسته شود.

:پشم سنگ

پشم سنگ از ذوب کردن سنگ های اتش فشانی که به سنگ های آذرین معروف هستند به دست می آیند که به این دلیل در برابر آتش سوزی
بسیار مقاوم است.پشم سنگ نسبت به پشم شیشه دارای بافتی متراکم ترو مقاومت گرمایی بالاتری دارد همچنین عایق صوتی خوبی نیز هست
.پشم سنگ نیز مانند پشم شیشه به صورت رولی(فویلدار ،کرافت) و پانلی در ضخامت ها و دانسیته های متنوعی تولید می شوند که کاربرد های
گوناگونی از جمله عایق صوتی ،کف ها ،دیوارها،سقف ها ،مراکز تامین بخار،تجهیزات تهویه و ...می باشد.

ورق شيرواني

ظرفیت حرارتی این عایق بین 25- تا 230+ درجه سانتیگراد می باشد همچنین ضریب هدایت حرارتی آن 0.040 میباشد.دارای ضخامت بین 6 تا 8
میکرون می باشد،سازه های فلزی ساختمان ها هنگام بروز آتش سوزی داغ شده و تغییر شکل میدهد همین امر موجب فروریختن کل سازه میشود
برای جلوگیری از این مسئله سازه های فلزی مخصوصا ستون های ساختمان هارا با روشی مناسب به وسیله ی پشم سنگ عایق کاری میکنند

:مضرات استفاده از پشم سنگ

اگر افراد هنگام کار کردن با این محصول نکات ایمنی را رعایت نکنند در طولانی مدت باعث به وجود آمدن بیماری های تنفسی،پوستی و خارش میشود همچنین در صورت ورود گرد و غبار و ذرات آن در ریه باعث به وجود آمدن حساسیت های شدید و سوزش میشود.

:مزایای استفاده از پشم سنگ

مقاومت در برابر آتش سوزی،به دلیل نداشتن کلر هیچ اثر منفی بر روی فلزات ندارد همین امر یکی از امتیازات مهم این عایق می باشد،عایق صوتی
بسیار خوبی محسوب میشود،امکان رشد هرگونه (قارچ،باکتری،انگل)دربین منافذ و لایه های آن وجود ندارد و از همه مهم تر باعث صرفه جویی در
اتلاف انرژی در ساختمان می شود.

رابيتس

:پس از معرفی این دو محصول و شمردن نکات ضعف و قوت آنان به طور خلاصه میتوان به نکات زیر اشاره کرد

عایق های پشم سنگ و پشم شیشه هر دو ساختار الیافی دارند اما باتوجه به شرایط استفاده از آنان و نصب آنان متفاوت هستند.مثال: (برای
پوشش سقف سوله ها بهتر است از پشم شیشه و برای کف ها و دیوار ها بهتر است از پشم سنگ استفاده شود).اگر ضخامت الیاف پشم
شیشه بیشتر از اندازه 6/4 میکرون باشد

 

جنس حاصل از الیاف خشن و شکننده خواهد بودکه پس از مدت کمی الیاف خرد شده،حفره های بین الیاف تخریب و ضخامت عایق کم خواهد شد و خاصیت عایقی خود را از دست خواهد داد. بزرگترین نشانه این نوع ، ایجاد گرد و خاک زیاد در حین کار می باشد.

ايرانيت کرکره

عایق صوتی و حرارتی در ساختمان نقش بسزایی دارد.برای سقف های شیروانی این مورد اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

از دیرباز استفاده از  به عنوان عایق صوتی و عایق حرارتی استفاده می شده و امروزه نیز همچنان عایقی پر مصرف محسوب می شود.علاوه بر  از پشم سنگ یا فوم نیز می توان استفاده کرد که هر کدام در جای خود استفاده  می شوند.

فايبرگلاس

به صورت عمده در دو دسته تخته ای و رولی تولید و عرضه می شود.پشم شیشه رولی نیز در دو مدل زیر تولید و عرضه می شود :

ضخامت یک اینچ با عرض 120 سانت و طول 18 متر و کاردهی مفید 24 متر مربع

ضخامت دو اینچ با عرض 120 سانت و طول 15 متر و کاردهی مفید 18 متر مربع

ورق فايبرگلاس

در بازار انواع برندهای ه مانند ایزوران ،شیراز شتهارد ،ه آریانا ،  ایرانا
، ه پرلین و های متفرقه موجود است که با توجه به ضخامت ، دانسیته ،نوع بسته بندی ، کاغذ کرفت ، فویل یا متالایز بودن
و از همه مهم تر وزن توپ    قیمت های مختلفی دارند.

پشم سنگ

را به وسیله توری مرغی یا توری پلاستیکی در سقف شیروانی نصب می کنند.

علاوه بر مصرف در ساختمان و سقف شیبدار برای عایق کاری انواع دستگاه ،لوله ، مخزن ، موتورخانه و... کاربرد دارد.

مسلح فویل دار دوخته شده با کاغذ کرافت با ضخامت دو اینچ و تولید شرکت ایران یا پشم شیشه ایزوران یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار پشم شیشه ایران است.

خرید و فروش آنلاین...
ما را در سایت خرید و فروش آنلاین دنبال می کنید

برچسب : https,boursahan,com, نویسنده : amirhosein aamiraamir بازدید : 176 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:51

پشم سنگ

از ویژگی‌های مهم عایق ، مقاومت در برابر آتش می‌باشد. عایق حرارتی به مثابه نوعی حفاظ در برابر آتش
شناخته می‌شود چون آتش‌گیر نمی‌باشد و شعله‌ور نمی‌شود. هنگام بروز حریق سازه‌های فلزی (جذب حرارت زیاد و داغ شدن)، مقاومت مکانیکی
خود را از دست داده و کل سازه فرو می‌ریزد؛ بنابراین از عایق  برای عایق کاری سازه‌های فلزی استفاده می‌گردد (ستون‌ها و تیرهای
ساختمان را با با روش‌های مناسب عایق کاری می‌کنند) و حتی تا ده ساعت در صورت تداوم حریق برای سازه هیچ مشکلی به وجود
نمی‌آید.

پشم سنگ

[caption id="attachment_2319" align="alignnone" width="259"]پشم سنگ پشم سنگ[/caption]

و سرباره در انواع ایزو ترم (پشم خام فله)، ایزو بلانکت (پتویی)، ایزو پایپ (لوله‌ای)، فنوپانل (تخته‌ای فشرده) و فنوفلت (لحافی) تولید
می‌شود و کاربردهای مختلفی دارد، از جمله صنایع پالایشگاهی، نیروگاهی، صنایع غذایی، ساختمان و تأسیسات و حتی گلخانه‌های هیدرو پونیک
(بستر کشت بدون خاک)

فایبرگلاس

برای کاهش هزینه بالای انرژی در هنگام استفاده از ساختمان‌ها استفاده از عایق‌های حرارتی را ضروری می‌باشد البته استفاده از این عایق ممکن
است تا حدودی هزینه ساخت و قیمت تمام شده را بالا برد.

ورق فایبرگلاس

عایق حرارتی (Rock Wool) متشکل از الیاف معدنی است به همین دلیل گاهی به آن Mineral Wool هم گفته می‌شود. مواد تشکیل
دهندهٔ اولیه تولید این عایق، سنگ بازالت است.

عملکرد پشم سنگ

عملکرد خوبی نیز به عنوان عایق رطوبتی دارا می‌باشد. این نوع عایق می‌تواند مقدار زیادی رطوبت را در خود جمع کند و مانع از نم دادن
دیوارها و سقف شود.

 

روش ایجاد پشم سنگ - انواع پشم سنگ:

یک عایق صوتی-حرارتی با الیاف معدنی میباشد. ماده اولیه ی عایق ، بازالت است که از گروه سنگ های آذرین می باشد
و بازمانده فعالیت های آتشفشانی است. برای تولید ، بازالت را در دمای 1500 درجه سانتیگراد ذوب می کنند و با استفاده از روشهای
خاص آن را به الیافی بسیار ریز با قطر میکرونی تبدیل می کند. 97% کل محصول  را این الیاف تشکیل می دهد، 3% باقی مانده رزین
و روغن های مورد نیاز برای فرم دهی الیاف متناسب با نوع محصول مورد نیاز می باشد.

 

رابیتس

در حقیقت یک پوشش و عایق صوتی و حرارتی می باشد که با الیاف معدنی بوده و ماده اولیه تشکیل دهنده  بازالت است
که از گروه سنگ های آذرین می باشد و از باز مانده های فعالیت آتشفشان است برای ساختن و تولید  بازالت را در دمای مشخصی از
1500درجه سانتی گراد ذوب میکند با استفاده از روشهای خاص آن را به الیافی بسیار ریز با قطر میکرونی تبدیل می کند.

ایرانیت کرکره

97% کل محصول  را این الیاف تشکیل می دهد، 3% باقی مانده رزین و روغن های مورد نیاز برای فرم دهی الیاف متناسب با نوع محصول
مورد نیاز می باشد.این ماده به عنوان یکی از انواع مواد عایق در ساخت ساندویچ پانل ها مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع مختلف پشم سنگ

پشم سنگ از انواع مختلفی ساخته شده که هرکدام در جایی و به نوعی در صنعت بکار برده می شود. یکی از کاربرد های مهم این ماده عایق
فوق العاده مقاوم در ساخت ساندویچ پانل ها می باشد و پس از قرار گرفتن در لایه داخلی ساندویچ پانل آن را تبدیل به یک ساندویچ پانل دیواری
پشم سنگ یا سقفی مقاوم و عایق می کند.در ادامه برخی از انواع مدل های پشم سنگ را برای شما توضیح خواهیم داد.

مزایا و معایب پشم سنگ

 

این محصول جز سه نوع عایق برای پر کردن فضای خالی دیوار ها و سقف های ساختمان های مسکونی و تجاری است که مورد استفاده قرار میگیرد.
این سه نوع عایق عبارت اند از پشم شیشه، الیاف سلولزی و الیاف معدنی که پشم سنگ نیز جز الیاف معدنی دسته بندی میگردد. هر کدام از این
پشم سنگ عایق ها مزایا و معایب خود را دارند که به طور مختصر به آن میپردازیم.

خرید پشم سنگ

  • الیاف سلولزی، نوعی از عایق ها میباشند شبیه به پشم شیشه.
  • اما از مواد معدنی به جای شیشه برای تولید آن ها استفاده میگردد. دو نوع عایق معدنی وجود دارد:
  • این محصول که شامل سنگ های طبیعی همچون بازالت، دولومیت میباشد.
  • پشم سرباره که شامل الیاف از ضایعات ذوب شده فلزات درون ذوب آهن میباشد.
  • همانند پشم شیشه برای عایق کاری فضای خالی استفاده میگردند.
  • الیاف معدنی برای سالیان زیادی مورد استفاده قرار گرفته است.
  • بیشترین مورد مصرف این الیاف در بخش آمریکای شمالی و اروپا میباشد.
  • فواید پشم سنگ

پلی کربنات

نه تنها پشم سنگ یک ماده طبیعی تجدید پذیر و پایدار است. بلکه از فواید بی نظیری نیز برخوردار است. صدا را جذب می کند ، مانعی در برابر
آتش و گرما را حفظ می کند.عایق به دلیل داشتن خواص عالی آکوستیک بسیار مشهور است.با استفاده از ساختار فیبر متراکم و غیر جهت دار
پشم سنگ ، به طور موجی امواج صوتی را به دام می اندازد.و لرزش را کاهش می دهد تا یک راه حل کاهش نویز پیشرفته ارائه دهد.

عایق پشم سنگ صوتی پشم سنگ

برای پاسخگویی به مطالبات سختگیرانه قانون امروز ، عایق پشم سنگ ثابت شده است.که باعث کاهش نویز محیط ، ضربه و بازتاب می شود.
مقاوم در برابر آتش این محصول با استفاده از همان فرایندی که در قلب یک آتشفشان اتفاق می افتد ایجاد می شود.دمای تا 1000 درجه سانتیگراد
را تحمل می کند و نمی سوزاند.در صورت بروز آتش سوزی ، این محصول به گونه ای طراحی شده اند که پایدار بمانند و سرعت شعله ور شدن شعله
پشم سنگ ها را کاهش دهند.

پشم سنگ یا پشم شیشه؟

این محصولات ضد آتش هستند و به محافظت از ساختار باربری ساختمان کمک می کنند .پشم سنگ یا پشم شیشه؟ سوالی که همه مصرف
کنندگان این محصول در ذهن خود دارند و ممکن است شما هم یکی از این افراد باشید. این مقاله را تا انتها بخوانید تا به پاسخی روشن از سوال
خود دست یابید. چند دهه ای می شود که در صنایع با بازیافت شیشه های ذوب شده به همراه ترکیبی از ماسه و رزین به الیاف معدنی دست
پشم سنگ یافته اند که در عایق بندی های حرارتی و صوتی و خیلی موارد دیگر بسیار کارآمد بوده است.

ورق شیروانی

این الیاف که پشم شیشه نام دارد معادل فیبر بازیافتییا ضعیف شده بوده که کاربردها معایب و مزایای زیادی داشته. ضمن آنکه در کنار مزایای زیاد
از قیمت مناسب برخوردار است که می توانید جهت دریافت لیست قیمت پشم شیشه ایران به این لینک مراجعه نمائید. چنانچه این محصول را از
نزدیک ببینید مشاهده خواهید کرد که آن دارای الیاف بسیار ریز وسوزنی شکل بوده که این رشته ها شامل الیاف استوانه ای شکل به طول کم
پشم سنگ می باشد. در صنعت این محصول را در انواع پشم شیشه

پشم شیشه

فویل آلومینیومی ، بافت سیاه شیشه ای و الیاف پارچه ای شیشه ای تولید می نمایند که به طور تقریبی برای تولید یک رول از این محصول به بازیافت
بطری شیشه ای نیاز است. این محصول در برابر گرما و حرارت تا دمای ۵۵۰ درجه سانتی گراد مقاومت دارد. در یک حالت کلی دمای مناسب برای آن
پشم سنگ دمایی در بازه ی منفی صد و نود و پنج درجه سانتی گراد تا صد و بیست درجه سانتی گراد می باشد.

شیروانی

پشم سنگ که معادل انگلیسی آن rock wool insulation می باشد دارای کاربرد های مختلفی در صنایع گوناگون می باشد. مهمترین کاربرد پشم
سنگ برای کاهش هزینه انرژی می باشد به همین دلیل این عایق حرارتی به عنوان یک دوستار محیط زیست محسوب می شود. پشم سنگ به
عنوان یک عایق حرارتی طبقه بندی می شود و با توجه به تحمل درجه حرارت بالا که حدودا به بالای 700 درجه سانتیگراد می رسد می تواند یک
پشم سنگ دیواره مستحکم در برابر آتش و صدا فراهم آورد.

 

خواص مهم پشم سنگ

[caption id="attachment_2322" align="alignnone" width="300"]پشم سنگ پشم سنگ[/caption]

دارای خاصیت آکوستیکی می باشد و با جذب صدا باعث می شود که کمترین صدا را از خود عبور دهد از این رو می تواند به عنوان

بهترین عایق در مواردی که می خواهیم آلودگی صوتی در کمترین مقدار خود باشد از این ماده استفاده نماییم.

خاصیت ضد حریق شم سنگ

دارای خاصیت ضد حریق می باشد این بدان معناست که با توجه به اینکه این ماده از درجه حرارت ذوب بالا برخوردار می باشد از این رو
در صورتی که در هر کاربردی از  استفاده نماییم در صورتیکه آتش بگیرد، حرارت را منتقل نمی کند از این رو می تواند در سازه های مختلف به بهترین نحو قابلیت ضد حریقی خود را نشان دهد.

پشم سنگ چیست

بر خلاف عایق های حرارتی دیگر مثل پشم شیشه باعث آسیب رسیدن به پوست آنسان نمی شود. زیر خیلی از عایق های حرارتی
مثل پشم شیشه در صورت تماس با دست باعث خارش شدید آن می شوند ولی عملکرد روی دست بدین صورت نمی باشد.
چیست و چه کاربردی دارد؟

ورق گالوانیزه

چیست ؟ ذاتا یک عایق صوتی و حرارتی می باشد که از ذوب سنگ بازالت به دست می آید وانواع مختلف وهمچنین کاربردهای متفاوتی
نیز دارد در این مقاله اطلاعات کلی راجع به این موضوع برای شما شرح داده خواهد شد.

جهت تولید  ابتدا قطعه های سنگ بازآلت به همراه کک( ماده سوختنی) داخل کوره مخروطی شکل ریخته می شود،با استفاده از مقداری
چوب و یا گاز طبیعی کک ها مشتعل می شوند و با دمیدن مقدار زیادی هوا به صورت مداوم کک مشتعل می شود و همچنین حرارتی که تولید می کند
آرام آرام سنگ بازآلت را در دمای بالای 2000°c ذوب می کند.

لوله سیمانی

سنگ مذاب از زیرکوره خارج می گردد و به سمت دستگاه سانتیفیوژ هدایت می شود و با استفاده از نیروی گریز از مرکز تبدیل به الیاف می گردد.این
الیاف به سمت نوار نقاله هدایت شده و توسط دستگاهی شبیه پاندول روی صفحه ای چیده می شود و به دستگاه پخت که اصطلاحا کیورینگ گفته می شود فرستاده می شود.

 

در دستگاه پخت الیاف به هم چسبیده می شوند و گاها مقداری رزین به آن اضافه می گردد و طبق سفارش مشتری ضخامت و چگالی مورد نظر
را پیدا می کند.پس از این عملیات محصول تولید شده،آرایش شده و به قطعات مورد نظر برش می خوردند و در نهایت توسط دستگاه بسته بندی،
بسته بندی شده و برای ارسال برای مصرف کننده آماده می گردد.

ورق پلاستیکی

در زبان انگليسي با نام Rock Wool شناخته مي‌شود. جزو دسته ی عايق‌هاي حرارتي است و متشكل از الياف معدني
می باشد به همين دليل گاهي اوقات به آن Mineral Wool هم می گویند. ماده ی اوليه ی اصلي براي توليد اين عايق ها، سنگ بازالت، از خانواده ی
سنگ‌هاي آذرين است كه باقی مانده ی فعاليت‌هاي آتش‌فشاني می باشد و در كشور ما به وفور موجود است و در همه جا یافت می شود. به همین
دلیل است که خرید آسان بوده و به راحتی در دسترس است.

ایرانیت فایبرگلاس

محصولات عايق  نقش مهم و البته چشمگيري در صرفه جوييانرژي دارد. به وسيله ی كاهش دادن مصرف انرژي در خانه‌ها درمصرف انرژی موثر می باشد. بنابراین خرید  هزینه های دیگر مانند هزینه ی گاز و هزینه های حاصل از گرمایش محیط منازل، ساختمان‌هاي اداري و تجاري و كارخانه‌هاي توليدي را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

ورق ایرانیت سیمانی

عايق كاري اصولي و درست كمك مي‌كند كه در خانه‌ها و محل كار انرژي به میزان فوق العاده كمتري مصرف شود. صرفه جويي در استفاده از انرژي
به وسيله ی عايق كاري با خرید  به محيط زيست نيز كمك شایانی مي‌كند. عايق پشم‌سنگ به وسيله ی كاهش دادن انرژي مورد استفاده
براي گرم يا سرد كردن خانه‌ها و همچنین ساختمان‌‌هاي تجاري و اداری و جلوگیری از متصاعد شدن دي اكسيد كربن بيشتر از كارخانه‌ها براي گرمايش و سرمايش تمامی ساختمان‌ها به کنترل هدر رفت انرژی کمک زیادی می کند.

ایرانیت گالوانیزه

يكي از مهمترين ويژگي‌هاي، مقاومت استثنايي و فوق العاده ی آن در برابر آتش و مشتعل شدن است.  آتش نمی گیرد و
مشتعل نمي‌شود و در نتيجه امروزه به عنوان نوعي حفاظ در برابر آتش شناخته شده است. سازه‌هاي فلزي در ساختمان‌ها هنگام بروز حريق و آتش
سوزی در نتيجه ی جذب حرارت زياد و داغ شدن، مقاومت خود را از دست داده و بر اثر نرم شدن حاصل از حرارت تغيير شكل پیدا می کنند و اين مسئله
باعث فرو ريختن و خراب شدن كل سازه مي‌شود.

عایق حرارتی

براي جلوگيري از اين اتفاقات سازه‌هاي فلزي خصوصا ستون‌ها و تيرهاي ساختمانی را با روش‌هاي مناسب و کارا به وسيله ی عايق كاري
کرده و بدين ترتيب در صورت تداوم حريق و آتش سوزی حتي تا ده ساعت هم هيچ مشكلي براي سازه‌هاي ساختمانی به وجود نخواهد آمد. به همين
دليل در برخي از كشورهای دنیا شركت‌هاي بيمه تخفیف های بسیار زیادی را براي ساختمان‌هايي كه به اين شكل عايق كاري شده باشند قائل مي‌شوند. همچنين تمام ساختمان‌هاي موجود بر روي سكوهاي نفتي كه براي اسكان و استراحت پرسنل در نظر گرفته شده اند،

فواید

 

با عايق کاملا ضد حريق مي‌شوند تا در صورت بروز آتش سوزی یا حريق و تا رسيدن نيروهاي كمكي به محل، پرسنل درون اين ساختمان‌ها ايمن بمانند.
عایق حرارتی  تخته ای در برابر صدا و رطوبت نیز می تواند ساختمان یا کارگاه ویا کارخانه شما را عایق بندی نماید و شما با خرید یک عایق هر سه حرارت ، صوت و رطوبت را عایق کاری می نمایید.

ورق ایرانیت سیمانی

هدر رفتن انرژی از سطوح داغ بدون عایق مانند دیگ، بویلر، لوله ها، کلکتورهای آب گرم، مبدل ها، دیگ های آب گرم، منابع ذخیره آب و دیگر تجهیزات گرمایشی زیاد است.پوشاندن این سطوح در تاسیسات توسط  پتویی یا لوله ای برای جلوگیری از اتلاف حرارت و انرژی عایق کاری حرارتی
می باشد.

ورق سیمانی

مهم ترین دلیل استفاده از عایق های معدنی کاهش مصرف انژری و هدر رفتن آن است .امروزه مهم ترین انرژی که توسط انسان ها هدر می رود انرژی گرمایی و صدا است. ساندویچ پانل مقاومت بسیار بالایی دارد وضد گلوله بوده در صنایع نظامی و دفاعی کاربرد دارد.

ایرانیت سیمانی

دانسیته و استحکام بالا مهمترین دلیلی است که از فنوپانل در ساخت و ساز به عنوان عایق حرارتی و صوتی استفاده می شود. ضریب جذب صوت در عایق  تخته ای در رابطه مستقیم با دانسیته و ضخامت آن بوده و طبق بررسی ها مشخص شده است که درصد جذب صوت آن بالاتر از 80 درصد می باشد.

ایرانیت

برج‌های دوقلوی پتروناس از بلندترین آسمانخراش های جهان هستند که در شهر کوالالامپور در کشور مالزی قرار گرفته‌اند. برج‌های دوقلو با احتساب آنتن بالای آن‌ها، ۴۵۲ متر بلندی دارند.در این دو برج برای ایمنی در برابر آتش و همچنین کنترل دمای داخل برج از عایق استفاده شده است. مقدار  مصرف شده در این دو برج چیزی در حدود ۹۰۰ تن بوده است.

پشم سنگ فله‌ای:

  • این نوع عایق صوتی حرارتی بصورت خام حلاجی شده تولید و به مصرف می‌رسد.
  • از آن برای پر کردن فضاهای فاقد شکل هندسی منظم استفاده می‌شود.

پشم سنگ لحافی:

  • این نوع عایق بصورت رولی به بازار ارائه می‌شود و بسیار انعطاف‌پذیر می‌باشد.
  • پشم‌سنگ لحافی در انواع مختلف بدون روکش و با روکش آلومینیومی و کاغذ کرافت تولید می‌شود.
  • برای عایق‌کاری سقف ساختمان‌ها، سوله‌ها، دیوارها، سقف‌ کاذب، کانال‌های تهویه هوا و سطوح با انحنای کم استفاده می‌شود.

پشم سنگ پتویی:

  • عایق پتویی یک عایق حرارتی صوتی حیاتی برای صنایع به حساب می‌آید.
  • عموما جهت عایق‌کاری ماشین آلات، تجهیزات صنعتی و لوله‌های با قطر بالا استفاده می‌شود.
  • در این نوع عایق از هیچ نوع عامل پیوندی استفاده نشده است.
خرید و فروش آنلاین...
ما را در سایت خرید و فروش آنلاین دنبال می کنید

برچسب : پشم سنگ پتویی , پشم سنگ پتویی , نویسنده : amirhosein aamiraamir بازدید : 118 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:09

سینک ظرف شویی

سینک ظرف شویی

سینک ظرف شویی

سینک ظرف شویی سینک گرانیتی : این مدل محصول ساخته شده از سنگ گرانیت ، رزین و مواد دیگر میباشد که میتواند در انواع مدل رنگ باشد ولی میتواند ایرادهایی هم داشته باشد مثل
شکسته شدن ، ترک برداشتن ، عرق کردن زیر لگن ها و نشان دادن لکه آب در مدل های بی کیفیت ولی برای کسانی که میخواهند از سینکهای رنگی استفاده کنند به شرط خرید محصول با
کیفیت توصیه میشود

سینک ظرف شویی

سینک شیشه ای : این مدل محصول چند سالی در بازار کشور رونق پیدا کرده بود ولی به علت مشکلات فراوان خرید و فروشش بسیار کاهش پیدا کرده. این سینک مشکلات بسیار زیادی دارد

سینک ظرف شویی
سینک ظرف شویی

مثل . نشان دادن لکه آب و خط خش بسیار زیاد. احتمال شکستگی بسیار بالا ، احتمال آب افتادن زیر رنگ ، احتمال جدا شدن لگن از صفحه و غیر… توصیه جدی میکنیم این مدل سینک نخرید البته
خود ما در فروشگاه چند مدل از این سینک را برای فروش داریم. به هر حال سلیقه ها متفاوت است

سینک استیل :

سینکهای استیل معمول ترین مدل لگن ظرفشویی در آشپزخانه میباشد که دارای مدل روکار ، توکار ، زیر کار میباشد. که هر سه مدل را توضیح سینک ظرف شویی خواهیم داد

سینک استیل توکار :

این مدل محصول در نصب به این صورت بوده که صفحه کابینت برش داده میشود و سینک از بالا بر روی چوب یا سنگ نصب میگردد که در عکس پایین مشخص است که سینک وسط چوب قرار
گرفته و صفحه هر چهار طرف سینک را گرفته. این مدل پر فروش ترین نوع سینک میباشد سینک ظرفشویی از جمله ابزار و تجهیزاتی است که در تمام خانه ها و آشپزخانه ها مورد استفاده قرار
سینک ظرف شویی می گیرد وکیفیت زیبایی آن به طور هم زمان، نقش بسیار مهمی را در کیفیت محیط آشپزخانه ایفا می نمایند.

سینک ظرفشویی استیل ضد زنگ

یکی از پرطرفدارترین انواع سینک‌های ظرفشویی آشپزخانه، سینک‌‌هایی از جنس استیل ضد زنگ است. ضخامت این سینک‌ها متفاوت است و در طرح‌های مختلف تولید می‌شود. انواع ضخیم‌تر
این سینک‌ها، نسبت به نوع نازک‌تر مقاوم‌تر و بادوام‌تر است، و هنگام شستشو سر و صدای کمتری ایجاد می‌شود. نیکل و کروم از جمله موادی است، که در تولید این نوع سینک ظرفشویی به‌
سینک ظرف شویی کار می‌رود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های سینک ظرفشویی استیل ضد زنگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قیمت پایین‌تری نسبت به انواع دیگر سینک ظرفشویی دارد.
  2. نسبتا با دوام است.
  3. به راحتی با مواد شوینده تمیز می‌شود.
  4. باقی‌ماندن لکه‌های آب، تمیزکردن را کمی سخت می‌کند.
  5. امکان خراش‌خوردگی روی آن وجود دارد.
  6. هنگام شست‌وشوی ظروف، سروصدای بیشتری نسبت به انواع دیگر سینک‌ها ایجاد می‌شود.

سینک ظرفشویی چدنی

  • استحکام و دوام بسیار بالایی دارد.
  • به دلیل جنس سینک، هنگام شست‌وشوی ظروف صدای کمی ایجاد می‌شود.
  • طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را می‌توان در ساخت سینک‌های چدنی به‌کار برد.
  • وزن بالایی دارد.
  • امکان خراش‌خوردگی روی آن وجود ندارد.
  • قیمت نسبت بالاتری نسبت به مدل استیل ضد زنگ دارد.

۳. سینک ظرفشویی کامپوزیتی (گرانیت)

سینک کامپوزیتیبا ترکیب دو ماده گرانیت و کوارتز و برخی مواد دیگر که بر پایه رزین آکریلیک و پلی‌استر است، یک سینک ظرفشویی بسیار مقاوم تولید می‌شود، که به آن سینک ظرفشویی
سینک ظرف شویی کامپوزیتی می‌گویند. این سینک در طرح‌ها و اشکال مختلفی تولید می‌شود. طرح‌های منحنی یا اریب، از نمونه‌های رایج آن است.

از دیگر ویژگی‌های این سینک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بسیار بادوام و محکم است.
  2. تنوع رنگ بالایی در این نوع سینک وجود دارد.
  3. هیچ لکی روی آن باقی نمی‌ماند.
  4. در برابر خوردگی و خراش بسیار مقاوم است.

 سینک ظرفشویی سنگی

سنگ ماده‌ دیگری است که در ساخت انواع سینک های ظرفشویی از آن استفاده می‌شود. تولیدکنندگان سینک‌های آشپزخانه از دو نوع سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی در ساخت محصولات
سینک ظرف شویی خود بهره می‌برند که ما در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

سینک روکار :

این مدل محصول دارای چهار چوب بوده و صفحه کابینت جلو و پشت این سینک قرار نمیگیرد و خود سینک در کنار دیوار نصب میشود. این مدل از لگن طرفداران خودش را دارد و کسانی که

خرید اینترنتی سینک ظرف شویی
خرید اینترنتی سینک ظرف شویی

سینک ظرف شویی خیلی حساسیت نسبت به خراب شدن چوب پشت سینک دارند اغلب این مدل سینک انتخاب میکنند

سینک روکار

لگن ظرفشویی زیر کار : این محصول اصولا برای آشپزخانه های که از صفحه های کورین برای اپن آشپزخانه استفاده کرده اند نصب میگردد و نصب آن به اینگونه است که صفحه کورین برش داده
سینک ظرف شویی  شده و لگن از زیر نصب میگردد.

سینک کورین

در بازار محصولات متفاوت وجود دارد که تشخیص اینکه کدام خوب و کدام بد هستند کمی دشوار است. ولی با خواندن این مقاله کمی میتوانید بهتر خرید سینک ظرف شویی کنید.

عمق لگن :

لگن های ظرفشویی دارای عمق لگنهای متفاوت هستند . ۱۴ سانت ، ۱۸ سانت ، ۲۰ سانت و ۲۲ سانت که هرچه عمق لگن بیشتر باشد کیفیت سینک بالاتر سینک ظرف شویی خواهد بود

ضخامت ورق :

ضخامت های ورق موجود عبارتند از ۰/۶ ، ۰/۸ ، ۱ ، ۱/۲ میلیمتر میباشد هرچه ضخامت بالاتر کیفیت محصول بالاتر سینک ظرف شویی

نوع ورق :

استیل ساده یا اجدار برای خرید سینک سعی کنید تا حد ممکن استیل آجدار نخرید درسته که خط بر روی این مدل از محصولات نخواهد افتاد ولی تمیز کردن آنها بسیار سخت سینک ظرف شویی
است

نکات مهم هنگام خرید سینک ظرفشویی

اولین نکته ای که هنگام خرید یک سینک ظرفشویی باید به آن توجه داشته باشید، اندازه مناسب آن است. برای اینکه بتوانید یک سایز مناسب از این وسیله کاملا رایج و موجود
سینک ظرف شویی در هر آشپزخانه ای را خریداری نمایید، باید به وسعت آشپزخانه خود و همچنین ابعاد لوازم و ظروفتان توجه داشته باشید تا بتوانید یک مورد متناسب را با فضای آشپزخانه
خود تهیه فرمائید.

اندازه سینک:

یک بخشی یا چند بخشی بودن: امروزه سینک های آشپزخانه در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند که برخی از آن ها تنها دارای یک بخش و برخی دیگر دارای دو بخش و تعداد دیگری
از آنان نیز بسته به بزرگی خود از سه بخش تشکیل شده اند. بدیهی است که هر چه بخش های یک سینک بیشتر باشد، انجام عمل شستشوی ظروف و همچنین خشک کردن آن ها نیز به
سینک ظرف شویی مراتب آسان تر می شود.

جنس کالا

از دیگر موارد مهمی که هنگام خرید یک سینک ظرفشوئی باید به آن توجه داشته باشید، جنس آن است. امروزه اغلب سینک ها از جنس استیل ضد زنگ و کاملا مقاوم تولید می شود و علاوه بر
جنس استیل، از شیشه و همچنین کامپوزیت نیز برای تولید این قبیل کالاها استفاده می شود. ناگفته نماند سینک های شیشه ای تنها از نمای شیشه ای برخوردار هستند و لگن داخلی آن ها
سینک ظرف شویی  همچون سینک های استیل، طراحی می شود.

طریقه نصب آن:

نکته مهم دیگری که باید در هنگام خرید یک سینک ظرفشویی به آن توجه کنید، طریقه نصب آن است. برخی از سینک ها بصورت روکار نصب می شوند و برخی دیگر در داخل کابینت نصب

مشخصات سینک ظرف شویی
مشخصات سینک ظرف شویی

می شوند. فراموش نکنید که اصولا سینک های روکار بهتر از مدل های توکار هستند؛ زیرا سبب پاشیده شدن آب به اطراف سینک نمی شوند و بر روی دیوار نیز به راحتی پیچ می شوند.
ناگفته نماند به هنگام خرید هر نوع سینکی باید به محل خروجی سیفون آشپزخانه خود نیز توجه نمایید.

سینک ظرفشویی تک لگن

سینک ظرفشویی از جمله پرکاربردترین وسایل در دکوراسیون آشپزخانه محسوب می شود. در انتخاب سینک ظرفشویی علاوه بر شکل و ظاهر زیبای آن، دوام و مقاومت آن را نیز باید در نظر گرفته
سینک ظرف شویی  شود. اندازه سینک ظرفشویی باید با فضایی که در اختیار دارید هماهنگی داشته باشد و زیاد بزرگ یا کوچک نباشد. در واقع سینک باید با ابعاد کابینت آشپزخانه شما متناسب باشد.

سینک ظرفشویی استیل البرز

سینک ها از نظر اندازه، عمق، تعداد کاسه ها و شکل ظاهری متفاوت هستند. اگر تعداد کاسه های سینک بیشتر باشد می توانید به طور همزمان ظرف ها را شسته، آبکشی نمایید یا می توانید
کار دیگری در سینک انجام دهید. سینک ها از نظر نحوه نصب به دو نوع روکار و توکار دسته بندی می شوند. برای نصب سینک های توکار، میز آشپزخانه را سوراخ کرده، سپس سینک درون آن قرار
سینک ظرف شویی  می گیرد. در مقابل، سینک های روکار بر روی کابینت نصب می شوند و می توان آن ها را جا به جا نمود.

سینک ظرفشویی استیل

بی‌تردید پرمصرف‌ترین مدل سینک همین نمونه تمام استیل یا استیل ضدزنگ است که بسیاری از ما آن را می‌شناسیم و در خانه‌هایمان از این مدل استفاده می‌کنیم. شرکت‌های مختلفی
سینک استیل تولید می‌کنند که دلیل اصلی این موضوع را باید در ویژگی‌های این مدل جستجو کنیم. در بین انواع سینک اخوان و استیل البرز و لتو و… می‌توان مدل تمام استیل را مشاهده
سینک ظرف شویی کرد.

از مهمترین ویژگی‌های سینک ظرفشویی استیل که باعث شده تا کاربرد زیادی داشته باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دوام و استحکام خوب
  2. زیبایی و تناسب با دیگر اجزای آشپزخانه
  3. قیمت مناسب
  4. شستشوی راحت با مواد شوینده
  5. نصب آسان
  6. تنوع محصولات موجود در بازار

سینک ظرفشویی کامپوزیت

سینک ظرفشویی کامپوزیت که به عنوان مدل گرانیتی هم شناخته می‌شود، یکی از جدیدترین نمونه‌های موجود در بازار است که زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. وقتی طراحی آشپزخانه شما
سینک ظرف شویی مدرن و امروزی باشید، احتمالا ترجیح می‌دهید حتی برای طراحی و جنس سینک ظرفشویی آشپزخانه هم وسواس به خرج دهید.

سینک‌های کامپوزیت مهمترین ویژگی‌های این مدل شامل موارد زیر است:

  1. استحکام و مقاوت بسیار بالا
  2. تنوع بسیار خوب برای سخت‌پسندان
  3. طراحی و رنگ‌بندی جذاب
  4. مقاومت در برابر لک و خراش

سینک ظرفشویی چدنی

یکی دیگر از مدل‌های موجود در بازار که طرفداران خاص خودش را دارد، سینک چدنی است. این مدل هم در نگاه اول کمی شبیه نمونه استیل با رنگ‌بندی متفاوت به نظر می‌رسد، ولی در واقع
سینک ظرف شویی در ساخت آن از چدن استفاده شده است. اما سینک چدنی نسبت به نمونه تمام استیل ویژگی‌ها و برتری‌های مهمی دارد که نمی‌توان به سادگی از کنار آنها گذشت. البته

نباید از این موضوع هم ساده عبور کنیم که قیمت بالاتری هم دارد. از مهمترین مزایای این سینک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تنوع رنگی بسیاری بالا مطابق با سلایق مختلف
  2. صدای کمتر هنگام شستشوی ظروف نسبت به مدل استیل
  3. مقاوت بسیار بالا در برابر خراش
  4. استحکام و دوام خوب

سینک ظرفشویی سنگی

اگر خاص‌پسند هستید و دلتان می‌خواهد همیشه متفاوت باشید، سینک ظرفشویی سنگی می‌تواند جلوه‌ای بی‌نظیر را برای آشپزخانه شما به ارمغان بیاورد. به یک آشپزخانه لوکس و مجلل
با کابینت‌های چوبی و نمای سنگی روی کابینت و سینک فکر کنید تا هوش از سرتان برود. تولیدکنندگان برای ساخت این مدل سراغ سنگ‌های طبیعی و مصنوعی نظیر مرمر، کورین یا سنگ
صابونی می‌روند که هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودش را دارد. اما به طور کلی، زیبایی مثال‌زدنی، کیفیت و استحکام بالا، جلوه متفاوت، تمیزکردن راحت و تنوع رنگ خوبی از مهمترین
سینک ظرف شویی ویژگی‌های آنها هست.

سینک ظرفشویی مسی

این روزها که مانند قدیم دوباره استفاده از ظروف مسی خیلی مُد شده، چرا سینک ظرفشویی آشپزخانه‌هایمان هم مسی نباشد؟ این مدل هم ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودش را دارد، ولی
شاید مهمترین مشخصه بارز آن زیبایی و تمایزش نسبت به نمونه‌های دیگر باشد. این سینک هم مقاومت و استحکام قابل قبولی دارد، زیبایی آن قابل توجه است و تمیز کردن آن سخت نیست.
سینک ظرف شویی ولی نکته‌ای باید بدانید این است که بعد از مدتی امکان دارد کدرتر از قبل شود.

سینک ظرفشویی شیشه‌ای

تصور کنید یک سبک زندگی مینیمال را انتخاب کرده‌اید و دوست دارید از یک طراحی مدرن و جذاب برای آشپزخانه‌تان لذت ببرید. حالا کافی است به ترکیب یک هود و اجاق گاز صفحه‌ای شیشه‌ای
در کنار یک سینک ظرفشویی شیشه‌ای فکر کنید. اما این مدل سینک کاملا شیشه‌ای نیست و در برخی قسمت‌های آن از استیل ضدزنگ استفاده شده است. با اینکه زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد،
سینک ظرف شویی ولی استحکام آن بالا نیست و هر لحظه باید ترس شکستن آن را داشته باشید.

سینک ظرفشویی سرامیکی

آخرین گزینه هم مدل سرامیکی است که با وجود استحکام و مقاومت خوب، قیمت مناسبی دارد و روکش آن را از سفال لعابی در نظر می‌گیرند. زیبایی، استحکام و درخشندگی این مدل
سینک ظرف شویی اصلی‌ترین دلایلی است که خریداران سراغ آن می‌روند.

انواع سینک ظرفشویی بر اساس مواد اولیه در ساخت عبارت است از:

  1. استیل ضد زنگ
  2. گرانیتی (کامپوزیتی)
  3. سنگ کورین
  4. سنگ صابونی
  5. سنگ مرمر
  6. شیشه‌ای
  7. چدنی
  8. مسی
  9. سرامیکی

استیل ضد زنگ، یکی از پر مصرف‌ترین انواع سینک ظرفشویی

بزرگ‌ترین مزیت انواع سینک ظرفشویی استیل، قیمت مناسب آن است و به همین دلیل بیشتر سینک‌های اولیه در ساختمان‌ها از این جنس است.این آلیاژ در مقابل آب مقاوم است، زنگ نمی‌زند
قدیمی از نوع ساده هستند. همچنین در بین انواع سینک ظرفشویی استیل می‌توانید نوع مات یا براق را بنا به سلیقه انتخاب کنید. سینک براق راحت‌تر تمیز می‌شود و شکل و شمایل اولیه خودش
را با یک شست‌وشوی ساده دوباره به‌دست می‌آورد. در واقع لکه‌های آب کمتر در نوع براق می‌توانند ماندگار شوند و می‌توان آنها را با شست‌وشو از بین برد.

سینک ظرفشویی خارجی

ضخامت ورقه‌های آلیاژ استفاده شده در انتخاب انواع سینک ظرفشویی استیل، فاکتور مهمی است و باید به آن دقت کنید. معمولا ضخامت های ۱۶ میلیمتر به بالا، کیفیت بسیار خوبی دارند و در
مقابل سنگینی ظروف و خش‌های احتمالی، مقاوم هستند. شاید برایتان پیش آمده که وارد آشپزخانه‌ای شدید و به محض باز کردن شیر آب، از صدای زیاد برخورد آب به کف سینک استیل کلافه
سینک ظرف شویی  شده‌اید و از بلندی این صدای اذیت کننده تعجب کرده‌اید. سینک‌های استیل پر سر و صدا، نازک هستند و ضخامت استاندارد را ندارند و به همین دلیل آرامش را از اهالی خانه می‌گیرند.

سینک آشپزخانه گرانیتی، از بهترین‌ها در انواع سینک ظرفشویی

سبک جدیدی از انواع سینک ظرفشویی تولید می‌شوند که به گرانیتی معروف هستند. این سینک‌ها در چند رنگ تولید می‌شوند و ظاهری بسیار زیبا و شیک دارند. این نوع از سینک ممکن است
تنها از مواد پلیمری یا آکریلیک ساخته شده یا سنگ هم درون این مواد به کار برده شده باشد. سینک گرانیتی که در ساخت آن سنگ نیز به کار برده شده، استقامت و مقاومت بیشتری دارد. علاوه
بر اینکه خط و خش در این سینک دیده نمی‌شود، رسوب مواد که از مشکلات سینک استیل است، در نوع گرانیتی حل شده است. سینک آشپزخانه گرانیتی به نام مدل کامپوزیتی نیز معرفی
سینک ظرف شویی می‌شود.

سینک ظرفشویی قابل سفارش تمام کورین یا کوارتز

انواع سینک ظرفشویی که با سنگ مصنوعی کورین تولید می‌شوند، از بهترین‌ها در تولید این محصول هستند و طرفداران بسیار دارند. باوجود قیمت بالا، این سینک مزایای بسیاری دارد که سبب
شده مشتریان پروپا قرصی داشته باشد. اول از همه ظاهر زیبای آن است که در رنگ‌های مختلف برای انواع سبک‌های دکوراسیون موجود است. این نوع سینک به راحتی تمیز می‌شود و با
سینک ظرف شویی لکه‌های مزاحم میانه‌ای ندارد. همچنین سطح آن مقاومت خوبی در مقابل خراش دارد.

انواع سینک ظرفشویی با سنگ صابونی

سنگ طبیعی صابونی یکی دیگر از انواع سینک ظرفشویی است و معمولا وقتی سینک را در قسمت پیشخوان قرار می‌دهند، سرتاسر کار پیشخوان و سینک را با سنگ صابونی می‌سازند. این
سینک قیمت بالایی دارد و در برابر ایجاد لکه و آلودگی مقاومت خوبی دارد. اما در مقابل ضربه و خراش بسیار آسیب‌پذیر است و به همین دلیل باید دقت بیشتری نسبت به سایر سینک‌ها در
سینک ظرف شویی مراقبت از آن داشته باشید.

همه چیز درباره سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی و دوام، کیفیت و کارآیی آن تأثیر بسیار زیادی در دکوراسیون فضای آشپزخانه دارد. آشپزخانه ها بخش بسیار پراهمیتی در فضای خانه می باشند و قسمت اعظمی از کارهای
مربوط به خانه و امور مربوط به آشپزی در کنار سینک ظرفشویی انجام می گیرد. خصوصیت این محصول به خصوص مرتبط با اصول بهداشتی است ضمن این که زیبایی و چشم نوازی آن نیز در
سینک ظرف شویی دکوراسیون خانه بسیار حائز اهمیت است

خرید و فروش آنلاین...
ما را در سایت خرید و فروش آنلاین دنبال می کنید

برچسب : https,iransolidsurface,ir, نویسنده : amirhosein aamiraamir بازدید : 146 تاريخ : چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400 ساعت: 23:24

wdr در دوربين مداربسته چيست

wdr در دوربين مداربسته چيست احتمالا شما نیز تا به الان نام دوربین مداربسته پلاک خوان را شنیده اید. WDR مخفف Wide Dynamic Range میباشد که به معنی طیف گسترده پویا میباشد.درواقع
WDR به فناوری پردازش تصویری گفته می شود که این امکان را در سامانه ی های نظارتی دوربین مداربسته و دوربین های تحت شبکه ایجاد می کند. که توان داشتن جزییات بیشتری را در شرایط نوری
گونانون از سایه تا تابش مستقیم نور را بسته به توان دوربین ایجاد میکند. دوربین مداربسته پلاک خوان که این ویزگی را دارند توانایی این را دارند که در محیط هایی با میزان نور متفاوت تصاویر با کیفیتی را

wdr در دوربين مداربسته چيست

در سامانه های نظارت تصویری اساساً در هنگام تصویر برداری یا عکاسی یکی از مواردی که از داشتن تصویر مناسب جلوگیری میکند وجود سطوح گوناگون با میزان نوری گوناگون خواهد بود.

[caption id="attachment_11097" align="alignnone" width="259"]wdr در دوربين مداربسته چيست wdr در دوربين مداربسته چيست[/caption]

سایر سطوح در این موارد بخشی از تصویر امکان ثبت در دوربین را خواهد یافت. و سایر سطوح یا به صورت تیره یا شدیداً روشن در تصویر خود را نشان خواهد داد. برای جبران این کاستی به
wdr در دوربين مداربسته چيست HD افزوده شده است. این امکان سطوح گوناگون نوری را نسبت به توان خود یکسان سازی می نماید و در نهایت تصویری یکدست به دست می آید.

بررسی تکنولوژی WDR

برای بررسی قابلیت WDR دوربین مداربسته پلاک خوان داشتن میزانی برای بررسی گسترده داینامیکی دوربینی خواهد بود. بسته به توان مدار پردازش سیگنال میتوان میزانی به نام db را پیشنهاد داد.
این معیار بر اساس اختلاف بین تیره ترین نقطه تصویر تا روشن ترین نقطه تعیین می شود. برای نمونه db 60 معرف 1:1000 می باشد. نقطه پر نور بر اساس اشباع تابش فوتون به یک پیکسل ایجاد
wdr در دوربين مداربسته چيست  می شود. بر اساس این اختلاف امکان دارد به وجود آمدن noise بخش کم نور به طور کلی از دست برود یا قسمت روشن به صورت بسیار روشن نمود پیدا کند.

هایک ویژن و دوربین مداربسته پلاک خوان

هایک ویژن از کمپانی هایی است که توانسته است به خوبی این تکنولوژی را در دوربین های مداربسته خود طراحی کند . این قابلیت در سری دوربین های توربو اچ دی و تحت شبکه هایک ویژن قرار داده
شده است . موجود بودن قابلیت WDR در دوربین های هایک ویژن باعث شده که دوربین های مداربسته هایک ویژن دوربین پلاک خوان هایک ویژن در زمینه تجهیزات امنیتی و نظارتی به صورت پیشتاز عمل
کند. wdr در دوربين مداربسته چيست دوربین مداربسته پلاک خوان هایک ویژن همچنان جای خود را در لیست رنکینگ جهانی به عنوان اولین و بهترین برند تجهیزات امنیتی و نظارتی حفظ کند.

برخی از دوربین های هایک ویژن دارای قابلیت WDR میباشد

که جزو یکی از مواردی است که باعث محبوب بودن برند هایک ویژن است. اگر در محل های سر پوشیده هنگامی که زاویه دید دوربین مداربسته رو به منبع نور مانند پنجره یا در ورودی باشد، تصویر سوژه
wdr در دوربين مداربسته چيست  مداربسته است. برای رفع این مشکل ویژگی WDR به دوربین مداربسته اضافه شد که می تواند براحتی نور تصاویر دریافتی را تنظیم نماید و تصویری واضح و شفاف با رنگ و
wdr در دوربين مداربسته چيست نور مناسب به کاربر نشان دهد.

WDR: (Wide Dynamic Range)

در این نوع از WDR دوربین مداربسته به دو CCD مجهز شده است که نسبت به شرایط نوری محیط یکی با سرعت Exposure بالا و دیگری با سرعت Exposure پایین تصویر برداری می‌کند، بدین صورت دوربین
مداربسته با هر CCD یکبار تصویر را اسکن میکند و در نهایت پردازشگر با ترکیب این دو تصویر یک تصویر میانگین که بالانس نوری درستی از قسمتهای پر نور و تاریک تصویر دارد تولید می‌کند. این روش بسیار
wdr در دوربين مداربسته چيست را با هم تلفیق می‌کند و تصویری با جزئیات بسیار بیشتر را تولید می‌نماید.

L-WDR

این نوع از WDR برای کاهش هزینه از یک CCD استفاده می‌کند و نحوه کار آن به این شکل است که برای مثال اگر دوربین مداربسته امکان تصویربرداری تا ۳۰ فریم/ثانیه را داراست، در فریم‌های فرد با کاهش
سرعت Exposure و افزایش Gamma وضوح نواحی تیره را افزایش می‌دهد و در فریم‌های زوج با افزایش سرعت Exposure و کاهش Gamma وضوح نواحی روشن تصویر را بهبود می‌بخشد. سپس با تلفیق این
برداری می‌کند درحالت L-WDR با نرخ ۱۵ فریم در ثانیه تصویر برداری خواهد کرد. به همین خاطر است که نام Low-Frame WDR برای این نوع از WDR انتخاب شده است.

S-WDR

راه حل پیشرفته‌تر، ولی کمی گرانتر استفاده از یک Dual Scan CCD است. این نوع CCD همزمان دو تصویر یکی با Exposure بیشتر و یکی کمتر تهیه می‌کند و با احتساب زمان تلفیق حدودا ۱/۴ نرخ فریم کمتر
از Single Scan CCD ها صرف تهیه تصویر می‌کند و همین باعث می‌شود که نرخ فریم کلی فقط ۳/۴ حالت عادی باشد. اندکی بیشتر از L-WDR. برای مثال دوربین مداربسته ای که در حالت عادی ۳۰ فریم در
انواع WDR در دوربین مداربسته ثانیه تصویر برداری می‌کند درحالت S-WDR با نرخ ۲۲٫۵ فریم در ثانیه تصویر برداری خواهد کرد. که اندکی بیشتر از L-WDR است.

D-WDR

D-WDR در واقع دستکاری دیجیتالی تصویر دوربین مداربسته است. این روش تاثیر به مراتب کمتری از روشهای ذکر شده در بالا دارد ولی با این حال کیفیت تصویر را تا حدی بهبود خواهد بخشید البته جزئیات
بیشتر در نواحی بسیار تیره یا روشن مشخص نخواهد شد. با این حال تولیدکنندگان نمی توانند آن را بطور کل مورد استفاده قرار ندهند زیرا برتری هایی نسبت به WDR واقعی دارد از جمله اینکه نرخ فریم تصویر
انواع WDR در دوربین مداربسته  را کاهش نمی‌دهد و امکان استفاده همزمان با خاصیت DIS را داراست.

معرفی دوربینهای WDR دار

دامنه وسیع پویا (WDR Wide dynamic range) - این تکنولوژی چیست و چگونه برای سناریوهای مختلف نظارت تصویری کاربرد دارد؟ در این مطلب، ما توضیح می دهیم که چرا دامنه دینامیکی یک چالش است
wdr در دوربين مداربسته چيست و چگونه می توان آن را مدیریت کرد.

WDR یا دامنه پویای گسترده چیست؟

WDR محدوده دینامیکی تفاوت در سطوح نور در یک تصویر، بین انواع WDR در دوربین مداربسته تاریک ترین و درخشان ترین مناطق است. در یک روز ابری با نور خورشید کم و چندین سایه، دامنه دینامیک
نسبتا کم وجود دارد، به طوری که هیچ جایی از نقاط روشن و تاریک سیاه و سفید وجود نخواهد داشت. در یک روز آفتابی، در یک صحنه با سایه های متمایز، بین درخشان ترین و تاریک ترین نقاط تفاوت زیادی
wdr در دوربين مداربسته چيست وجود دارد و این همان چیزی است که ما آن را یک دامنه پویای گسترده یا WDR (همچنین به عنوان دامنه دینامیکی بالا یا HDR نامیده می شود) .

WDR

این تکنولوژی به دوربین امکان می دهد که در شرایطی که نور محیط تغییر می کند تصاویر کیفیت بالاتری داشته باشند . برای مثال هنگامی که شما دوربین را در ورودی یک ساختمان یا مجموعه قرار می دهید
wdr در دوربين مداربسته چيست نشان داده می شود و برای مناطق پر رفت و آمد و مناطقی که نیاز به شناسایی چهره افراد دارند ، مشکلی امنیتی به حساب می آید .

WDR دیجیتال یا DWDR

WDRدر واقع بر چند عامل وضوح تصویر ، روشنایی ، کنتراست رنگی و جبران نور در مناطق تاریک ، اثر دارد . WDR را می توان در انواع دوربین های IP و آنالوگ یافت . واحد اندازه گیری آن دسی بل (db) است
به طوری که هرقدر این مقدار بالاتر باشد عملکرد بهتری در شرایط نا مناسب نوری دارد . True WDR یا Sensor WDRتکنولوژی True WDR که گاهی به نام Sensor WDR شناخته می شود ، امروزه طرفدارهای
انواع WDR در دوربین مداربسته زیادی را به خود جلب کرده .

تکنولوژی WDR چیست ؟ دوربین مداربسته پلاک خوان هایک ویژن چگونه کار میکند؟

عملکرد آن به این شکل است که دوربین در زمان های مختلف شب و روز، از تصویر صحنه هایی را ذخیره کرده و با تطبیق این تصاویر با هم ، به بهبود کیفیت در مناطق تاریک کمک می کند . این تکنولوژی معمولاً

[caption id="attachment_11096" align="alignnone" width="290"]دوربین مدار بسته دوربین مدار بسته[/caption]

با توجه به شرایط نوری در سه سطح کم ، متوسط و زیاد تنظیم می شود . برای انتخاب سطح مناسب لازم است که به دقت، کالیبراسیون WDR را انجام داد . چرا که تنظیم اشتباه آن می تواند در کیفیت تصویر
انواع WDR در دوربین مداربسته  شفاف کند پس باید در تنظیم میزان True WDR دقت زیادی به خرج داد .

اقابلیت (Highlight Compensation (HLC چیست ؟

ین قابلیت لکه های قوی نور که بیشتر در معرض دید تصویر هستند مانند چراغ های اتوموبیل را کاهش و در نتیجه کیفیت تصویر را بهبود می بخشد.به طور مثال زمانی که نور چراغ های اتوموبیل را کاهش
انواع WDR در دوربین مداربسته میدهد پلاک اتوموبیل خوانا تر خواهد شد.

قابلیت Backlight Compensation) BLC) چیست ؟

این مکانیزم باعت جبران نور پس زمینه می شود و همانند WDR میباشد با این تفاوت که ضعیف تر است و همانند WDR سخت افزاری نیست و به صورت نرم افزاری عمل میکند.تا حدودی جسم را از تیرگی خارج
و تصویر را بهبود می بخشد.به طور مثال دوربینی روبروی دربی روبه آفتاب باز میشود،در هنگام داخل و خارج شدن افراد این مکانیزم باعث میشود که جزییات بیشتری از چهره و یا اندام فرد قابل دید باشد.به طور
انواع WDR در دوربین مداربسته کل قابلیت WDRبسیار قوی تر از سایر میباشد.معمولا اکثر دوربین ها از قابلیت BLC پشتیبانی میکنند.

برای استفاده از ویژگی WDR، و اینکه شاتر دوربین چگونه کار می کند به شرح زیر است:

  1.  استفاده از سرعت بیشتر برای قرار دادن حسگر به مدت کوتاهی از نور.
  2.  با استفاده از سرعت پایین، سنسور را به نور بیشتری برای مدت زمان طولانی تر نشان wdr در دوربين مداربسته چيست می دهد.
  3.  هر دو تصاویر گرفته شده با نوردهی مختلف را ادغام wdr در دوربين مداربسته چيست کنید

WDR در عمل

با فعال کردن WDR در دوربین، شاتر به صورت خودکار دوربین را برای دو بار روشن می کند و تصاویر را برای نتیجه بهتر ترکیب می کند. در تصویر اول، می توان جزئیات بیشتری از جزئیات داخلی را مشاهده
wdr در دوربين مداربسته چيست انواع WDR در دوربین مداربسته کرد، در حالی که در تصویر دوم، اثر متضاد را با جزئیات بیشتر در فضای باز مشاهده می کنید.

فناوری WDR چیست؟

در صورتیکه مطالب وبلاگ دیجی دوربین را مطالعه wdr در دوربين مداربسته چيست کرده باشید می دانید که دوربین های مداربسته با توجه به مکانی که قرار است آن را نصب کنید انواع WDR در دوربین
مداربسته متفاوت می باشند. دوربین های

[caption id="attachment_11098" align="alignnone" width="251"]دوربين مداربسته چيست دوربين مداربسته چيست[/caption]

مداربسته مناسب محیط های باز ویژگی هایی از جمله قابلیت ضدآب بودن دوربین را دارند و که این خصوصیت در دوربین های منزل مورد نیاز نیست. فناوری WDR نیز بیش تر در دوربین های مداربسته محیط های
wdr در دوربين مداربسته چيست بسته به کار می رود. البته این به آن معنا نیست که دوربین هایی با فناوری WDR اصلا به درد محیط های سر باز نمی خورند.

خرید دوربین مدار بسته

WDR مخفف عبارت Wide Dynamic Range می باشد. این قابلیت برای دستیابی به تصویر واضح، در نقاطی با تضاد کنتراست بالا به وجود آمده است. طرز کار دبلیو دی آر در فناوری WDR از دو پردازنده استفاده
فضای داخل اسکن می شود و بار دوم با CCD سرعت بالا فضای پر نور بیرون اسکن می شود. در نهایت wdr در دوربين مداربسته چيست ترکیب می کند تا به یک تصویر مناسب که هم فضای داخل و هم فضای
خارج را بطور واضح نمایش دهد، دست یابد.

اهمیت فناوری WDR در دوربین های مداربسته

در صورتیکه بخواهید امنیت محیط را به طور کامل توسط دوربین مداربسته کنترل کنید نیاز به دوربینی دارید که در تمام شرایط خوب کار کند. برای مثال دوربین دید در شب برای فیلمبرداری در اوقات تاریکی هوا
نیز مناسب است. فناوری WDR با کارکرد ساده و مفیدی که دارد توانسته است کیفیت ویدئوهای ضبط شده را تا wdr در دوربين مداربسته چيست این فناوری در اکثر دوربین های خودرو و دوربین های مداربسته
wdr در دوربين مداربسته چيست انواع WDR در دوربین مداربسته استفاده شود.

انواع WDR در دوربین مداربسته

همچنین اگر در محلی که قصد استفاده از دوربین مداربسته را دارید، تضاد نور زیاد است یا زاویه لنز دوربین به سمت فضای باز، از داخل تونل و یا پارکینگ منزل می باشد، فقط و فقط دوربین WDR پاسخگوی
استفاده می شود. این فناوری زمانی به کار می رود که شما در یک روز آفتابی در اول صبح و یا عصر در جهت رو به آفتاب wdr در دوربين مداربسته چيست باعث می شود که دوربین خودرو نتواند ویدئوی
wdr در دوربين مداربسته چيست خوبی را ثبت کند.

قیمت دوربین های مجهز به فناوری دبلیو دی آر

دوربین های مجهز به تکنولوژی دبلیو دی آر تفاوت قیمت کمی با دوربین های مدار بسته معمولی دارند و اگر شما انتظار بهترین کیفیت و امنیت خاطر از سیستم حفاظتی تان را دارید بهتر است از دوربین های
انواع WDR در دوربین مداربسته  مجهز به این فناوری خریداری کنید. استفاده از دوربین های DWDR چندان توصیه نمی شود چرا که این دوربین ها نمی توانند به حد کافی مشکل تیرگی تصویر در هنگام تابش
wdr در دوربين مداربسته چيست آفتاب را رفع کنند و تنها هزینه بی موردی را به دوربین تحمیل می کنند.

تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد؟

WDR در دوربین مداربسته مخفف Wide Dynamic Range هست که به نوعی تکنولوژی گفته می شود که قابلیت تطبیق دریچه دیافراگم دوربین با تغییر نور منعکس شده از شی در محیط و تصویر برداری با
که از جمله ی آنها می توان به رزولوشن، پهنای باند، سرعت تصویر برداری، WDR، BLC، HLC و… اشاره نمود. در این مجال سعی در ارائه شرحی در خصوص تکنولوژی WDR روی دوربین های مدار بسته تحت
wdr در دوربين مداربسته چيست شبکه داریم، از شما دعوت می کنیم که همراه ما باشید:

تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته ،

در واقع یک تکنولوژی پیشرفته است که در ایران بیشتر به اسم ضد نور معروف شده است، در واقع این تwdr در دوربين مداربسته چيست مناسب از مناظری که دارای چند نور مختلف هستند ( مثل نور زیاد
بیرونی و نور کم داخلی) کمک شایانی می کند. تصویر برداری توسط دوربین های مدار بسته تحت شبکه معمولی، در محیط هایی که سطوح نوری متفاوتی دارند دچار مشکل می شود و تصویر تاریک می شود
wdr در دوربين مداربسته چيست و این موضوع یک نقطه ضعف بزرگ برای این نوع دوربین ها به حساب می آید.

خرید اینترنتی دوربین مدار بسته

بعنوان مثال زمانی که دوربین در حال تصویر برداری در یک محیط است یک منبع نوری قوی مانند نورwdr در دوربين مداربسته چيست یا پنجره رو به بیرون و…، باعث تنگ تر شدن دریچه دیافراگم دوربین مدار
بسته شده و نقاط کم نور واقع در میدان دید دوربین کاملا تاریک دیده می شوند. در اینجاست که تکنولوژی WDR به کمک دوربین های مدار بسته می آید. در یک تعریف WDR، به توانایی کنترل هوشمند دریچه
wdr در دوربين مداربسته چيست دیافراگم دوربین در مقابل کم و یا زیاد شدن انعکاس نور از شی به دوربین در محیط های دارای حداقل دو نور، و ارائه تصویر مناسب گفته می شود

کلام آخر

هنگامی که زاویه دید دوربین رو به پنجره یا درب ورودی، تصویر شخص تاریک و تصویر فضای بیرون روشن و نامشخص می باشد که این امر باعث ارائه تصویر فاقد ارزش می شود اما با استفاده از دوربین های
wdr در دوربين مداربسته چيست با قابلیت WDR، تصویر بصورت کاملا مطلوب توسط فیلترهای جبران ساز و کنترل کننده دیافراگم اصلاح شده و در اختیار قرار می گیرد.

خرید و فروش آنلاین...
ما را در سایت خرید و فروش آنلاین دنبال می کنید

برچسب : https,ajnagostar,com, نویسنده : amirhosein aamiraamir بازدید : 140 تاريخ : شنبه 11 ارديبهشت 1400 ساعت: 20:52